Jump to content

4wd cursus

hertog john

Recommended Posts

Weet iemand waar je een eenvoudige 4x4 cursus kan volgen met je eigen auto, met begeleiding ? Ik zou wel eens willen weten of ik met mijn auto zal stranden als ik bijv. nu het weiland in rij met die sneeuw of het strand op rij en meteen vast kom te zitten. Ik heb ondertussen al hier en daar informatie opgevraagd, maar het is of 4x4 rijden in hun auto of met je eigen auto 4x4 rijden en meteen over boomstammen en rotsen heen, met in je achterhoofd dat je zelf verantwoordelijk ben voor schade's. Nu zitten er nog steeds de banden onder die vanaf de fabriek geleverd zijn, dus dat zijn ook geen terreinbanden, maar waar ik nieuwschierig naar ben is hoever ik kan komen in het zand of nat grasveld [ ook als de caravan aangekoppeld is ].Ik ben een beetje bang om helemaal all

Informeer eens bij het oude bestuur, die regelden ook 4WD-dagen en hadden goede contacten hiervoor.

Staat mij ook iets bij dat KIA NL hier zelf dingen in is gaan doen.

Mag ik jullie er op wijzen dat dat "oude bestuur" dit jaar heel veel moeite heeft gedaan en dat daar geen reet op af kwam.......

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3804

Lees de hele draad maar even door, DOEN!

Ik vond het nogal beschamend w.b opkomst (en niet afzeggen)

Maar ik heb het idee dat hertog john op zoek is naar iets eenvoudigers.

Hahahahah die Smart toch,

dacht je nu werkelijk dat ik met mijn nieuwste auto ooit een poging zou wagen om terrein te rijden. Denk dat de Kia hulpdienst niet komt opdagen als ik ze bel dat ik op mijn dak lig omdat ik een heuvel probeerde aan te vallen.

Laat mij maar plaatje schieten, weet zeker dat ik daar veel van leer gezien sommige kostverdieners hier.

Maar ik heb het idee dat hertog john op zoek is naar iets eenvoudigers.

Voor Camel Trophy toestanden, lieren en modderpoelen van 1 m diep ben ik ook niet te vinden. Een tamelijk 'soft' parcours intresseert mij ook wel als ik er geen honderden km's moet voor rijden; zoiets als in Loon op Zand of zo (http://www.experience-island.nl/fotos.php?album=3&naam=4x4 Off-road rijden). Bij Kia Nederland, die ook zo'n cursussen organiseerden, kon ik als Belg niet terecht.

Afwachten of er nog interesse is.

Alex

Edited by Alex

Kreeg enkele jaren geleden uitnodiging van KIA NL om eens te stoeien met m'n Sorento, locatie: Beekse Bergen. 't Moet gezegd worden dat ik op die uitnodiging met gemengde gevoelens inging maar......wat een verrassing! Aan het eind van de dag heb ik onder omstandigheden gereden die je in de praktijk niet vlug tegenkomt. Wat een beer van een bolide is die Sorento! Boendert als een klimgeit overal doooooor! Maw. wees niet benauwd dat je ergens blijft steken. Wel is het zo dat de 4X4 van de laatste Sorento (zonder tussenbak) anders zal presteren dan de mijne (origineel incl. ladderchassis). Succes!