Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste leden, In juni een 3.3 V6 uit 2007 gekocht en tot heden erg tevreden mee. Echter ondervind ik vanaf september wel een probleem met mijn achterruitwisser en achterruitverwarming. De achterruitwisser begon in september een eigen leven te lijden nadat het altijd prima had gewerkt. Vervolgens kwam ik er ook achter dat de achterruitverwarming het niet meer deed. Zekeringen en relais doorgemeten en deze bleken te werken. Achterruitverwarming doorgemeten en kreeg geen signaal door ook bij het indrukken van de knop van de achterruitverwarming. Eerdere topic zoals de interval van de ruitenwisser uit zetten heeft bij mij niet gewerkt. Een topic waarbij de stekker v…
Laatste antwoord door Donny, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Sorento 2.4 uit 2004. Geweldige auto. Al op vakantie geweest met onze tandemasser caravan. Combinatie rijdt superstrak. Auto moet wel buffelen bij tegenwind. Nu is de electrische buitenspiegel een beetje lam. Hoe kan ik deze demonteren om te vervangen? Deurpaneel losschroeven?
Laatste antwoord door Lique, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Als ik men aanhangwagen aan mijn Sorento koppel werken de remlichten, de gewone lichten, de mistlichten, De richtingaanwijzers echter werken echter enkel als de motor niet draait? Als de motor wel draait en ik speel beetje met de gevaar richtingaanwijzers (op af, op af op af, ) dan gebeurt het dat de richtingaanwijzers van de aanhangwagen en de auto wel worden werken. Als ik bij draaiende motor de richtingaanwijzers gewoon wil opzetten knippert de richtingaanwijzer 1X en daarna helemaal niets meer auto niet, aanhangwagen niet. graag uw raad,
Laatste antwoord door 29bart11, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo wijze forumleden. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid verschaffen bij het volgende; Hoe weet ik welke van de volgende 2 automatische transmissies ik heb: - 30-40 LEi - A5SR1 Daarnaast lees ik op dit forum dat je in je achterdifferentieel 1,6 liter gooid, terwijl het boekje zegt dat een diff. zonder LS maar 1,3 liter nodig heeft achter.(slechts een LSD 1,6 liter) wie geloof ik nu .. Het betreft een kia sorento 1, 3.5v6 01-2006 Mvg, Sander
Laatste antwoord door spostma85, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Als ik het goed begrepen heb is in de normale stand AUTO de tussenbak altijd bezig de oliebad lamellenkoppeling meer of minder in elkaar te trekken ( met een electromagneet ) om zo deze te laten varieren tussen 0 en 100 % ingeschakeld ( wat 50/50 v/a tractie zou geven ) Nou lijkt me dat als leek behoorlijk slijtagegevoelig en de auto heb ik met 100k km gekocht.......en dat het logisch is dat op een gegeven moment die lamellenkoppelings platen op moeten zijn. Nergens lees ik dat die lamellenkoppelingsplaten vervangen kunnen worden maar wel her en der dat als die tussenbak versleten is door banden van ongelijke afrolomtrek te gebruiken "defect" is en totaal vervange…
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik wilde een keer de low gear gebruiken en in een Oostenrijkse wei met een onverhard pad omhoog kreeg ik eindelijk de kans niet op asfalt te rijden en het te gebruiken. Keurig stopgezet en in N en dan 4x4 ingeschakeld. Langzaam rijdend en klimmend eens gevoeld wat er zoal gebeurd. Hij schakelt vooral dus heel snel door veel kortere versnellingen dan normaal. Ik zal waarschijnlijk nooit echt die low gear nodig hebben gezien die auto toch al zo sterk is en een koppelomvormer heeft. Maar nu stop ik de auto weer, nog steeds op een helling en weer in de N. Draai de knop terug in ''auto'' en rij weer verder. Als ik even verderop een vaartje heb van 30 km/u dreunt de hele …
Laatste antwoord door Koppelomvormer, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Op dit forum las ik over hoe belangrijk het is de juiste olie voor differentieel, tussenbak, automaatbak e.d. te gebruiken. Dat dealers nog weleens andere olie erin gooien. En vastlopende bakken e.d. nogweleens voorkomen met enorme bedragen om het te reviseren. Wil ik niet hebben dus liever zelf doen. Maar ik stuit op het probleem dat ik de afdichtringen van de tappluggen liever niet wil hergebruiken. Dus ik naar de garage om die dingen te kopen maar die beweren niet te kunnen vinden om welke ringen dat gaat. Ik mocht meekijken in de computer bij de onderdelen schema's ( ongeveer gelijk aan de schema's op het pdf die hier ook ergens op het forum staat ) en kon daar in…
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Enthousiast over het feit dat deze sorento 2,8 ton mag trekken en ik inderdaad niet echt voel dat er iets achter hangt ( caravan 1,5 ton ) reed ik Duitsland door richting Munchen met af en toe redelijk stijgende snelwegen van 6 of 7 %. De motor liep bij 90 km/u niet meer dan iets over de 3000 toeren dus die lijkt er geen last van te hebben. In instructieboekje stond dat ik hem bij klimmen in de D moest laten. Behalve de tiptronic heeft hij ook geen 3,2,1 enz schakelstanden dus dat zal er niets voor niets staan. Maar om een lang verhaal iets korter te maken, op geen gegeven moment klonk er een soort gieren vanonder bij de achteras dat stopte bij nog meer belasting of g…
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedemorgen, Ik lees op dit forum dat er praktisch geen verschil mag zijn in het profielverschil van de voorbanden ten opzichte van de achterbanden. Is dit alleen van belang indien er een TOD systeem op zit ipv een EST of geldt dat voor beide typen? Ik heb een schakelaar voor 2H, 4H en 4HL dus dat lijkt mij een EST.
