Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Wielbout vervangen
door xychix- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Voor de personen die mijn andere topics volgen is het reeds bekend dat ik al een tijdje loopt te sleutelen. Na de turbo bleek het wiellager niet APK waardig. Nu zit er een trilling in het wiel, blijkt er een van de wielbouten zo ongelofelijk vast te zitten dat ik het met een 100 nm slagmoersleutel niet redt, met de hand ook niet. Bij de garage om de hoek geweest, zwaardere slagmoersleutel gebruikt en kwam eea. wel los. Echter zowel de moer als de bout zijn bijna compleet verpulvert. Weet iemand of die los te vervangen zijn? (ik weet nu al dat de dealer zal roepen dat bijkant de halve auto vervangen moet gaan worden, daar heeft ie een handje van)
Laatste antwoord door masimo, -
- 7 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allen, Ik wil nieuwe parkeersensoren inbouwen en deze graag in de kleur van de bodykit/bumper spuiten. Helaas kan ik nergens de kleurcode hiervan vinden. Wie kan mij hier aan helpen? Groeten, Hans
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
wie heeft of weet een dubbele einddemper li en re te koop. sorento 3.5 v6 alvast bedankt
Einde Sorento
door Johannetje- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste allen, Diverse zaken in de loop der jaren gepost. Een samenvatting. Ik heb een Sorento 2.5 CRDI EX van 2005 met full opties, FSD vering aangepast, een prachtige Kenwood, 1,5 DIN (DDX725) installatie erin met oa achteruitrijdcamera. (installatie: 5000 euro, Toen Sorento helemaal compleet rond de 40.000 euro) In de loop der tijd heb ik er 130.000 km mee gereden en alleen maar snelweg. Verder dealer onderhouden. Euvels door de jaren heen: kapotte condensor, ik had nog garantie maar mijn toenmalige dealer (Van Hensbergen Roosendaal) wilde helemaal niets, uiteindelijk kosten allemaal zelf moeten betalen. Ik ben blij dat deze oplichter geen dealer meer is. Veel gedoe…
Laatste antwoord door kiaso, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo ik rij dus een kia sorento v6 uit 2006. Ik wil deze graag voorzien van de executive velgen 18 inch. Als je een andere set mooie velgen te koop hebt voor de kia ben ik ook geinteresseerd. Ik ben benieuwd wat er zoal hier in de verkoop ligt. Vriendelijke groet mark. Ik wil ook mijn kia voorzien van een bullbar dus mocht je iets hebben wat je verkoopt of iets weten voor me dan heel erg graag.
Laatste antwoord door greeneyes, -
- 34 antwoorden
- 12,7k weergaven
Ik heb eindelijk mooie LED dagrijverlichting voor de FL gevonden die in de koplamp zit. Wordt over twee weken geleverd. Zijn lekker fel. Werken net zoals bij Audi en worden netjes gedimt als andere verlichting ingeschakeld wordt (knipperlicht, stadslicht, dimlicht en groot licht).
Laatste antwoord door sddijker, -
- 37 antwoorden
- 11,9k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn Sorento. Ik leg het graag aan jullie voor: In 2007 kocht ik bij de KIA dealer een nieuwe Sorento 2.5D. Ik heb deze auto gekozen vanwege het trekvermogen van 3.000 kg., ruim voldoende omdat ik slechts een paardentrailer (740 kg) met
Laatste antwoord door kiaso, -
- 13 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo Sorento rijders!! Ik heb een Kia Sorento 3.5 V6 Ex uit 2005, waarvan ik een klacht heb op de achterruitverwarming. Weet iemand misschien waar het relais van de achterruitverwarming precies zit en hoe ik deze kan herkennen?? Als ik de knop indruk dan gaat er geen lampje op het dashboard branden. Ik heb al een nieuwe schakelaar erop gezet maar dat mocht niet baten. De achterruit en de buitenspiegels blijven beslagen en ik hoor ook geen relais klikken, zoals bij de ontwasemingschakelaar en de mistachterlichtschakelaar. Ik heb zelf al onder het dashboard gekeken, want daar ergens zou het relais moeten zitten maar omdat ik niks hoor schakelen kan ik hem niet lokali…
Laatste antwoord door mvriezen, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal!!ik heb 3 lampjes kapot in de schakelaar!! De demontage is relatief simpel dus ik naar de kia dealer!! "Nee meneer, die hebben we niet,we leveren alleen complete schakelaars á 80€ per stuk!! Dussss...heeft iemand een adres waar ik die kleine lampjes kan krijgen?? Gr mars...
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
hoi ik ben nieuw hier en heb weinig ervaring met kia , ik heb een kia 3.5 uit 2003 gekocht . mijn vraag is hoe te rijden met de aut met de caravan er achter . de caravan weegt 1600 kg voor de kia geen probleem maar ik vind dat de auto zonder gas te geven net te hard rijd in drive op de camping moet ik echt bijremmen van plaats gas te geven ik zou graag uitleg willen van de automaat, kan ik in stand l rijden en heeft dat nut, alvast bedankt voor de reacties . groetjes trotse kia rijder
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumgebruikers. Ik heb net mijn Kia Sorento bj 2003 door de wasstraat gereden. Sindsdien doet de auto vreemd. Als ik het stuur ver draai dan maakt de auto een vreemd geluid - alsof er iets aanloopt - en lijkt het of deze afremd. De auto staat dan stil / gaat langzamer rijden, geeft een schok en ik kan weer verder rijden. Bij normaal rijden op de weg lijkt er niets aan de hand te zijn, enkel bij scherpe bochten. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en is het verstandig hiermee door te rijden? Alvast bedankt voor de reactie's Groeten Daniel Hartman
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, ik heb een 3.3 v6 Sorento. En bij lage snelheden/in bochten schokt de tussenbak nogal. Ik heb de zekering van de tussenbak eruitgehaald. En daarmee was het schokken weg. De banden zij 4 x precies dezelfde merk/maat/model, dus dat is het probleem niet. Ik dacht aan de tussenbak sensoren, weet iemand hoe duur deze dingen zijn, en hoeveel het er zijn? Ik heb net even gekeken onder de auto op de brug en ik zag er maar een, maar het kan zijn dat ik er een over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt. Groet
Laatste antwoord door xychix, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
hoi, even een vraagje........ Zijn er ook gevallen bekend van corrosie aan de binnenkant van de deurlijst, achtedeur. Op dat gedeelte aan de binnenkant die een donkere kleur heeft. Volgens mij kan men deze demonteren door 3 moeren los te draaien. Kan men deze ook na bestellen of repareren. fotootje volgt
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb in mijn Sorento een automatische klimaat regeling, die het altijd goed heeft gedaan, zowel in de auto stand, als handmatig. Sinds kort doet de verwarming het alleen als ik de temp op 32 graden zet. Als ik de temp op 31.5 zet gaat hij weer koud blazen. Dus het is alles of niks. Wat kan het probleem zijn, Temp. sensor? Met de zelf diagnose, meestal E0 en af en toe E5. Iemand met een oplossing of idee? groetjes Marcel
- 10 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo Sorento liefhebbers! Na twee jaar trouwe dienst werd het tijd mijn Sorento eens in het zonnetje te zetten. Vanf het begin vind ik de in de kleur van de carrosserie meesgespoten bumpers en spatborden al heel mooi, en sinds het gewijzigde model nu standaard zo wordt uitgevoerd wist ik het zeker. Overspuiten! Ik vind het resultaat zelf heel mooi, de auto wordt er wat meer SUV van en heeft een rustiger uitstraling, vind ik. Ik heb ook maar een spoilertje toegevoegd, staat ook weer sportiever. Maar het meest trots ben ik op m'n nieuwe lichtmetalen velgen: 20 inch met RVS ring en zilverkleurig hart. Hieronder staat de link met de foto's: http://groups.msn.com/theKIAfa…
Laatste antwoord door Wilfred, -
Kia Sorento 2.5 CRDi km-stand: 222.000, zojuist turbo stukgereden, flinke hap olie weg (was bijna bij bovenpeil nu op onderpeil) Heb echter geen zwarte rook gezien. Ook heb ik de auto op zeer laag toerental <1500 rpm op bestemming weten te krijgen. Boven de 1500 rpm hoor ik een ruisend geluid (lagers???). Ik laat de auto zo naar huis slepen en ben van plan om OF: - de auto zelf te repareren - de auto aan een exporteur oid. te verkopen Iemand hier ervaring met vervangen van turbo's? Iemand ervaring met schorsen van auto (APK moet ergens in Oktober, dat haal ik niet) Iemand enig idee welke verdere schade ik mag verwachten door die ~1 liter olie die is meeverbran…
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ben bezig met de aanschaf voor 20" velgen alleen bij verschilende site's staan 2 hoogte maten. Wie weet de juiste. 275 40 R20 of 275 45 R20.
