Bobo Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 (edited) Hallo Sorentorijders, Ik heb een (klein) probleem met de portiervergrendeling met afstandsbediening. Bij het ontgrendelen en vergrendelen knipperen alleen de alarmknipperlichten links. De rechterknipperlichten functioneren wel bij normaal gebruik zoals richting aangeven. Het probleem doet zich dus alleen voor bij het ontgrendelen en vergrendelen met de afstandsbediening. Ze hebben het eerst wel altijd gewoon gedaan maar gingen steeds vaker haperen en nu doen ze het helemaal niet meer. Weet iemand hoe dit komt en of dit eventueel zelf op te lossen is? Ik heb zelf het idee dat er een draadje/stekkertje van de ontvanger van de afstandsbediening naar de rechter knipperlichten om de Edited November 14, 2010 by Bobo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Tegenwoordig is er zelden nog rechtstreekse aansturing van zaken zoals knipperlichten. Als je in de auto je richteraanwijzer naar links doet, dan gaat dat signaaltje naar een centrale computer en die zet vervolgens de linker knipperlichten aan en uit. Daarom kan je ook van die leuke features hebben zoals drie keer knipperen bij kort naar links indrukken of alles knipperen bij hard remmen, een keer knipperen bij auto op slot etc. Alles gaat tegenwoordig via software en de zogenaamde CANbus. Het zou me verbazen als dat bij de nieuwe KIA Sorento anders is. Jouw probleem zou een 'signaal' kunnen zijn die voor de echte KIA techneut kenner in Korea meteen betekent dat er iets mis is en uit het gedrag van je knipperlichten dus kan afleiden wat dat is. Of er zit ergens storing op de CANbus of in de software of zo. Ik zou er zeker even mee langs de dealer gaan. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobo Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Hallo Marcel, Bedankt voor je reactie maar mijn Sorento is van het bouwjaar 2004, geldt jouw theorie ook voor dit bouwjaar? Bob. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Nee, want die heeft geen CAN-bus. Dus toch alle kabeltjes/stekkertjes kontroleren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobo Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Bedankt Masimo, Weet jij misschien ook waar ik de kabeltjes/stekkertjes kan controleren, is dat bijv. in het dashboard achter de radio? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Jammer genoeg kan ik je niet helpen. Op mechanisch vlak mag ik me een enthousiaste hobbyist noemen, maar op electrisch vlak ben ik totaal niet begaafd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobo Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts