Jump to content

Tank helemaal leeg gereden, nu motormanagement lampje aan.

valk

Recommended Posts

Allen,

Ik rij een Sorento 2.5 crdi uit 2003, vorige week iets te lang door gereden op een tank diesel waardoor ik zonder kwam te staan.

Auto aan de kant gezet en naar de benzine pomp gelopen ( sommige kennen dat wel).

Opnieuw 10 liter erin en de motor sloeg na 5x starten weer aan. Nu is het geval, als ik boven de 3800 toeren kom slaat de motor af.

Daarna kan ik hem gewoon weer starten en loopt de motor prima, als ik maar onder die 3800 toeren blijf.

De de auto is op dit moment uit gelezen. (druk in common-rail systeem te laag)

Is iemand dit ook overkomen? Tips hoe verder.

Marcel Valk.

Marcel,

Waarschijnlijk moet ie ontlucht worden.

Als het niet in je boekje beschreven is, dan zou ik even langs je garage rijden.

volgens mij stelt dat niet veel voor.

heb je hm eerst ontlucht nadat je er diesel in hebt gegooit of gelijk proberen te starten??

wat zou kunnen is dat er nu teveel rommel in het brandstoffilter zit waardoor er boven de 3800 rpm onvoldoende raildruk (dus brandstof) zit.

het is dus een overweging om het brandstoffilter te (laten) vervangen, eventueel het oude filter even opmaken, mogelijk is de tankcoating los gekomen waardoor het filter verstopt geraakt.

waarschijnlijk een beveiliging van je motor manegement zou even je brandstof filter laten vervangen eb ff je computer laten resetten

lucht in je common rail dat kan niet dan slaat hij gewoon niet aan je moet wel iets van 50 bar of meer hebben anders slaat hij niet aan

Is normaal als je de tank leeg rijdt, brandstofdruk in de rail is dan te laag en gaat het systeem op noodloop( motormanagement lampje aan). Systeem zal dan gereset moeten worden, of het systeem moet na een aantal keren starten zo intelligent zijn en zien dat storing pertinent afwezig is dat hij zelf het lampje reset!

Gr. Leo

Aanvullend:

Ook de O-ring van de watersensor onderaan het brandstoffilter (motorruimte) kontroleren.

Aangezien zich in het filter water kan verzamlen kan het bij de huidige temperaturen gebeuren dat de O-ring kapotvriest.

Als de O-ring daadwerkelijk kapot trekt het brandstofsysteem valse lucht en ....

Volgens de mensen uit het Duitse forum, levert de dealer de O-ring niet los. Als ie kapot is bouwt men simpelweg een nieuwe sensor ($$$) in.

Er zal ongetwijfeld wel ergens een losse ring te krijgen zijn, mocht ie kapot zijn.

Heb ik mijn mijn sorento ook al aantal keer gehad...........vervang elk half jaar standaard het brandstoffilter.....!

Is bij mij ongeveer om de 10.000 km.

Half uurtje werk..........is de sorento erg gevoelig voor vooral ook dat gedoe met loslatende coating.

Mijn km stand is nu 210.000!!geweldige auto...