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal welke olie moet er in mijn sorento v6 3,5 uit 2004?? Gr mars
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Nou nou medeforum leden. Daar ging ik vandaag, met mijn nieuwe turbo die er nu zo'n 70 km op heeft zitten naar de APK. Alles leek goed, roetmeting gehaald. Wel zag ik al wat druppels onder de wagen. Ik had verwacht dat dit ruitensproeier vloeistof zou zijn, het bleek echter helblauw. Koelvloeistof, even hoopte ik nog dat het uit de overloop kwam maar dit bleek de turbo retour te zijn (meer hierover in mijn turbo topic). Dit maakt voor de keuring echter niet uit. Wat wel uitmaakte is dat er speling op het wiel rechts voor zit, niet alleen spelling maar ook geluid. Afgekeurd. Als ik binnen 10 dagen terug kom hoef ik de nieuwe keuring niet te betalen bij het onafhanke…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 5,1k weergaven
Wie weet hoe het zit met het vervangen van banden . Heb een auto aut. 4x4 die is handmatig in te stellen dus geen TCS. Ik dacht dat als je 4x4 rijd altijd 4 banden moet verwisselen.(zeker als je tcs heb). Nu hoor ik weer van een ander dat dit niet nodig is als je geen permanente 4x4 heb. Wie heeft voor mij de juiste informatie
Laatste antwoord door sddijker, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo, Mijn startmotor van een sorento diesel uit 2004 is aan vervanging toe. Heb vandaag een nieuwe binnen gekregen, maar weet iemand misschien hoe je het makkelijkst de startmotor kunt demonteren en monteren? Had hem pas op de brug en toen leek me het misschien makkelijker vanaf onderkant! Zou iemand mij hierover advies kunnen geven>?? Alvast bedankt. Gr edwin
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allen, Ik had het probleem dat ik mijn deuren niet meer kon openen/afsluiten met afstandsbediening. Nieuwe batterij geplaatst hielp niks, printje schoongemaakt ook geen oplossing. Dus dan was het enige nog, code van afstandbedieining opnieuw programmeren. Maar had geen zin om 180 euro uit te geven.,, dus googelen.. http://www.ehow.com/how_5839672_program-keyless-kia-remote.html http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&biw=1280&bih=639&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=9tZoLdmoZ5chxM:&imgrefurl=http://www.justanswer.com/kia/6gbtu-kia-sorento-xxxxx-xxxxx-lock-fob-will-not-open-fob.html&docid=4Mp3PHDRPALaJM&imgurl=http://ww2.justanswer…
- 14 antwoorden
- 12k weergaven
mijn sorento crdi2.5 uit 2005 doet de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling het niet meer zijn al opnieuw ingeleerd maar werkt ook niet met de sleutel werkt de centrale vergrendeling wel heeft iemand een oplossing ?? waar zit de ontvanger van de centrale vergrendeling??
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een Sorento van 2012 met een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Alleen er zit geen geheugen op, wat ik eigenlijk vreemd vindt zoiets zou toch niet zo veel hoeven te kosten. Weet iemand of het mogelijk is om een geheugen voor de stoel in te bouwen.
Laatste antwoord door Gerard007, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag Sorentorijders, Op mijn vorige Sorento (JC) heb ik de originele Kumho's vervangen door General grabber UHP. Ik was heel tevreden over deze banden. Over de banden die ik nadien had, de Bridgestone Dueller was ik minder tevreden; bij een noodstop moest de auto precies zijn spoor zoeken vooraleer hij rechtdoor afremde. Hij ging eventjes slingeren (niet erg veel) en pas nadien remde hij mooi recht af. Gelet op het immer uitstekende weer in België wil ik op mijn Sorento XM opnieuw de originele Kumho's vervangen door een echte regenband. Mijn voorkeur gaat uit naar Uniroyal rainexpert SUV. Ik denk dat de directionale groeven beter het water afvoeren en de naam rainexpe…
Laatste antwoord door xychix,