bartdaams Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Goedemorgen, wij hebben een kia sorento 3.3 v6 uit 2008. Na het vol tanken geeft de digitale afstandmeter aan dat wij slecht 429 km kunnen rijden met een volle tank. Dat komt niet overeen met het gebruik en de dagteller en tankmeter. Kan het zijn dat deze gereset kan worden of ligt dit ergens anders aan. Het verbuik op de groet weg is ongeveer 1/12 dus zouden wij minimaal 650 km moeten kunnen rijden. Heeft iemand deze ervaring ook ? en misschien wel opgelost ? Quote
dannyh Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 volgens mij berekend hij de afstand via het verleden van de dagteller en gemiddeld verbruik etc stel alles in je boordcomputer even weer op 0 en kijk dan na een week wat hij aangeeft Quote
masimo Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Die digitale meter is waardeloos. Zeer onnauwkeurig. Verder mag je ons ook vertellen hoe je het voor elkaar krijgt 1 op 12 te rijden met de 3.3V6. Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Als je gaat tanken als het tanklampje brand, dan gaat er ongeveer 70 liter in (tankinhoud is 80 liter!). Uitgaande van die 70 liter en de genoemde 650 km, dan kom ik op een gemiddelde van 1 op 9,3. Beste verbruik dat ik ooit gehaald heb is 1 op 9 (bergaf, wind in de rug ) Quote
Tic-Tac Posted February 23, 2012 Posted February 23, 2012 Die digitale meter is inderdaad zwaar waardeloos. Als je je accupool loshaalt en weer terug plaats, zul je zien dat je actieradius ineens veel groter is geworden. Even een stukje rijden en het ding zakt met een noodgang in. 1:12 !?!? Heb je 3 cilinders uitgeschakeld, of laat je je auto voortduwen? Mijn beste prestatie tot nu toe met de 3.3V6 is 1:9 Over het algemeen haal ik net de 1:7 Vanwege dit enorme verbruik heb ik de auto dan ook ingeruild en wacht op de aflevering van een diesel. Quote
Recommended Posts