1968mars Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Hallo allemaal!!ik heb 3 lampjes kapot in de schakelaar!! De demontage is relatief simpel dus ik naar de kia dealer!! "Nee meneer, die hebben we niet,we leveren alleen complete schakelaars á 80€ per stuk!! Dussss...heeft iemand een adres waar ik die kleine lampjes kan krijgen?? Gr mars... Quote
xychix Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 typisch kia, ben blij met mijn sorento maar dit soort zaken heb ik ook al meer dan eens gehad. Trek de zooi er uit en ga naar een electronica boer. Quote
masimo Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Ik meen dat in de schakelaars standaard 12V T5 steeklampjes zitten, in een fittinkje. Die zijn bij iedere automaterialenzaak te koop. Ik heb er vorig weekend nog twee vervangen in de asbak en sigarettenaansteker. Daar hoef je slechts je hele dashboard / middenkonsole voor uit elkaar te halen . Ik heb er van Philips: W1.2W (12516CP); T5 (ofwel W2x4.6d). Ze waren 5 voor 1 euro. Even op het wattage letten. Dus checken op het oude lampje. Als ze een te hoog wattage hebben dan worden te heet en smelt de boel. 1,2 Watt is volgens mij normaal. Als ze een kleurtje hebben dan zit er vaak een gekleurd rubber hoesje overheen. Hééééél voorzichtig eraf halen, want meestal zijn die hoesjes rot door de warmte van de lampjes. Beter gelijk nieuwe hoesjes meenemen van de automaterialenzaak. Hier ook verkrijgbaar (en nog veel meer autolampen), zelfs met gekleurd glas en verschillende fittingen. Quote
1968mars Posted October 10, 2012 Author Posted October 10, 2012 Hee masimo!! Dat dacht ik al dat het zo kon!! Wist alleen niet dat het fittings waren! Dat uitmekaar halen van dashboard is zo gedaan eigenlijk!! Bedankt en ook voor leeslampen voor mee laten branden Quote
Wilfred Posted October 30, 2012 Posted October 30, 2012 OOK verkrijgbaar bij Brezan (1.45 euro p/s) Quote
Dave D Posted October 30, 2012 Posted October 30, 2012 Wel 'leuk' dat de dealer zo reageerd...pff. Gelukkig kan je dat wel zelf doen, en de lampjes zijn gewoon te koop . Suc 6 ermee. Grtz. Dave D. Quote
masimo Posted October 30, 2012 Posted October 30, 2012 Foto's uitgebouwde schakelaar + lampje in fitting. Fitting eruit door een kwartslag naar links te draaien. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.