Jump to content

Portiervergrendeling

Bobo

Recommended Posts

Hallo Sorentorijders,

Ik heb een (klein) probleem met de portiervergrendeling met afstandsbediening. Bij het ontgrendelen en vergrendelen knipperen alleen de alarmknipperlichten links. De rechterknipperlichten functioneren wel bij normaal gebruik zoals richting aangeven. Het probleem doet zich dus alleen voor bij het ontgrendelen en vergrendelen met de afstandsbediening. Ze hebben het eerst wel altijd gewoon gedaan maar gingen steeds vaker haperen en nu doen ze het helemaal niet meer. Weet iemand hoe dit komt en of dit eventueel zelf op te lossen is? Ik heb zelf het idee dat er een draadje/stekkertje van de ontvanger van de afstandsbediening naar de rechter knipperlichten om de

Edited by Bobo

Guest asterix

Tegenwoordig is er zelden nog rechtstreekse aansturing van zaken zoals knipperlichten. Als je in de auto je richteraanwijzer naar links doet, dan gaat dat signaaltje naar een centrale computer en die zet vervolgens de linker knipperlichten aan en uit.

Daarom kan je ook van die leuke features hebben zoals drie keer knipperen bij kort naar links indrukken of alles knipperen bij hard remmen, een keer knipperen bij auto op slot etc.

Alles gaat tegenwoordig via software en de zogenaamde CANbus. Het zou me verbazen als dat bij de nieuwe KIA Sorento anders is.

Jouw probleem zou een 'signaal' kunnen zijn die voor de echte KIA techneut kenner in Korea meteen betekent dat er iets mis is en uit het gedrag van je knipperlichten dus kan afleiden wat dat is. Of er zit ergens storing op de CANbus of in de software of zo. Ik zou er zeker even mee langs de dealer gaan.

Marcel