Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is het normaal dat de achterruitenwisser tegelijkertijd met de voorste wissers gaat als de voor-ruitensproeier bedient wordt?

Ik vind dit behoorlijk storend. Het duurt even voordat de vloeistof achter is en dus schuurt de wisser achter over een droge (vuile) ruit.

Sorento I

Rob

Posted
Is het normaal dat de achterruitenwisser tegelijkertijd met de voorste wissers gaat als de voor-ruitensproeier bedient wordt?

Ik vind dit behoorlijk storend. Het duurt even voordat de vloeistof achter is en dus schuurt de wisser achter over een droge (vuile) ruit.

Sorento I

Rob

hallo .

nee dat is niet normaal.

bij mij kan ik het gewoon apart bedienen.

ook is de vloeistof (water of antievries) meteen als ik de hendel draai bij de achterruit.

dus geen vertraging er zit denk ik een terugslag klepje in.

mvg Hank

Posted
Is het normaal dat de achterruitenwisser tegelijkertijd met de voorste wissers gaat als de voor-ruitensproeier bedient wordt?

Ik vind dit behoorlijk storend. Het duurt even voordat de vloeistof achter is en dus schuurt de wisser achter over een droge (vuile) ruit.

Sorento I

Rob

Is inderdaad niet correct.

Zowel de wisser als de toevoer van vloeistof wordt apart geregeld.

  • 1 year later...
Posted

Nadat uiteindelijk de ruitensproeier, het na de achterruit, ook op de voorruit begeven heeft heb ik het pompje vernieuwd.

Tijdens het verwisselen liet het ander probleem dat ik had ook van zich horen. De koelvin voor de airco pomp bleef weer lopen.

Gezien het feit dat ik kort bij deze vin het pompje moest vervangen heb ik de accupolen losgehaald.

Uiteindelijk na het verwisselen van het pompje. (deze is links en rechtsomdraaiend voor voor- en achterruit) zijn alle problemen opgelost.

- voorruit sproeier werkt weer

- achterruitsproer werkt weer

- Voor en achterruitenwisser werkt weer onafhankelijk van elkaar. (dit ging voorheen gelijktijdig)

- koelvin functioneert weer normaal. Relatie kan ik nog steeds niet leggen.

Dus weer tevreden

Posted

De elektriek van de Sorento blijft een mysterie. Problemen met de koelvin blijken op te lossen via het pompje van de ruitensproeiers en problemen met de airco kunnen worden opgelost via de zekering van de achterruitenwisser.

Algemene tip: als er vreemde storingen optreden is eerste stap natuurlijk zekering-controle (doormeten!).

Een van de zekeringen die veel gekke dingen veroorzaakt als ie kapot is, is de 10A Memory-zekering in de zekeringkast in de motorruimte.

Tweede stap is beide accupolen een tijdje los. Dit geeft een reset van het systeem.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...