Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 26 antwoorden
- 6,4k weergaven
Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ? groetjes Evertjan
Laatste antwoord door TheDoc, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik ben sedert 2 jaar eigenaar van een zwarte Sorento EX,met de grijze bumpers en bekleding op de zijkanten. Deze zijkanten en bumpers zijn danig toegetakeld door o.a. parkeerschade(niet door mij veroorzaakt).De kwaliteit van het lakwerk van deze onderdelen is beneden alle peil maar dit ter zijde. Nu zou ik deze bumpers en panelen willen demonteren en zwart laten schilderen. Weet iemand hoe deze panelen bevestigd zijn?Maw.zijn ze geschroefd,geplugd en/of gelijmd.Laten schilderen zonder demontage zie ik niet zitten. groeten
Laatste antwoord door bambix, -
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben in het gelukkige bezit van een Kia Sorento deze is een import uitvoering uit Korea, maar er zit bij deze een originele Kia / Hyundai Mobis / Alpine radio-cd speler in met stuurbedining, tevens is er een orginele carkit in gemonteerd met aansluitingen voor de telefefoon clink stekker op middenconsole. Alleen ik wil deze vervangen door een nieuw dubbel DIN navigatie systeem, met bluetooth carkit maar ik wil wel de orginele stuurbediening blijven gebruiken, weten jullie welke systemen hier op werken en of er stuurbediening adapters zijn voor de originele bediening. heb hier wat foto bijgevoegd. http://www.kiaclub.nl/gallery/files/5/7/2/img00074-2…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 25 antwoorden
- 8,1k weergaven
Gezien zwabberende wegligging van de Sorento ben ik van plan een aantal wijzigingen in het onderstel aan te brengen. De rit naar Frankrijk met dakbox, bagageruimte vol en 5 mensen aan boord is me qua wegligging erg tegen gevallen. De auto zwabberde naar eigen gevoel, en ook volgens mijn schoonbroer die achter me reed, vaak over de weg. Op de smalle, bochtige en bergachtige wegen in de Luberon was het vaak flink aanpoten om de auto goed onder controle te houden. Allereerst wil ik de auto voorzien van Koni FSD schokdempers. De gebruikservaringen hiervan zijn zeer positief. Dus daarover hoeft niks gezegd te worden. Verder wil ik de auto voorzien van andere veren. Een verho…
Laatste antwoord door alden032, -
En Dit zijn nu mijn nieuwe velgen gemonteerd op mijn sorento Bj 2004 met foto's!!!!!
door NonkelSimon- 17 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hier zien jullie ze dan, gemonteerd
Laatste antwoord door alden032, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb sinds gisteren een probleem met de cruise control van mijn sorento uit 2008. De zijschakelaar werkt niet meer (aan / uit) maar als ik op de drie knoppen op het stuur druk dan gaat het cruise control lampje op het dashboard branden en als ik een van deze weer indruk dan schakelt deze zich weer uit. Verder doet hij niks zoals acceleren en de cruisecontrol inschakelen. Heeft iemand hier ervaring mee en evt een oplossing? Ik heb nog tot 1 april bovag garantie op de kia, valt dit hieronder of zal dat een tevergeefse poging worden?
Laatste antwoord door menno99, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een brief ontvangen van Kia Nederland voor een terugroepactie. Het gaat om het doorvoeren van een technische verbetering van de boordcomputer waardoor de werking van de turbo verbeterd. Ook een controle van de dieselinjectoren zal plaatsvinden. Ik heb een afspraak met de dealer gemaakt. Om nu niet direct de vraag aan de dealer te stellen ben ik toch benieuwd naar het hoe en waarom. Ik heb zo'n 80.000 km probleemloos gereden en merk niet van enig mankement. Kan iemand hierover uitleg geven.
Laatste antwoord door masimo, -
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Omdat het elektrische in- en uitklapmechanisme van mijn rechter buitenspiegel niet meer helemaal lekker functioneert wil ik eigenlijk even aan de binnenkant kijken. Ik weet alleen niet hoe de buitenspiegel gedemonteerd moet worden. Voordat ik nu de deurbekleding los haal dus even een vraag of iemand kan vertellen hoe ik een spiegel demonteer. Het gaat om een model 2005 Sorento. Bvd.
