Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dagrijverlichting inbouwen, iemand ervaring?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Vandaag de module opnieuw aangesloten met de extra massa-aansluiting.

Hij werkt nu zoals het hoort. Geen storing meer op de stelmotoren van de hoogteregeling van de lampen.

Enigste nadeel is dat de dimfunktie niet meer werkt en de lampen op 100% branden.

Maar daar kom ik wel over heen.

Het schijnt dat de electronica in de 3.3V6 toch iets anders is als bij de andere Sorento's. Een eigenaar op het duitse forum had hetzelfde probleem en bij hem ook opgelost door het extra kabeltje.

aangepast door masimo
  • 4 weken later...
  • 2 jaar later...
Geplaatst

Ik ken wel iets dat met de normale lampen werkt. Een module die je op tijd van 10 minuten inbouwt. Deze heeft drie funkties: Dagrijlicht, Coming Home en Leaving Home funktie. Best prijzig maar wel de moeite waard.

Zie hier Ik ga die eerdaags bestellen.

Er zijn ook opties met LED, maar vaak niet mooi weggewerkt zodat het mooi strak en origineel lijkt. In het duitse Sorento forum (www.sorento-forum.de; aanmelden, zoeken op tagfahrlicht) hebben verschillende mensen LEDS gebouwd. In de lampen ziet mooi uit maar is alleen beschikbaar voor het eerste Sorento model (2002-2006). Verder vind je daar ook inbouw-hulp.

Hella bied ook verschillend soorten aan oa gekombineerd met de mistlampen. Maar duur.

Eerste foto vind ik de mooiste. Maar inbouw in de lampen is moeilijk en duurt een tijdje.

TFL-02.jpg

Tagfahrlicht.jpg

kimg0105jf0.jpg

DSC00787.jpg

untitled.jpg

hoi masimo, ik heb een vraagje.

weet jij waar je de dagrijverlichting op plaatje 2 (grijze sorento) kan bestellen? of waar je dat plaatje gevonden hebt?

groet ward

Geplaatst

Ik vind de led's op foto één het mooiste. Dat dit veel werk is vwb inbouwen geloof ik wel.

de led's op foto's 2 zijn, vind ik, echte after market dingen. (persoonlijke smaak hé)

De op foto 3 vind ik dan een goed alternatief.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

hoi masimo, ik heb een vraagje.

weet jij waar je de dagrijverlichting op plaatje 2 (grijze sorento) kan bestellen? of waar je dat plaatje gevonden hebt?

groet ward

Dat zijn volgens mij setjes van Hella. Die kun je in de automaterialenzaak gewoon kopen.

Ik heb nu onderstaande (custom made en in de bestaande lampen). Zie ook dit topic. De lampjes van het stadslicht heb ik inmiddels verwijderd.

Werken net als bij Audi. Geen licht aan: LED's op volle sterkte (heel fel) en per zijde afdimmen als knipperlicht aan gaat.

Met dimlicht, of bij groot licht aan, dimmen de LED's.

TFLMasimo.jpg

TFL8Small.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...