Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Sinds twee dagen blijft mijn water temperatuurmeter op dezelfde stand staan, zowel met contact aan of uit. Wat kan hier de oorzaak van zijn? sensor.....? Graag jullie reactie. Marcel Sorento 2.5 cdri bj 2003
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Tijdens het remmen gaat mijn olielampje branden (niet altijd). Oliepeil gecheckt en dit is oke. Weet iemand van jullie hoe dit kan/heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Bedankt, Helma
Laatste antwoord door Alex, -
Regensensor
door tipke- 16 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik vermoed dat er softwarematig iets mis is met de regensensor. Telkens ik de wagen start (model 2010 - nu paar maanden oud) gaan de ruitenwissers
Laatste antwoord door tipke, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Ik heb een lek met mijn koelvloeistof. Het expantievat heb ik vernieuwd, deze lekt niet. Ik kan gewoon rijden de temp loopt niet op. Indien ik de airco/verwarming uit zet lekt niets, als ik de unit uit zet begint het feest. Ik heb in een glas de vloeistof opgevangen en dat is absoluut koelvloeistof. De leidingen van en naar het expantievaatje zijn droog. Iemand ideen of ervaringen? ik ga morgen maar verder zoeken. gr. rinus
Laatste antwoord door xychix, -
- 12 antwoorden
- 7,1k weergaven
Goedemiddag Mijn antenne van mijn sorento uit 2004 gaat niet meer helemaal omhoog van alles geprobeerd maar moet vervangen worden. Heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? om dit te laten en of dit evt zelf te doen is? mvg
Laatste antwoord door korento, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi, Sinds een aantal maanden een sorento 3.5 uit 2004 in mijn bezet waar ik erg blij mee ben. Nu heb ik een lekkend expantievaatje, nu lees ik op het net dat dit een veel voorkomend kwaaltje is(enkelen zijn al aan hun 3e of 4e vaatje bezig). de dealer vraagt bijna 120 euro voor een nieuwe, op zich geen probleem maar als ik ieder jaar een nieuwe moet word ik niet blij. Zijn hier ervaringen mee?? gr, rinus
Laatste antwoord door masimo, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Ik wil de lampjes in de deuren vervangen door led, ik echter met geen mogelijkheid de lampjes eruit! Iemand een tip??
Laatste antwoord door bigwade, -
- 13 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb het volgende probleem met een zichzelf afsluitende Sorento 2011 gehad. Voor het openen van een hekwerk ben ik uitgestapt met draaiende motor en heb het bestuurders portier gesloten vanwege de vrieskou. Bij terug keer bij de auto, was de bestuurders deur afgesloten!! Met de sleutel dus nog in het contactslot en lopende motor. Alle andere deuren waren uiteraard door centrale vergrendeling tijdens de heenrit automatisch vergrendeld (zoals het hoort). De knop van de bestuurdersdeur stond op standje "onvergrendeld" en de deur zat zeker niet dichtgevroren. Advies dealer: reserve sleutel laten brengen of ruit inslaan. Nadat ik iemand de reserve sleutel had laten bre…
Laatste antwoord door RON29, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hoi, Ik ben sinds dit jaar een trotse eigenaar van een 3.5 v6, na dertig jaar autorijden ben ik echt "geland". wat een feest deze auto. Als ik deze site vergelijk met een Amerikaanse site(http://www.sorentosite.com/forum/index.php) valt mij op dat er vooral discussie wordt gevoerd over probleempjes. Zelf wil ik graag lekker aan mijn sorie sleutelen en aanpassen naar mijn smaak. Ik nodig jullie uit om met ons de delen wat en hoe je zaken veranderd om je sorento aan te passen aan je persoonlijke voorkeuren. Hierbij vast mijn aanpassingen: -sonniboy zonwering -led verlichting kenteken, binnen en stadslicht -velgen zwart gespoten -chromen randen om koplampen. -runday…
Help, bij de garage weten ze het ook niet meer!
door Gast Warrior- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Kia enthousiasten, Help, bij de garage weten ze het ook niet meer!!! Mijn Kia Sorento 3,5 V6 uit 2004 verbruikt op het moment 1 op 3, dit kan toch niet normaal zijn. Het volgende heb ik al vervangen: bougies, luchtfilter, luchtmassameter, alle smeermiddelen zijn vervangen. Het olie verbruik is ook te verwaarlozen. 1 lambdasonde is vervangen in de garage, deze zou defect zijn volgens hun. Bij de garage weten ze het nu ook niet meer, want alles schijnt in orde te zijn. Groeten Henk
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Weet iemand wat het ongeveer kost om het klepdekselpakking van een Sorento 2,5 cdri 2007 te vervangen. De verstuivers moeten er af begrijp ik.
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemorgen, wij hebben een kia sorento 3.3 v6 uit 2008. Na het vol tanken geeft de digitale afstandmeter aan dat wij slecht 429 km kunnen rijden met een volle tank. Dat komt niet overeen met het gebruik en de dagteller en tankmeter. Kan het zijn dat deze gereset kan worden of ligt dit ergens anders aan. Het verbuik op de groet weg is ongeveer 1/12 dus zouden wij minimaal 650 km moeten kunnen rijden. Heeft iemand deze ervaring ook ? en misschien wel opgelost ?