Laatste antwoord door Peter1379, -
4x4
door Gast Angelique- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi fijne autovriendjes:D Van de handleiding wordt ik niet slimmer, dus vraag ik het hier maar even. Mijn vorige toet zette ik met dit weer op 4x4 anders kwam ik niet van de stoep af. Met de Sorento ploeter ik tot op heden nog overal wel doorheen. Maar aangezien er een 4x4 knop opzit vraag ik me af of het handig/beter/nuttig is om de toet bij sneeuw en gladheid op deze stand te zetten. Ik dacht ook begrepen te hebben dat mijn toet vanzelf naar 4 x 4 overschakeld als hij dit nodig acht. Ondanks wat slippertjes heb ik daar (denk ik) nog niets van gemerkt. Tenminste, ik verwacht minstens een lampje als hij overstapt op 4 x 4 en die heb ik nog niet gezien. Iemand een idee…
-
aankoop advies
door rbanens- 17 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu liep ik tegen een kia sorento op. Voor mij is dit een onbekend merk. Het gaat om een Sorento uit 09 2004 Sorento 3.5 V6 Automaat. Met 75.000 op de teller. Graag zou ik enkele tips ontvangen waar ik bij moet letten bij de aankoop. Nadeel van de aangepaste bumpers is wel dat er geen parkeersensoren meer op zitten. Wellicht kun je die later nog inbouwen. Wat is eigenlijk het verbruik van deze auto en wat zijn de onderhoudsintervallen. alvast bedankt voor de tips
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
4wd cursus
door hertog john- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Weet iemand waar je een eenvoudige 4x4 cursus kan volgen met je eigen auto, met begeleiding ? Ik zou wel eens willen weten of ik met mijn auto zal stranden als ik bijv. nu het weiland in rij met die sneeuw of het strand op rij en meteen vast kom te zitten. Ik heb ondertussen al hier en daar informatie opgevraagd, maar het is of 4x4 rijden in hun auto of met je eigen auto 4x4 rijden en meteen over boomstammen en rotsen heen, met in je achterhoofd dat je zelf verantwoordelijk ben voor schade's. Nu zitten er nog steeds de banden onder die vanaf de fabriek geleverd zijn, dus dat zijn ook geen terreinbanden, maar waar ik nieuwschierig naar ben is hoever ik kan komen in het zan…
Laatste antwoord door willem1, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb sinds en kleine maand een MOOIE ZWARTE SORENTO die (op het verbruik na) prima bevalt, ik heb alleen een probleempje met mijn afstandsbediening van de centrale deurvergendeling. Ik krijg de auto er nmlk alleen maar mee op slot en niet los. Ik heb de garage gebeld en die adviseerde mij een nieuw zendertje te kopen maar dat geintje kost met inlezen erbij zo'n 160 euro. Weet iemand misschien of die dingen te repareren zijn en zo ja waar?
Laatste antwoord door Micle, -
- 0 antwoorden
- 984 weergaven
he hallo ik vroeg me af of iemand in de buurt van amsterdam me schakelaars kan nakijken of wel vervangen. het aan zetten reageerd wel maar snelheid verhogen werkt niet die moet ik heel hard en diep in drukken. groetjes rick ps kia garage ben ik beetje klaar mee vandaar dat ik het hier vraag
Laatste antwoord door nancyenricky, -
Koelvin sorento
door Edwin936- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Ik heb pas geleden een bericht geplaatst waarin ik vertelde dat mijn sorento 2.5 diesel op hoge snelheid te snel afkoelt en moeilijk weer op temperatuur komt. Ik dacht dat het de thermostaat zou zijn, maar die heb ik vorig jaar ook al vervangen. Nu heb ik getest met koude motor, en wanneer ik gas geef begint de koelvin ook aan te slaan. weet iemand wat voor soort koelvin er op zit? Ik kan de koelvin met de hand draaien met enige weerstand. Met een stilstaande motor uiteraard. Weet iemand hier wat aan te doen?? Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 19 antwoorden
- 3,6k weergaven
Net geregistreerd op het forum. Wij wonen op de Nederlandse Antillen en kunnen een auto als verhuisgoed meenemen. Ik overweeg de Kia Sorento mee te nemen vanuit hier naar Nederland. Echt een mooie auto! Voordeel is dat de auto BPM vrij is vanwege invoer als verhuisgoed Ik aarzel echter vanwege een aantal zaken. Kan iemand misschien hier licht op schijnen? 1. Geldt de KIA garantie vanuit de Antillen ook in Nederland? Heeft iemand ervaring met Kia's uit het buitenland en hoe Kia daar mee omgaat? 2. Ik wil het liefst een KIA kopen die technisch zoveel mogelijk overeenstemt met de Nederlandse Kia vanwege onderdelen etc. Er is hier een 3.5 6V motor leverbaar naast de stand…
Laatste antwoord door Leon, -
- 21 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, heeft er iemand al ervaring met dagrijverlichting voor een sorento. welk model en waar mooie plaatsing. natuurlijk wel met eu keuring
