Jump to content

Handleiding

WIVA

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een sorento executive van 05/2007 gekocht met 160.000km op de teller, 2.5 diesel.

Ik ben er heel tevreden mee, maar ik heb nog wat bedieningsprobleempje!

Het probleem is, er is geen handleiding bij.

Weet iemand waar ik er een kan bekomen?

Het is mijn eerste wagen met automatische versnelling, moet er speciaal onderhoud gebeuren na 5 jaar en 165.000km?

Ik zou ook graag een achteruitrijcamera willen installeren, geeft iemand documentatie?

Alvast bedankt

Groeten: Willy

Hier het instructieboekje.

Wat er aan de auto moet gebeuren hangt natuurlijk af van de onderhoudshistorie.

Ik ga er altijd vanuit dat die niet klopt en regel zelf een grote beurt + inspectie, samen met een monteur.

De sorento (diesel) heeft een paar belangrijke aandachtspunten:

• turbo (geen lekkages)
  • brandstoffilters (filter in motorruimte + tankfilter onder de achterbank)
  • tussenbak (olie + eventueel reiniging snelheidssensoren)
  • cardan-assen (kruiskoppelingen smeren + check eventuele speling op differentieelflenzen)
  • differentielen (olie)
  • banden: dezelfde banden voor en achter + profieldiepte-verschil tussen voor en achter niet meer dan 1 mm

Ik heb na aanschaf meteen alle olies ververst. Behalve van de automaat, want die had toen pas 35000 km achter de rug.

In jouw geval zou ik de bakolie laten verversen, maar dat is natuurlijk afhankelijk of het wel of niet al gedaan is en hoe betrouwbaar degene is die dat zegt.

Hier het instructieboekje.

Wat er aan de auto moet gebeuren hangt natuurlijk af van de onderhoudshistorie.

Ik ga er altijd vanuit dat die niet klopt en regel zelf een grote beurt + inspectie, samen met een monteur.

De sorento (diesel) heeft een paar belangrijke aandachtspunten:

• turbo (geen lekkages)
  • brandstoffilters (filter in motorruimte + tankfilter onder de achterbank)
  • tussenbak (olie + eventueel reiniging snelheidssensoren)
  • cardan-assen (kruiskoppelingen smeren + check eventuele speling op differentieelflenzen)
  • differentielen (olie)
  • banden: dezelfde banden voor en achter + profieldiepte-verschil tussen voor en achter niet meer dan 1 mm

Ik heb na aanschaf meteen alle olies ververst. Behalve van de automaat, want die had toen pas 35000 km achter de rug.

In jouw geval zou ik de bakolie laten verversen, maar dat is natuurlijk afhankelijk of het wel of niet al gedaan is en hoe betrouwbaar degene is die dat zegt.

Heel erg bedankt voor de info.

Ik heb nu ook opgemerkt dat er wat olie verlies is. moeilijk te zien vanwaar het komt.

Zal eerst motor eens grondig reinigen.