Jump to content

auto wil niet meer op gas rijden

ladyfly

Recommended Posts

hallo

Na een komplete motorrevisie (de details zal ik jullie besparen) heeft onze sorento 2.4 ex van 2004 eerst een tijdje op benzine gereden (beter voor het inrijden?) na ong 1000 km maar weer eens op gas want op benzine rijden ze toch wel errug duur! na de tweede keer gastanken ging het ding na een halve tank piepen of hij leeg was. Volgetankt... maar gaf nog steeds aan dat ie leeg was. en na overschakelen wilde hij dus niet meer op gas !!! Wij hebben een

Zavoli installatie.... vrij onbekend dus en niet uit te lezen!!!

De gasboer heeft vanalles geprobeerd maar weet het ook niet meer.

Hij heeft ons geraden om er nieuw spul op te zetten (drukregelaar ventiel etc)

kosten ong 1200 euro!!!!!

pffffff daar gaan we weer. Voor al dat geld hadden we beter een nieuwe kunnen kopen. Maar ja we hebben er al zoveel geld ingestoken dat we toch nog een paar jaar met de "Snor"moeten rijden. (Geen straf hoor) Maar het is zo langzamerhand wel een bodemloze put aan het worden. @#$%*&^!!!

Ook brandt het lampje van het MM al weer grmbll.

Daar hebben we maar een Wuppie voor gezet hoeven we ons ook niet te ergeren.

Wie weet raad? Het is zo'n fijne auto

gr Ladyfly

Ladyfly,

als die auto altijd goed op gas heeft gereden is er bij de revisie iets mis gegaan. (dat was ook zo)

Bepaalde onderdelen van de gas installatie zijn waarschijnlijk niet goed terug gemonteerd.

Dus, zet de auto terug bij het revisie bedrijf en laat het ze lekker uitzoeken en je haalt em pas op als hij tadeloos op benzine en LPG rijdt, punt.

Dit wordt te dol w.b. kosten.

Suc6!

heb ook sorento op gas.

bij mij was het probleem dat bepaalde(ik weet niet welke) slangen of leidingen niet diepgenoeg gemonteerd waren. heb vialle gas instalatie. dit verkeerd monteren was gedaan door de dealer ,nadat de kop een revisie had gehad. bij vialle was het een en ander in nog geen uur geregeld. uiteraard op kosten van de dealer. die ook weer iets heeft geleerd. daarna nooit meer een probleem gehad.

sterkte Hank

Mijn installatie is ingebouwd in katwijk.

Rij inmiddels alweer een jaar zonder problemen in het nieuwe model sorento met gas installatie, een van de weinige in nederland denk ik.

Maar bel hun is. Zij weten erg veel op dit gebied! Zal de link van de website geven, http://www.rijnzicht-lpg.com/

Succes!

• 2 weeks later...

Zondagavond weer een paar uur aan de Autobahn gestaan en weer op de Abschleppwagen naar huis gebracht zuuuuucht. Op weg naar huis begon ie ineens te stotteren, in te houden en vervolgens ging de motor uit. Ik kon nog net een afrit oprijden die gelukkig schuin naar beneden ging pfoeh.Na uitlezen door de ADAC meneer bleek dat de "Kurbelwellensensor" defekt was .Dus de motor had geen aansturing meer. Volgens hem ging dit ding wel vaker spontaan stuk.

Nou ja hebben wij weer!!!:evil:

De garage heeft gisteren de Sorento gehaald dus we zitten weer zonder.

Hopelijk is dit het laatste "vreemde"voorval . Ik geloof dat we nu bijna alles hebben vernieuwd.

Wat ben ik blij met mijn ADAC lidmaatschap !!!!!!!

Groetjes Ladyfly

Alex, revisie motoren zitten over het algemeen geen sensoren etc. in. Die worden van de oude motor over gebouwt op de nieuwe..

i.d.d.zender valt niet onder garantie .Maar het is weer gerepareerd.

Olielekkage (wel garantie) ook.Auto rijdt als een zonnetje........alleen niet op gas.

Daar gaan we volgende week maar eens weer achteraan. eerst weekend...

Groetjes Ladyfly

• 4 weeks later...