Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo daar ben ik weer

Na een jaar (bijna) zonder problemen wil de Sorento niet meer starten.

Alle lampjes gaan wel aan de radio ook maar hij pakt niet .

Je hoort allen en zoemend geluid.

De garage heeft hem opgehaald en is nu aan het zoeken.

Of het is de startmotor , deze is ook gereviseerd in 2010, of het is het contactslot .

Kan het ook iets anders zijn??

Sinds de revisie valt ook af en toe het klokje uit of de parrot doet het niet.

Zou het een stroomprobleem kunnen zijn??

wacht met spanning op jullie antwoorden

vriendelijke groeten Ladyfly

Posted

Dat blijkt wel dat het een stroom probleem is maar waar en wat

Dat is koffie dik kijken het kan van een zekering tot een defecte computer zijn

Dus ik zou even wachten wat de garage zegt

Posted

Heb de sor vandaag weer opgehaald, hij starte steeds weer goed, dus de garage had zoiets van, ja als hij het doet kunnen we niets vinden waarom hij het niet doet.

woehaa !! we zien wel , tot nu toe doet ie het weer goed.

Wordt vervolgd (of niet hihi)

Groetjes Ladyfly

• 3 months later...
Posted

Mijn sorento heeft 2 maanden stil gestaan en de accu is 100% plat, zelfs de centrale deurvergrendeling doet t niet meer. Snel de acculader eraan gezet.

Wel slecht hoor. Heeft de Sorrie (bj 2005 2.5 CRDi) een 'parkeerstand' ? of moet je gewoon de - pool van de accu loshalen als je m ff neit gebruikt?

Posted

Mijn sorento heeft 2 maanden stil gestaan en de accu is 100% plat, zelfs de centrale deurvergrendeling doet t niet meer. Snel de acculader eraan gezet.

Wel slecht hoor. Heeft de Sorrie (bj 2005 2.5 CRDi) een 'parkeerstand' ? of moet je gewoon de - pool van de accu loshalen als je m ff neit gebruikt?

Wat heet ff ? Twee maanden is een lange tijd voor een moderne auto en derhalve niet abnormaal dat je na 2 maanden een startprobleem hebt!

Daarbij komt natuurlijk de leeftijd/conditie van de batterij, is dit nog de eerste vanaf 2005 heeft hij het al aardig gedaan!

En natuurlijk, heb je geen abnormale lekstroom?

Gr. Leo.

Posted

Hallo daar ben ik weer

Na een jaar (bijna) zonder problemen wil de Sorento niet meer starten.

Alle lampjes gaan wel aan de radio ook maar hij pakt niet .

Je hoort allen en zoemend geluid.

De garage heeft hem opgehaald en is nu aan het zoeken.

Of het is de startmotor , deze is ook gereviseerd in 2010, of het is het contactslot .

Kan het ook iets anders zijn??

Sinds de revisie valt ook af en toe het klokje uit of de parrot doet het niet.

Zou het een stroomprobleem kunnen zijn??

wacht met spanning op jullie antwoorden

vriendelijke groeten Ladyfly

Heb je de auto van tevoren niet gestart en maar een klein stukje verplaatst?

Dan kan het gewoon een klepprobleem zijn(hoort aan als geen compressie) door gewoon even door te blijven starten met een beetje gas zal hij weer gewoon aanslaan en is er later geen storing meer te vinden.

Gr. Leo.

Posted

@leo442

Wat een onzin, de auto start niet. Dat is iets anders dan niet aan slaan. En een klep probleem? Welke klep?Dit een een advies van ik heb de klep wel horen vallen maar weet niet waar de motor staat.

2811

Posted

Wat heet ff ? Twee maanden is een lange tijd voor een moderne auto en derhalve niet abnormaal dat je na 2 maanden een startprobleem hebt!

Daarbij komt natuurlijk de leeftijd/conditie van de batterij, is dit nog de eerste vanaf 2005 heeft hij het al aardig gedaan!

En natuurlijk, heb je geen abnormale lekstroom?

Gr. Leo.

Ik ga t eens uitzoeken. Ik heb mijn sorrie ingeruild voor een simpele ford transit 2.5 Di uit bj 2000. Een onverwoestbare spartaanse tractor. Sindsdien rijdt hij niet zo vaak meer :) Alle tijd om eens te kijken en te meten.

Posted

Het kan zijn dat de accupolen vervuild zijn. Ogenschijnlijk is er niets te zien, maar als je de klemmen loshaalt moeten de raakvlakken brandschoon zijn. Vaak zit er een donkere, harde laag op. Bij het starten wordt een grote spanning gevraagd, maar door de weerstand gebeurt er niets.

Met schuurpapier de polen en de klemmenblank maken en weer monteren Invetten met zuurvrije vasaline.

Het kán de oplossing zijn voor het probleem.

Succes, Nard

Posted

Ja ik geloof ook wel dat Leo het goed bedoeld, maar dit advies slaat nergens. Gevalletje schoenmaker blijf bij je .....

2811

Ik zal je uit je droom helpen,ben geen schoenmaker maar ik verdien met dit soort problemen mijn boterham en zijn mijn klanten zeer blij met deze schoenmaker!

Gr. Leo

• Like 1
Posted

@leo442

Wat een onzin, de auto start niet. Dat is iets anders dan niet aan slaan. En een klep probleem? Welke klep?Dit een een advies van ik heb de klep wel horen vallen maar weet niet waar de motor staat.

2811

Jammer dat er altijd mensen zijn, die niet in het autovak zitten, met domme opmerkingen komen en zelf geen nuttig antwoord hebben op een probleem! Loop eens een dagje met me mee, dan weet je wat de huidige autotechniek voor rare dingen verbergt. En pas dan mag je sommige antwoorden onzin vinden!

Gr.Leo.

Posted

Vuist regel is dat een nieuwe (normale ) accu die je niet gebruikt elke dag 1% zal afneemen

Dus na 100 dagen s deze geheel leeg en dus niet Meer bruikbaar

Dus als je je wagen 2 maanden niet gebruikt is dat 60% afname van de capacitijd plus dat een hedendaagse wagen

Als deze stil staat altijd een beetje stroom verbruikt en je een wat oudere accu is het na 2 maanden dus vrij normaal

Is dat deze niks meer doet ??

Guest Warmentuuter
Posted

+1. Van een mede schoenmaker

Dus toch........ :-)

Posted

Nou ik was ook schoenmaker, maar jou verklaring slaat volgens mij nog steeds nergens op. Dus verklaar je nader met je oplossing van de klep!!!

2811

Jouw benadering van een mede forumlid is allerbelabberst. Voordat je überhaupt een antwoord op je vraag hebt gekregen vind je nog steeds dat

zijn verklaring nergens op slaat. Misschien is enige terughoudendheid in de vraagstelling hier meer op z'n plaats. Volgens mij bereik je daarmee

juist ook enige sympathie.......en misschien je 1e bedankje!

• Like 1
Posted

Ik vond de toon ook al zo dwingend.

Nergens voor nodig..

Maar misschien heeft 2811 zijn dag niet :wink:

Posted

BTW het ging hier over het niet starten van een Sorento.

Zullen we weer eens terug naar probleem en oplossing?