Jump to content

Wiellager voor, Kia Sorento 2005

xychix

Recommended Posts

Nou nou medeforum leden.

Daar ging ik vandaag, met mijn nieuwe turbo die er nu zo'n 70 km op heeft zitten naar de APK.

Alles leek goed, roetmeting gehaald. Wel zag ik al wat druppels onder de wagen. Ik had verwacht dat dit ruitensproeier vloeistof zou zijn, het bleek echter helblauw. Koelvloeistof, even hoopte ik nog dat het uit de overloop kwam maar dit bleek de turbo retour te zijn (meer hierover in mijn turbo topic).

Dit maakt voor de keuring echter niet uit.

Wat wel uitmaakte is dat er speling op het wiel rechts voor zit, niet alleen spelling maar ook geluid.

Afgekeurd.

Als ik binnen 10 dagen terug kom hoef ik de nieuwe keuring niet te betalen bij het onafhankelijke keuringsstation.

Helaas ga ik donderdag op vakantie voor een dikke week.

Wat ik kan doen is kijken of ik de hub / naaf los krijg en deze wegbrengen naar een lokale garage en deze na de vakantie weer ophalen en plaatsen. (als ik vrijwel geen km's rijdt hoop ik op wat coulance bij de apk boer)

@xtra40, wat gok je. Kan ik hier aan beginnen of wordt dat weer een 'help de boel is afgebroken' verhaal? (ik moet t toch ergens leren)

vragen:

1. kan een remklauw 10 dagen los hangen aan een tywrap zonder dat deze dicht klapt / zakt (uiteraard ga ik niet remmen.

2. krijg ik deze muk los met mijn 100 Nm slagmoersleutel of zitten er een boel lastige moeilijke zwakke spullen in dit proces?

3. loopt de lager in olie of in lagervet?

4. weet iemand of ik hier nog belachelijk grote sleutels (ik heb tot 22) of andere speciale gereedschappen moet hebben?

Als dat allemaal los moet dan moet ik dat inderdaad maar doen :P

Maar ik kan dan ook gewoon naar de garage gaan he ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik geef mijn wagen graag over aan jou handen en gereedschap maar je hebt vast ook zelf wel eens plannen in je vrije tijd :)

Bovendien mag ik over 3 weken niet meer officieel de weg op met die gekke wagen.

Mogelijk toch de garageboer op de hoek maar vragen om de 29te vrij te houden zodat ik later die week voor herkeur kan.

p.s. is je vriendin al thuis, is het presentje goed overgekomen?