rbanens Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu liep ik tegen een kia sorento op. Voor mij is dit een onbekend merk. Het gaat om een Sorento uit 09 2004 Sorento 3.5 V6 Automaat. Met 75.000 op de teller. Graag zou ik enkele tips ontvangen waar ik bij moet letten bij de aankoop. Nadeel van de aangepaste bumpers is wel dat er geen parkeersensoren meer op zitten. Wellicht kun je die later nog inbouwen. Wat is eigenlijk het verbruik van deze auto en wat zijn de onderhoudsintervallen. alvast bedankt voor de tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Kijk eens op: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=6022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luca Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Ik denk wel dat je rekening moet houden met een behoorlijk hoog verbruik. Ik heb de nieuwe Sorento 2.4 van bj 2010 en die rijdt al 1:9. En dan rijden wel "normaal"". De intervallen van de nieuwe Sorento zitten volgens mij op de 15000 km. Wel een apart model door die bumper. Succes verder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 "t is duidelijk een gepimpte auto en daar is uiteraard niets mis mee. Ik zou wel goed kijken naar het onderhoudsboekje . Zal ongetwijfeld een flinke slok lusten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Doe toch maar even een ANWB keuring. Dat kleine nummerplaatje mag niet tenzij het op het kentekenbewijs staat (en dan is het waarschijnlijk een import Yank) De V6 kan zo maar 1:6-7 lopen en 1:5 is ook mogelijk met dit weer Suc6! Edited December 27, 2010 by bigwade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 hebben de import yank's niet ook een kleine plaat achterop BW? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 hebben de import yank's niet ook een kleine plaat achterop BW? Klopt, en dan zou de voorplaat illegaal zijn en reden tot afkeur APK En dan zou er zomaar nog wel eens wat meer niet kunnen kloppen met deze auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Je kan de auto bij DEKRA laten onderzoeken. Kost een paar centen maar dan heb je volgens mij wel een gedegen advies. Je kan de afspraak maken dat de verkoper de kosten van DEKRA betaalt als DEKRA hem afkeurt of ernstige gebreken aantoont (en je hem dus niet koopt) en dat jij zelf DEKRA betaalt als het wel allemaal goed is. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Angelique Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Hij is wel mooi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Hij is wel mooi Dat maakt het ook verdacht. een mooie auto verkoop je niet !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Angelique Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Dat maakt het ook verdacht. een mooie auto verkoop je niet !!!! Tuurlijk wel....als zijn opvolger nog mooier is (of als de kredietcrisis wat hard heeft toegeslagen o.i.d. ) De binnenkant is ook mooi. Voor die centen nam ik 'm mee. Edited December 27, 2010 by Angelique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 link?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Angelique Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 link?? http://link.marktplaats.nl/407085676 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Mooie bak, dealer heeft ook geen negatieve reputatie, maar toch. LAAT KEUREN ! VOOR AANKOOP! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Ik ben bekend met genoemde auto-verkoper.. Deze heeft in Limburg en dan vooral Zuid-Limburg een goede reputatie.. Misschien dat Massimo meer kan vertellen over Franssen, omdat hij redelijk in de buurt woont.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 (edited) Franssen is bekend door de verkoop van wat "exclusievere" auto's. Ik heb er echter geen ervaring mee. Kijk goed of de auto inderdaad een Nederlands model is, anders kan je problemen krijgen als er onderdelen besteld moeten worden, of als er software ge Edited December 28, 2010 by masimo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Geeft een stuk zekerheid terug bij de aankoop. En de kosten spelen op zo'n bedrag nauwelijks een rol. Kleine dingetjes die er bij zo'n keuring uitkomen kunnen dan door verkoper nog even in orde worden gemaakt. Goede verkoper zal daar geen enkel probleem mee hebben. KEUREN dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 link doet het al niet meer, verkocht ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts