valk Geplaatst 26 Oktober, 2012 Geplaatst 26 Oktober, 2012 Hallo allemaal, Ik heb in mijn Sorento een automatische klimaat regeling, die het altijd goed heeft gedaan, zowel in de auto stand, als handmatig. Sinds kort doet de verwarming het alleen als ik de temp op 32 graden zet. Als ik de temp op 31.5 zet gaat hij weer koud blazen. Dus het is alles of niks. Wat kan het probleem zijn, Temp. sensor? Met de zelf diagnose, meestal E0 en af en toe E5. Iemand met een oplossing of idee? groetjes Marcel Quote
masimo Geplaatst 26 Oktober, 2012 Geplaatst 26 Oktober, 2012 Het kan misschien een mechanisch probleem zijn. Je kan eens onder je dashboard checken. Aan de bijrijderskant links. De 3 schroeven van de stelmotor van de kleppen in de luchtkanalen willen nog wel eens los gaan. Afhankelijk van de laatst gebruikte stand blijft ie dan alleen warme of alleen koude lucht aanvoeren. Je hebt wellicht ooit al eens een M3 schroef gevonden, waarvan je dacht "waar komt ie nu vandaan". Andere mogelijkheden a.d.h. van de storingen: E0 = geen fouten E1= Binnentemperatuursensor. E2= Buitentemperatuursensor. E3= Thermosensor. E5= Fotosensor (Zonlichtsensor). E6= Potentiometer van de luchtmengklep. De fotosensor zit volgens mij aan de bestuurderskant, bovenop het dashboard, onder een dopje. De aircobediening van het eerste model 2002 - 2006 gaat nogal eens stuk. Veelal moet ie vervangen worden. Uitbouwen en het exacte typenummer noteren. Dan op eBay.de zoeken naar een zelfde andere (en dat is véééél goedkoper dan de dealer). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.