Jump to content

Einde Sorento


Johannetje

Recommended Posts

Beste allen,

Diverse zaken in de loop der jaren gepost. Een samenvatting.

Ik heb een Sorento 2.5 CRDI EX van 2005 met full opties, FSD vering aangepast, een prachtige Kenwood, 1,5 DIN (DDX725) installatie erin met oa achteruitrijdcamera. (installatie: 5000 euro, Toen Sorento helemaal compleet rond de 40.000 euro)

In de loop der tijd heb ik er 130.000 km mee gereden en alleen maar snelweg. Verder dealer onderhouden.

Euvels door de jaren heen: kapotte condensor, ik had nog garantie maar mijn toenmalige dealer (Van Hensbergen Roosendaal) wilde helemaal niets, uiteindelijk kosten allemaal zelf moeten betalen. Ik ben blij dat deze oplichter geen dealer meer is.

Veel gedoe met de sensors van mijn automatische climatcontrol, waarbij 50 graden celcius in Italië heel normaal was.

x een lekkend differentieel, kwam nooit voor zieden ze, behalve bij mij.

Dashboardverlichting uitgevallen, bleek dat de electronica, leds e.d. op een zeer goedkope wijze waren vastgesoldeerd, (Lada kwaliteit ?) vervangen van die dingen kost heel veel tijd, hele printplaat eruit en erin, tot 2x toe.

Nu laatste vakantie, op een berg in Zwitserland tussenbak, aandrijfsas en kruiskoppeling naar de filistijnen. Kwam nooit voor zeiden ze, behalve bij mij. Vakantie niet fijn begonnen.

Is nu wel heel schappelijk en zeer profi opgelost door superdealer Romme te Roosendaal (waarvoor hulde) maar kostte mij nu een hoop geld, want geen garantie meer.

De auto heeft veel roest, terwijl hij in zijn leven 2x is behandeld met waxoil en vele kleine gebreken en ongemakken.

De lagers zijn achter ernstig versleten en dat voor een auto van 7 jaar die goed is verzorgd...........

Resumé:

Per jaar bijna 8000 euro per jaar afgeschreven

Op 7 jaar tijd 15.000 euro aan onkosten gehad (buiten normale onderhoud) Dit is het voordeel van bewaren van bonnetjes.

Particulier brengt deze auto kennelijk niet meer op dan rond de 7000-8000 euro.

Geen enkele garage van welk merk dan ook zit nog op mijn auto te wachten en dat is niet raar gezien het gewicht en de emissieuitstoot die bv 2x zo hoog is als die van een grote middenklasser en zelfs hoger als van een X5 of MB ML.

Ik heb hem ingeruild en ben weer terug bij mijn eigen merk van vroeger, BMW. Ik kreeg er 5000 euro voor terug bij de dealer die hem direct afstoot naar een handelaar op de hoek vd straat.

De nieuwe Kia's zullen vast beter zijn, maar die van mij was verre van een succes. Het enige dat ik ga missen is de hoge zit en mijn betrouwbare audio-navi installatie. De rest......................als kiespijn.

Rijd en Kia voorzichtig.

groet

Johan.

Link to comment
Share on other sites


mjah, helaas zo loopt het wel met de sorento's mooie auto's maar duur... daar kun je een landrover voor rijden.

ik zie ze nu ook bij bosjes met 200.000+ op de teller met 'motor kaput' op marktplaats.

Gaat het gemiddelde D4CB blok van hyundai zolang mee of lopen deze motoren gemiddeld veel meer?

Link to comment
Share on other sites


Wat een pech zeg,maar als ik het zo lees dan heb je enorme pech gehad met de dealer,en natuurlijk met de auto.

Ik heb zelf nooit zulke grote problemen gehad met de sorento en er staat ook 2 ton op de teller,gebruikt geen druppel olie en loopt en start altijd in weer of wind,ik heb er zelfs een bmw en me bedrijfs auto mee aan getrokken haha. Natuurlijk heb je kosten met bepaalde dingen maar dat heb je ook met andere merken. In ons bedrijf hebben we 5 volkswagen transporters die om de 5 jaar worden vernieuwd (lease)en er zit altijd een maandag ochtend auto bij met continu gebreken. Ikzelf zou nooit zoveel geld uitgeven voor een auto,alleen de afschrijving al zou me de hele nacht wakker houden,ik kocht deze sorento voor €5000,dat is nog minder dan jou jaarlijkse afschrijving.

In jou geval had de dealer of kia je gewoon tegoed moeten komen zodat je met een goed gevoel naar huis was gegaan,dus in mijn ogen is de aanbieder/dealer de persoon die je tevreden moet houden over de auto,vooral als je zoveel geld ervoor neer legt. Als er zoveel kia's verkocht worden met al die problemen waren ze nu van de aardbodem verdwenen,en ondanks dat onze sorento van 2002 een slokje lust genieten we er elke dag nog van.

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

H'm das geen verhaal om trots op te zijn............

Welke BMW hebt je nu ?

Groet Wim.

Hoi Wim,

BMW E91, ofwel de 320D Touring automaat. Dik 2 jaar oud.

Het is erg wennen dat hij zo laag bij de grond rijdt.

Als je 6-7 jaar Sorento hebt gelegen is dat wennen.

Wat niet wennen is, is het comfort, luxe en geruisloze zoeven.....

greetz,,

Johan

PS: bedankt voor jullie toch positieve reacties, ondanks mijn wat minder positieve geluid...

Link to comment
Share on other sites


  • 3 weeks later...

Mark my words , daar wen je niet meer aan , mijn eerste hoge was een Patrol Nissan , zelfs een Xtrail Nissan vond ik nog te laag, daarna nu mijn huidige 3,3 V6 Sorento met fluister zoem motor en volgens mij onverslijtbaar ! (hoop ik). :)

6 cilinder Benzine motoren zonder turbo, automaat heeft ook de Silk route in zijn uppie zonder problemen gereden, de enige aanpassing was All Terrain banden van Goodrich !

groet Kiaenzo.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...