Luca Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Geachte heren / dames, op onze Sorento 2.4 X-tra zit een traveller-pakket. De stoelen zijn dan ook voorzien van leer - alcatara. Nu is het me opgevallen dat het leer (linkerwang leer / zitgedeelte / zie foto 2) al erg glanzend begint te worden...... Dit tov de rest van het leer. Nu kan ik me voorstellen dat dit stuk leer eerder problemen zou vertonen gezien het steeds wordt Quote
bigwade Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Dat is nou eenmaal een product eigenschap Heb eerder een auto gehad met volledig leer en de bestuurders stoel zag er beslist anders uit dan achterin, jammer maar helaas. Zelf vind ik het wel wat hebben, maar dat is smaak Quote
Luca Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Het is bekend dat leer gaat "verkleuren" maar nu al na 4 mnd???? Quote
bigwade Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Het is niet echt verkleuren, maar meer polijsten door het vele in en uit stappen. Een spijkerbroek doet ook wonderen, zie het als schoenen poetsen Quote
Luca Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Ivm het "inklimmen" en het dragen van een spijkerbroek denk ik idd dat dat de oorzaak is. Quote
Vrieswijk Posted February 4, 2011 Posted February 4, 2011 Bij mijn 2 mnd oude Sorento exclusive zijn de wangen al helemaal slap. Ik heb de dealer aangegeven daar niet mee accoord te gaan, omdat het niet voldoet een datgene wat je van een stoel mag verwachten. Hij zal moeten zorgen dat de vulling aangepast wordt en opnieuw bekleden. Succes, Andr Quote
Luca Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 Buiten dat de Kia erg bevalt zullen dat wel de dingentjes zijn waarom een Kia zo "goedkoop" (als ik dat zo mag zeggen --> je krijgt veel auto voor relatief "weinig" geld) Maar de 7 jr garantie maakt veel weer goed als de dealer akkoord gaat. Wel weer iets om in de gaten te houden! Quote
Dino2 Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 Ik sluit mij bij de opmerking van Luca aan. Het zijn wel relatief veel 'kleine' ongemakken die je zo hoort en voelt aan de auto. Zo heb ik het gevoel dat mijn bestuurdersstoel los zit. Wanneer ik met mijn volle gewicht tegen de rugleuning aan duw of ik over een drempel ga heb ik het idee dat de er speling zit in de stoel. Verder moet ik eerlijk zeggen dat het de eerste auto is waar ik na 30.000 km nog steeds van geniet tijdens het rijden. Ik heb 2.2 crdi en dat gaat echt als een rakket. Alleen denk ik wel dat er komend winter al weer nieuwe winterbanden onder moeten want die gaan ook als een rakket. Quote
tipke Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Met een 2.2l en 197PK heb je enorm tractievermogen. Uiteraard slijten de banden hierdoor vlug. Heb zelf een 2.0l 150PK en hoop toch dat de banden wat langer meegaan. Uiteraard is de wagen wat trager in het versnellen en optrekken, maar dat is relatief. Over de lederen bekleding kan ik nog niet veel zeggen. Heb nog maar 6000km op de teller, maar ik hou het in de gaten. Wel let ik een beetje op bij het in en uitstappen dat ik niet (te vaak) met m'n spijkerbroek (de metalen knopjes) langs de zijleuning schuur. Voorlopig althans ziet het er nog prima uit. Hopelijk blijft het zo. Quote
Recommended Posts