Jump to content

afstandsbediening centr. vergr. kia sorento

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds en kleine maand een MOOIE ZWARTE SORENTO die (op het verbruik na) prima bevalt, ik heb alleen een probleempje met mijn afstandsbediening van de centrale deurvergendeling. Ik krijg de auto er nmlk alleen maar mee op slot en niet los. Ik heb de garage gebeld en die adviseerde mij een nieuw zendertje te kopen maar dat geintje kost met inlezen erbij zo'n 160 euro. Weet iemand misschien of die dingen te repareren zijn en zo ja waar?

Posted
Ik heb sinds en kleine maand een MOOIE ZWARTE SORENTO die (op het verbruik na) prima bevalt, ik heb alleen een probleempje met mijn afstandsbediening van de centrale deurvergendeling. Ik krijg de auto er nmlk alleen maar mee op slot en niet los. Ik heb de garage gebeld en die adviseerde mij een nieuw zendertje te kopen maar dat geintje kost met inlezen erbij zo'n 160 euro. Weet iemand misschien of die dingen te repareren zijn en zo ja waar?

Het is al opgelost. Ik heb de behuizing losgehaald en de print eruitgehaald. Er zat een beetje een waas over het printje op de plek van de knop van het openen van de portieren. Dit heb ik voorzichtig met een tissue verwijderd en Voila, het werkt weer.

• 8 months later...
Posted

Hallo daar.

Ik bezit ook een kia uit 2005 en heb het zelfde probleem.Kun je me vertellen waar ik die sensor kan vinden, ben bij de dealer geweest en die beginnen bij 100 euro pas te kijken.

alvast bedankt.

groetjes Jelle

Posted

Jelle,

Wat ik opmaak uit de oplossing van Paaltje is dat Paaltje de afstandbediening zelf heeft open gemaakt en dat printje schoon gemaakt. Paaltje schrijft niets over de sensor. Indien de portieren alleen open of alleen dicht gaan werkt de sensor (ontvanger) wel.