Thijs1 Posted August 26, 2009 Posted August 26, 2009 Goedemiddag Mijn antenne van mijn sorento uit 2004 gaat niet meer helemaal omhoog van alles geprobeerd maar moet vervangen worden. Heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? om dit te laten en of dit evt zelf te doen is? mvg Quote
Kia Fan Posted August 26, 2009 Posted August 26, 2009 Je kan ook een nieuw binnendeel monteren (de spriet zeg maar) die is niet zo duur een hele antenne kost een hoop geld. Geloof antenne zo rond de 300,-- en een spriet volgens mij een euro of 15. Binnendeel is wel zelf te doen, oude eruit trekken en nieuwe met wat gepiel (door radio aan en uit te zetten) er werken. Quote
bigwade Posted August 27, 2009 Posted August 27, 2009 (edited) De vraag is natuurlijk, heeft je nog radio ontvangst ? Als dat zo is, niks aan doen. Oplossing 2 is het draadje van de auto-antenne loshalen en het ding handmatig omhoog halen. (heeft bij mij 4 jaar keurig gewerkt, zonder kosten ala 300 euri) Edited August 27, 2009 by bigwade Quote
Thijs1 Posted August 28, 2009 Author Posted August 28, 2009 Goedemorgen Dank voor jullie reactie jeetje 300 euro dat is inderdaad wel veel geld,ja de radio doet het wel goed verder sommige zenders zoals 538 wat minder.Maar dat sprietje vervangen klinkt logisch maar kan je dat los kopen dan? en zoja waar? ik dacht namelijk dat je alleen complete antennes kon kopen. mvg Quote
Kia Fan Posted August 28, 2009 Posted August 28, 2009 Spriet kan de dealer gewoon leveren. Meeste proberen wel een complete antenne te verkopen maar ze kunnen echt een losse spriet leveren! Is wel een beetje klooien om hem erin te krijgen maar het gaat echt wel lukken. Quote
Thijs1 Posted August 28, 2009 Author Posted August 28, 2009 Middag Allemaal Bedankt voor jullie info en tips (Kia Fan,Bigwade) Zal naar de garage gaan en een spriet bestellen. Fijn weekend Quote
korento Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 hey Thijs ,ook ik heb nu antenne problemen, kun je me vertellen hoe het met jou antenne is afgelopen? Quote
xychix Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 kijk en om dit soort dingen is het nou zo kloten dat er tegenwoordig niets meer op de sloop te vinden is. Quote
dude-nl Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Niet zo moeilijk doen joh... Hirschamnn antenne bestellen op Conrad, wiel eraf, binnenscherm losmaken en zo te vervangen... Hoeft niet speciaal Kia te zijn ofzo.. Mag/kan natuurlijk ook gewoon een vaste antenne zijn. Waar ik meer verbaasd over ben is dat ik nog regelmatig "mindere" ontvangst heb ondanks die zendmast... Quote
korento Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Niet zo moeilijk doen joh... Hirschamnn antenne bestellen op Conrad, wiel eraf, binnenscherm losmaken en zo te vervangen... Hoeft niet speciaal Kia te zijn ofzo.. Mag/kan natuurlijk ook gewoon een vaste antenne zijn. Waar ik meer verbaasd over ben is dat ik nog regelmatig "mindere" ontvangst heb ondanks die zendmast... He dude, ben vanmiddag bezig geweest om een hirsmann te monteren in mijn sorento, maar krijg met de beschikbare draadjes geel/rood -groen en zwart niet de antenne automatisch in en uit ? heb je misschien een suggestie?? het zijn ook beide " + " draden en geen schakeldraad te vinden Quote
bitman Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 Niet zo moeilijk doen joh... Hirschamnn antenne bestellen op Conrad, wiel eraf, binnenscherm losmaken en zo te vervangen... Hoeft niet speciaal Kia te zijn ofzo.. Mag/kan natuurlijk ook gewoon een vaste antenne zijn. Waar ik meer verbaasd over ben is dat ik nog regelmatig "mindere" ontvangst heb ondanks die zendmast... heb je dan wel een goede verbinding met het metaal van de auto? dit klinkt als een ground problem... 73 m0wao Quote
dude-nl Posted March 18, 2012 Posted March 18, 2012 Beide constant plus? Ook als contact uit staat? dat kan niet... Het kan wel per merk radio verschillen of de antenne alleen op Radio naar buiten komt, of ook op usb/cd etc. Heb je fabrieksradio? Of een vervangende? Quote
korento Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Beide constant plus? Ook als contact uit staat? dat kan niet... Het kan wel per merk radio verschillen of de antenne alleen op Radio naar buiten komt, of ook op usb/cd etc. Heb je fabrieksradio? Of een vervangende? een vervangende kenwood met alles erop en eraan. Quote
Recommended Posts