Laatste antwoord door Tic-Tac, -
- 11 antwoorden
- 9,3k weergaven
Allen, Ik rij een Sorento 2.5 crdi uit 2003, vorige week iets te lang door gereden op een tank diesel waardoor ik zonder kwam te staan. Auto aan de kant gezet en naar de benzine pomp gelopen ( sommige kennen dat wel). Opnieuw 10 liter erin en de motor sloeg na 5x starten weer aan. Nu is het geval, als ik boven de 3800 toeren kom slaat de motor af. Daarna kan ik hem gewoon weer starten en loopt de motor prima, als ik maar onder die 3800 toeren blijf. De de auto is op dit moment uit gelezen. (druk in common-rail systeem te laag) Is iemand dit ook overkomen? Tips hoe verder. Marcel Valk.
Laatste antwoord door Edwin936, -
Achterruitenwisser
door rob4b4- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Is het normaal dat de achterruitenwisser tegelijkertijd met de voorste wissers gaat als de voor-ruitensproeier bedient wordt? Ik vind dit behoorlijk storend. Het duurt even voordat de vloeistof achter is en dus schuurt de wisser achter over een droge (vuile) ruit. Sorento I Rob
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Is er ergens een werkplaatshandboek voor een sorento van 2007 te vinden?
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ben eveneens op zoek naar een werkplaatshandboek (geen gewoon instructieboekje) voor een Sorentov?
Laatste antwoord door WIVA, -
Handleiding
door WIVA- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb een sorento executive van 05/2007 gekocht met 160.000km op de teller, 2.5 diesel. Ik ben er heel tevreden mee, maar ik heb nog wat bedieningsprobleempje! Het probleem is, er is geen handleiding bij. Weet iemand waar ik er een kan bekomen? Het is mijn eerste wagen met automatische versnelling, moet er speciaal onderhoud gebeuren na 5 jaar en 165.000km? Ik zou ook graag een achteruitrijcamera willen installeren, geeft iemand documentatie? Alvast bedankt Groeten: Willy
Laatste antwoord door WIVA, -
Band gezocht
door japza- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
We hebben net onze "nieuwe" Sorento opgehaald en die heeft 2 hele goede en 1 nieuwe RA07 slof. De 4e heeft nog maar 3mm profiel en die wil ik dus graag vervangen. Geen probleem zou je zeggen, maar nu blijkt de Hankook RA07 niet meer leverbaar te zijn. Wie kan me helpen aan een nieuwe Hankook RA07 245/70 R16 band want anders zit er niets anders op dan 2 verschillende banden op een as te laten monteren en dat heeft niet mijn voorkeur...
Laatste antwoord door bbpbdrummer, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn sorento heeft momenteel 5W-30 longlife full syntetisch van Castrol. Maar sinds de auto lekt is olie a 20E per liter me wat te duur. op een site die olie verkoopt van meerdere merken (al geen reclame maken hier) kwam ik op: motorolie - 5 liter First Fill Semi-Synthetic 10W-40 € 30,95 Daarvoor kan ik nu net 1,5 liter bijvullen..... Wat is de meeste wenselijke olie?
Laatste antwoord door bitman, -
- 12 antwoorden
- 3k weergaven
Hey All, Mijn ego en mijn Sorento hebben een flinke deuk opgelopen. Ben in Frankrijk de vangrail ingegaan. Volgens mij een combinatie van wat troep (diesel) in de bocht, een uitbrekende achterkant en op een slecht moment ingrijpende 4x4 waardoor ik de vangrail inschoot. Mogelijk dat de nogal lomp inkomende turbo ook heeft meegeholpen aan het uitbreken. Verlichting rechtsvoor nog heel maar de bumper ingescheurd tot op de mistlamp, binnenkant van de wielkap stuk, ruitenwisservloeistofreservoir harstikke kapoet. En het stuk staal dat voor het voorwiel naar beneden hangt om de bumper aan te bevestigen was tegen het wiel gewrongen. Daarnaast ook de rechterkant van de boven…
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heeft iemand ooit meegemaakt dat de versnellingspook van de Kia Sorento onder het rijden afbrak? Rare gewaarwording: je schakelt en houdt ineens de knop van de versnellingspook in de hand! Compleet afgebroken.
Laatste antwoord door bigwade, -
Hoi sorento rijders, ik heb een vraag kun je de tussenbak van een fulltime 4wd ook anders uitschakelen of alleen door de zekering eruit te halen? bij mij gaan dan namelijk alle lampjes branden in het daschbord, alvast bedankt Groet Leo
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Wij hebben een Sorento uit 2004. Als we hebben gereden hebben de auto stil zetten en daarna uit, horen we achter het dashbord kastje het geluid van water stromen. Wie weet wat dit kan zijn, het gebeurt niet altijd, de invloed van het weer of temparatuur maakt niet uit.
verbruik sorento 1 2
door chakib82- 33 antwoorden
- 18k weergaven
Hoi allemaal, Ik bezit sinds kort een kia sorento 2.4 uit 2003. Het is een heerlijke auto om te rijden. Ik ben benieuwd hoeveel die verbruikt op een een volle tank, door alleen in de stad te rijden. Is het normaal dat je op een volle tank ongeveer 400 km er mee doet. We van de week na 330 km gereden wat olie erbij gedaan. Mijn vraag is of dit normaal is voor een sorento, of moet ik toch rekening houden met het bekende sorento probleem. Ik hoor het wel jongens en dames. Chakib
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
het lampje (motorblokje ) motormagement op het daschboard brand .heeft iemand hier ervaring mee. zaterdag brande hij in eens .oud jaars nacht dat ik naar huis reed was hij weer uit .wat kan dit zijn . kan het vocht zijn ik had de auto vrijdag door de wasstraat gehaald .
Laatste antwoord door RON29,