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik heb een Sorento 2.5 crdi van 2004 en heb al een paar jaar last dat de auto slecht op temperatuur wil komen in deze tijd van het jaar, waardoor dus ook de verwarming langzaam op gang komt!! Nu heb ik vorig jaar rond deze tijd de theromostaat vervangen, maar nog steeds is het probleem niet opgelost. Maar wat nu het gekste is, wanneer ik tussen de 80 a 100 km per uur rijd, blijft mijn sorento op normale temperatuur, maar als ik op de snelweg minimaal 120 ga rijden daalt de temperatuur weer snel naar beneden, en komt pas weer bij die 100 km per uur weer op temperatuur. Zou ik misschien een sensor ergens van kapot kunnen hebben??of is het misschien wat anders. B…
Laatste antwoord door willem1, -
- 12 antwoorden
- 4,6k weergaven
hallo Na een komplete motorrevisie (de details zal ik jullie besparen) heeft onze sorento 2.4 ex van 2004 eerst een tijdje op benzine gereden (beter voor het inrijden?) na ong 1000 km maar weer eens op gas want op benzine rijden ze toch wel errug duur! na de tweede keer gastanken ging het ding na een halve tank piepen of hij leeg was. Volgetankt... maar gaf nog steeds aan dat ie leeg was. en na overschakelen wilde hij dus niet meer op gas !!! Wij hebben een Zavoli installatie.... vrij onbekend dus en niet uit te lezen!!! De gasboer heeft vanalles geprobeerd maar weet het ook niet meer. Hij heeft ons geraden om er nieuw spul op te zetten (drukregelaar ventiel etc) k…
Laatste antwoord door bigwade, -
Sorento verkocht
door josua- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ja het is zo ver, De Sorento 2.5 crdi verkocht en nu gekozen voor de Hyundai Santa fe 2.7 v6. Toch maar weer op benzine gaan rijden, maar desondanks heb ik altijd met plezier in mijn Sorento gereden. Ik heb wel nog de Kia Picanto van mijn vrouw dus kom toch nog af en toe eens op het forum. Gr. Jos
Laatste antwoord door josua, -
Portiervergrendeling
door Bobo- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Sorentorijders, Ik heb een (klein) probleem met de portiervergrendeling met afstandsbediening. Bij het ontgrendelen en vergrendelen knipperen alleen de alarmknipperlichten links. De rechterknipperlichten functioneren wel bij normaal gebruik zoals richting aangeven. Het probleem doet zich dus alleen voor bij het ontgrendelen en vergrendelen met de afstandsbediening. Ze hebben het eerst wel altijd gewoon gedaan maar gingen steeds vaker haperen en nu doen ze het helemaal niet meer. Weet iemand hoe dit komt en of dit eventueel zelf op te lossen is? Ik heb zelf het idee dat er een draadje/stekkertje van de ontvanger van de afstandsbediening naar de rechter knipperlichte…
Laatste antwoord door Bobo, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Kan iemand mij vertellen wat voor lampen er in de mistlampen van een Sorento uit 2006 zitten , het lijkt op H11 maar is dat ook zo. In de handleiding kan ik er niets over vinden. Bijvoorbaat dank.
Laatste antwoord door sorento, -
- 35 antwoorden
- 13,9k weergaven
Beste Kia-rijders en Sorento-rijders in het bijzonder, Ik heb een probleem met de velgen van mijn Kia Sorento (2003). Er is namelijk vrij ernstige aanslag van remvloeistof op mijn velgen, ik heb dit al proberen te verwijderen met de duurste producten op de markt, maar geen blijkt te werken om de remvloeistof te verwijderen. Weet iemand misschien een effici
Laatste antwoord door Alex, -
aankoop sorento 2.5crdi 1 2 3
door ladyfly- 69 antwoorden
- 14k weergaven
hallo allemaal we hebben het helemaal gehad met onze sorento 2.4 ex op gas!!!niet dat het geen fijne auto is hoor !!maar het olieverbruik en de op ons toe komende onkosten (blok revisie . verstopte kat enz.)bezorgd ons slapeloze nachten.We hebben altijd met veel plezier in onze Kia Carnival 2.9 tdi gereden met weinig onkosten!!! Daarom zijn we nu op zoek naar een Sorento 2.5 diesel Om opnieuw verrassingen te voorkomen willen we jullie vragen: waar moeten we op letten ? wat is het verbruik? wie heeft tips en ervaring? We zijn benieuwd!! hartelijke groeten Ladyfly:grin:
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hier dan mijn laatste berichtje op dit fantastische forum. Ik heb de Sorento in kunnen ruilen op een Peugeot. Ik heb er altijd met heel veel plezier in gereden, maar hij werd mij te duur. Ik heb dus besloten om kleiner te gaan rijden. Bedankt voor de reacties op de topics die ik geplaatst heb! Groeten, Riccardo
Laatste antwoord door flierefluiter, -
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
Heb een sorento 2.4 EX bouwjaar 2004 Heb vanaf de eerste dag dat ik de auto gekocht heb al problemen met mijn klimatcontrol.En mijn dealer zegt dat alle sorento's dat probleem hebben.Rijdt bij een buitentemperatuur van 18/19 graden rond met een ingestelde temperatuur van 25 graden en dan blijft de klima maar vriezen,zo erg dat je het gevoel hebt of je bevriest. Schakel hem dan uit dan beslaan mijn ramen en moet steeds de raamontwaseming inschakelen. zijn er meer sorentorijders die hier last van hebben en zijn er ook sorentorijders die hier iets op gevonden hebben? Graag uw bevindingen Groetjes Toon
Laatste antwoord door ToonBroek,