Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hank, wat bedoel je met dagrijverlichting ?

Met mijn vorige Amerikaanse auto had ik dat idd.

Dimlicht voor en geen licht achter.

Wat is er mis met gewoon altijd met dimlicht rijden ?

Je kunt het, iig in mijn auto, altijd aan laten staan.

Zodra je de sleutel er uit haalt en de deur open doet gaat alles uit.

Niks extra kosten en beter zichtbaar voor EN achter.

Posted

dagrij verlichting zijn die led lampen die alle nieuwe audi's ook hebben

Posted (edited)

dagrijverlichting heeft diverse voordelen

-is led verlichting dus weinig verbruik.kan wel 10% verbruik schelen

-is fel en schakeld of half of uit bij inschakelen van stadslicht en dimlicht

-bij het inschakelen van stadslicht gaat de verlichting van mijn navigatie minder fel

-ivm normaal inschakelen van de verlichting bij donker weer of avond.

-is veilig andere zien mij beter(lees eerder)

-en last but not least ik vind het mooi staan

Edited by hankpeters
Posted

Op gebied van autoverlichting (ook niet echt mijn ding trouwens) heb ik waarschijnlijk liggen slapen.

In de US en Canada noemen ze dat daytime running lights en was een iets minder fel dimlicht aan de voorzijde en geen verlichting achter.

Kon het op mijn Chevy niet eens UIT zetten.

Suc6 met het vinden van een LED alternatief.

(zou er zelf geen cent voor over hebben, maar dat terzijde)

Posted
dagrijverlichting heeft diverse voordelen

-is led verlichting dus weinig verbruik.kan wel 10% verbruik schelen

-is fel en schakeld of half of uit bij inschakelen van stadslicht en dimlicht

-bij het inschakelen van stadslicht gaat de verlichting van mijn navigatie minder fel

-ivm normaal inschakelen van de verlichting bij donker weer of avond.

-is veilig andere zien mij beter(lees eerder)

-en last but not least ik vind het mooi staan

Je hebt hierin wel een hoop verschillende soorten.

Je kan van die dunne flexibele led strips krijgen die je aan de vorm van je koplampen/grille/waar je ook maar wilt plaatsen kan aanpassen. Deze zijn zonder e-keur merk en eigenlijk illegaal, maar worden meestal wel "gedoogd" omdat agenten ook niet weten wat ze er mee moeten.

Je kan ook gewoon setjes kopen die een bestaande vorm hebben, zit een gebruiksaanwijzing bij over hoe, wat en waar je ze moet monteren (minimale en maximale hoogte, minimale en maximale breedte etc.) Bij deze setjes wordt ook de elektronica mee geleverd dat ze uitschakelen zodra jij je dimlicht/stadslicht aanzet.

Dit is allemaal leverbaar via de betere auto materialen zaken.

Posted

nu nog iemand die ze al heeft geplaatst en daar foto's van heeft

ik begrijp de reactie. geef er geen geld aan uit.

maar aan de andere kant is het natuurlijk voor de veiligheid en de mooiigheid(slecht nederlands) en je hebt al gekeurde setjes voor 40 euro. zie e-bay.

en vanaf 2011 wordt het waarschijnlijk verplicht op alle nieuwe auto's

Posted
nu nog iemand die ze al heeft geplaatst en daar foto's van heeft

ik begrijp de reactie. geef er geen geld aan uit.

maar aan de andere kant is het natuurlijk voor de veiligheid en de mooiigheid(slecht nederlands) en je hebt al gekeurde setjes voor 40 euro. zie e-bay.

en vanaf 2011 wordt het waarschijnlijk verplicht op alle nieuwe auto's

Van mijn kant is er absoluut geen reactie dat je er geen geld aan uit moet geven hoor. Heb er zelf ook over zitten twijfelen, heb alleen voor op de ceed nog geen mooi model gevonden.

Foto's van een sorento met die verlichting heb ik niet.

Posted

Hank, ik weet niet of je een Sorento 1 of 2 hebt, maar voor een 1 kan je hier eens kijken.

Alex

• 10 months later...
Posted
Ik had je www.ATH-Hinsberger.de willen voorstellen, maar na controle blijken deze geen dagrijlichten te hebben voor de Sorento.. Tenminste niet online vermeld staan.

Inmiddels wel: http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/ea2285dbfd285e33758aa37b8a6ba94c/cl/details/cnid/7754b5985207edf59.59433714/anid/7754b5985951b0a06.57565970/Kia-Sorento-2010/

Ziet er fraai uit maar wel aan de prijzige kant. En dan zelf monteren.... dat lukt mij nooit..

Posted

Het ziet er inderdaad fraai uit. Persoonlijk vind ik deze mooier om naast de mistlampen te zetten. http://www.tagfahrlicht.com/pdf/Einbaustory_LEDayFlex.pdf

Zelf inbouwen lijkt me best te doen. Je moet wel "even" de juiste draad van de koplampen zien te vinden. Zelf heb ik nog geen idee waar dat ding zit, maar ik krijg mijn Sorento pas volgende week. Dat wordt dus lekker sleutelen.:)

Posted
Je moet wel "even" de juiste draad van de koplampen zien te vinden.

De dagrijverlichting heeft toch niets met de koplampen te maken ? Volgens mij moet je een draad vinden die onder spanning komt (en blijft uiteraard) van zodra je het contact opzet. Als je via de koplampen schakelt, zullen de dagrijlichten enkel branden als je jouw koplampen inschakelt en dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Alex

Posted

Ik vind deze dagrijverlichting van Hella nou niet echt strak ogen onder een bumper. Heb ze toevallig afgelopen weekend gezien bij de Motorshow in Essen. Het oogt een beetje onaf.

Wat nu sterk in ontwikkeling is (Hella, In-Pro, enz.), maar nog alleen (en vooral) Duitse merken, is het vervangen van de mistlampunit en daarvoor in de plaats een unit met mistlampen

Posted (edited)

Dit lijkt er al meer op.

Ik heb zelf een dagrijlicht module die met de normale lampen werkt. LINK

Is inclusief Coming / Leaving home functie. Dus lampen blijven nog even aan als je de auto afzet en als je hem opent. Tijden vrij instelbaar.

post-594-1297853360,56_thumb.jpg

post-594-1297853360,68_thumb.jpg

Edited by masimo
Posted
De dagrijverlichting heeft toch niets met de koplampen te maken ? Volgens mij moet je een draad vinden die onder spanning komt (en blijft uiteraard) van zodra je het contact opzet. Als je via de koplampen schakelt, zullen de dagrijlichten enkel branden als je jouw koplampen inschakelt en dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Alex

Wat je in feite doet, is de massa voor de dagrijdlampen door je dimlicht laten lopen. (je pakt massa via de + draad van je dimlicht).

Zodra die ingeschakelt wordt krijg je 2x + op je dagrijdverlichting en wordt deze uitgeschakelt zoals verplicht is.