rinuszoetebier Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Hoi, Ik heb een lek met mijn koelvloeistof. Het expantievat heb ik vernieuwd, deze lekt niet. Ik kan gewoon rijden de temp loopt niet op. Indien ik de airco/verwarming uit zet lekt niets, als ik de unit uit zet begint het feest. Ik heb in een glas de vloeistof opgevangen en dat is absoluut koelvloeistof. De leidingen van en naar het expantievaatje zijn droog. Iemand ideen of ervaringen? ik ga morgen maar verder zoeken. gr. rinus Quote
Alex Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 Indien ik de airco/verwarming uit zet lekt niets, als ik de unit uit zet begint het feest. Rinus, Kan je verduidelijken wat je juist bedoelt ? Ik snap het verschil niet goed tussen airco/verwarming uitzetten en de unit uitzetten.Ik heb vroeger nog koelwaterlekken opgespoord door wat druk te zetten op het koelsysteem en dan alle leidingen te controleren om te zien welke lekt. Kan je aan de hand van de plaats waar je de opgevangen koelvloeistof ziet druppen niet bepalen van waar ze zou komen ? Alex Quote
rinuszoetebier Posted March 26, 2012 Author Posted March 26, 2012 Hoi, Bedankt voor de reactie, ben er inmiddels achter. De 2e tank die ik had aangeschaft bleek nog lekker dan de 1e! Besloten om de tank zelf te repareren. Ik heb met een slijpschijf de ribbels aan de onderkant weggehaald en vervolgens de gehele onderkant goed geschuurd met korrel 320. Hierna ingesmeerd met een 2 epoxielijm gevolgd door een laag glasmat. Vorige week donderdag de tank gemonteerd en inmiddels veel gereden onder alle omstandigheden, geen druppel lekkage meer. Een kitje van 12,50 en beetje werk en klaar. Het gaat niet om de aanschaf van een nieuwe(120 euro) maar vooral de berichten die ik lees dat sommigen aan een 2e 3e soms 4e tank bezig zijn en daar heb ik geen zin in. rinus rinus Quote
xychix Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 Hulde zo hoort het, goed opgelost! Werkte dat met mijn ruitensproeiervloeistof bak ook maar deze is met 2-componenten epoxylijm gelijmd (zonder demontage) maar helaas is de antivries in het spul zo agressief dat het de lijm doet loslaten. Quote
Recommended Posts