Alex Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Dag Sorentorijders, Op mijn vorige Sorento (JC) heb ik de originele Kumho's vervangen door General grabber UHP. Ik was heel tevreden over deze banden. Over de banden die ik nadien had, de Bridgestone Dueller was ik minder tevreden; bij een noodstop moest de auto precies zijn spoor zoeken vooraleer hij rechtdoor afremde. Hij ging eventjes slingeren (niet erg veel) en pas nadien remde hij mooi recht af. Gelet op het immer uitstekende weer in België wil ik op mijn Sorento XM opnieuw de originele Kumho's vervangen door een echte regenband. Mijn voorkeur gaat uit naar Uniroyal rainexpert SUV. Ik denk dat de directionale groeven beter het water afvoeren en de naam rainexpert zal ook wel niet toevallig zijn zeker ? Heeft iemand ervaring met deze band ? Ik wil namelijk vermijden om honderden euro's uit te geven en opnieuw een slingerende auto te hebben. Ik weet best dat banden beoordelen enorm subjectief is, want ieder heeft wel zijn eigen visie, maar als jullie allemaal unaniem gruwelen van de Uniroyal dan lijkt het mij aangewezen dat ik toch maar beter een andere zoek. Ik heb wat miniatuurtjes toegevoegd. Alex Quote
masimo Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Geen ervaring met Uniroyal op een Sorento. Wel op mijn Corsaatje liggen al jaren Uniroyals regenbanden. Ze houden zich prima, slijten langzaam en geen gekke fratsen bij het remmen. Maar of die ervaring ook op de Sorento toepasbaar zal zijn durf ik niet te zeggen. Quote
Alex Posted June 19, 2012 Author Posted June 19, 2012 Het is uiteindelijk de General geworden omwille van eerdere ervaringen en omdat het een band is die gemaakt is voor SUV's. Alex Quote
sddijker Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Ben zelf opzoek naar nieuwe banden voor mijn sorento uit 2007 3.3 aut. 247pk Iemand nog aanbevelingen vvoor banden. Quote
xychix Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 mooie verzameling banden, Ik heb mijn sorento van 120.000 naar 220.000 gereden met de Kuhmo's die er al onder lagen en daarnaast nog een set Vredestein winterbanden. Rijden jullie dan zoveel dat je al 3 set's banden hebt gezien!? Quote
Recommended Posts