Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is moeilijk te zeggen, in veel gevallen moet kleppendeksel nabewerkt worden omdat het niet meer recht is.

Hoe is het met de kleppen en de klepzittingen gesteld?

Wat is de oorzaak van het lekkende kleppendeksel? Zonder koelvloeistof gereden?

Posted

Is moeilijk te zeggen, in veel gevallen moet kleppendeksel nabewerkt worden omdat het niet meer recht is.

Hoe is het met de kleppen en de klepzittingen gesteld?

Wat is de oorzaak van het lekkende kleppendeksel? Zonder koelvloeistof gereden?

Voor dat je iemand heel erg bang gaat maken met nieuwe kleppen en klep zittingen

is het mischien even verstandig om te vragen waarom de kleppen deksel paking moet worden vervangen

als deze alleen zweet dan volstaat het om aleen de paking te vervangen

kleppen en klep zittingen heeft niets te maken met een lekkende klepdeksel paking

of je moet de cillinder koppaking bedoelen maar dat is iets heel anders

bij de meeste comonrail motoren moet inderdaad de injectoren er uit dan zal je dus ook het al bekende brandplaatje (koperringetje) moeten worden vervangen worden en vaak ook het boutje en de kikker (stuk ijzer waar de injector mee vast word gehouden) moet dan ook worden vervangen dit alles zal niet de hele wereld kosten maar kwa arbeids loon zal het wel behoorlijk oplopen

het is niet even de injectoren er uit en er weer in er zal ook heel secuur moeten worden schoon gemaakt anders krijg je lekage van je verbrandings gassen langs je injector en dan word het echt een klus

dus mischien even vermelden waarom je dit graag wilt ???

Posted

Nou graag willen :) Het is idd een kwestie van wat zweten. De brandplaatjes vervangen en wat schoonmaken. Kwa onderdelen zal het idd niet al te duur zijn maar voor de onderhandelingen zou ik het fijn vinden als iemand weet hoelang je er ongeveer mee bezig bent.

In iedergeval bedankt vast tot zover.

Posted

Nou graag willen :) Het is idd een kwestie van wat zweten. De brandplaatjes vervangen en wat schoonmaken. Kwa onderdelen zal het idd niet al te duur zijn maar voor de onderhandelingen zou ik het fijn vinden als iemand weet hoelang je er ongeveer mee bezig bent.

In iedergeval bedankt vast tot zover.

ik weet niet hoe goed je er bij komt bij deze motor maar als alles mee zit zou dit een klusje van een 2 a 3 uur zijn

dat is de tijd die ik kwijt ben bij het merk waar ik voor werk

Posted

Ok, bedankt voor deze informatie. Deze post blijft natuurlijk open dus misschien reageren er nog meer mensen met specifiekere infomatie maar ik ben nu al erg geholpen en ga morgen eens onderhandelen.

Posted

Geen ervaring met diesel, maar wel met de klepdekselpakking van de Sorento 2.4 benzine.

Moest destijds vervangen worden vanwege flinke lekkage bij een bougie. Die stond in de olie en de auto stotterde daardoor flink.

Sleuteltijd destijds ongeveer een uur en de pakking kostte 28 euro.

Dealerprijzen voor vervanging bij de benzine versie varieren tussen 80 en 140 euro.

Posted

als het enkel een kwestie van zweten is zou ik het lekker laten zitten, injectoren moeten eruit, en om de injector van de 4de cilinder te kunnen demonteren moet de paravan+bak los, daarbij moet je maar hopen dat de injectoren zowiezo los komen.

• 2 weeks later...
Posted

Neem eens contact op met de Kia importeur...? Bij mijn Sorento 2.5 Diesel van 2006 is vorig jaar (2011 dus) de klepdekselpakking gratis vervangen ivm een terugroepactie waarvoor mijn auto nooit een oproep heeft gehad. Ik werd hiervan op de hoogte gesteld nadat ik er zelf bij de importeur om vroeg.

Posted

Ik heb bij mijn Kia Sorento ook de injectoren eruit gehaald, om ze daarna te laten testen doordat hij soms afsloeg.

Dit was van een sorento 2.5 crdi uit 2004 met +- 2 ton op de klok.

Geen probleem, ik kon ze er alle vier met weinig worstelen zo uit krijgen!

Ook de vierde was inderdaad wat lastiger maar daar hoef je verder niks voor te demonteren zoals ik dat net van iemand las.

Succes ermee,

Posted

het zou net kunnen, maar wij halen de paravan toch los, als je door het draaien/wrikken de injector er net wel uitkrijgt, maar iets beschadigt ben je gelijk een stuk duurder uit.

Meestal komen injectoren wel gemakkelijk los, maar als het brandplaatje niet goed heeft afgedicht kan de injector behoorlijk vast zitten, dat extra beetje sleutelruimte is dan wel makkelijk.

Posted

het zou net kunnen, maar wij halen de paravan toch los, als je door het draaien/wrikken de injector er net wel uitkrijgt, maar iets beschadigt ben je gelijk een stuk duurder uit.

Meestal komen injectoren wel gemakkelijk los, maar als het brandplaatje niet goed heeft afgedicht kan de injector behoorlijk vast zitten, dat extra beetje sleutelruimte is dan wel makkelijk.

dan weet je ook dat je dat moet los weken met dasty het goedkoopste ontvettende schoonmaak spul van nederland en omstreken

werkt perfect gebruik het al jaren wij doen altijd eerst het ergst weg bikken en daarna dik in de dasty spuiten en lekker laaten weken