Laatste antwoord door stoeltje, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heel soms hoor ik een gierend geluid alsof een V-snaar slipt. Nu ben ik erachter dat dit door de automatische versnellingsbak komt, want afhankelijk van de stand waarin deze staat, verandert ook het geluid, of houdt deze op. Het is écht heel zelden dat dit voorkomt. En na een tijdje houdt het op. Weet iemand waardoor dit komt? Ik hoop niet op grotere problemen, want daarvoor heb ik nu geen geld.
Laatste antwoord door JohnRambo, -
olie in koelwater
door hans69- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
hallo ik heb een kia sorento 3.3 V6 bj 2007 op lpg het probleem wat ik heb is dat er olie in mijn koelwater komt heeft iemand ervaring met dit probleem alvast bedankt hans
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik heb een Sorento II van 2007 met een automatische airco/klimaatregeling en nu blijft de aanjager/blower op een vrij hoog niveau blazen en ik kan dit niet aanpassen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en kan ik een soort van zelf-diagnose uitvoeren ?
Laatste antwoord door chrikodo, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
hallo ik heb een kia sorento 3.3V6 op lpg het probleem wat ik heb is dat er olie in mijn koelsysteem komt heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn want ik hoor meerdere dingen zoals koppakkingen of olie koeler alvast bedankt
Laatste antwoord door hans69, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste forumleden Als ik rustig optrek en dan bedoel ik echt minimaal gas geef hoor ik appart zoemend zingend geluid geef ik meer gas is dit weg. iemand een idee wat dit kan zijn en of dit normaal is bij een sorento 3,5 v6. Mij viel dit pas op nadat ik een keer met me raam open en radio uit heb gereden. Iemand ook ervaring met het uivallen van de digitale klok dan doet hij het weer en dan weer niet. Las dat je dit kan oplossen door de soldeer puntjes warm te maken iemand ervaring hiermee ? Mvg
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hmmm ... 2 nieuwe Sorento rijders met klachten ? Dan doe ik ook mee. Ik merk dat mijn motor tijdens accelereren heel lichtjes hikt / bokt. Dus niet bokken vanuit de bak of tussenbak, maar motorisch. Alleen bij accelereren dus. Ik rij al in 2wd (superlocker) en heb ook geen bak of tussenbak problemen. Het is motorisch. Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken ? Ik lees al wat dingen als gasklephuis reinigen, injectoren reinigen en boubine checken. Maar deze verhalen kom ik via zoeken met Google tegen, en dan op andere automerk forums. Hier nog wat gerichtere tips ??
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo allemaal, aangezien ik de sorento nog maar een maand in mijn bezit heb, en gelukkig gekocht heb met garantie. wil ik graag een oordeel van jullie weten. het volgende is er aan de hand; als ik rij met de auto met een snelheid van +/- 60 a 70km/h, en laat het gas los dan begint ie te schokken en tikken in de aandrijflijn. hoe langzamer de auo gaat hoe beter dat je het voelt. het schokken gaat gepaard met een tik, welke voor mijn gevoel onder mijn voeten vandaan komt.( de plek waar de tussenbak zit?) heb zekering 13 eruit getrokken (rijd en stuurt wel soepeler moet ik zeggen) maar het euvel is dan niet weg. met contstant rijden met zelfde snelhei…
Laatste antwoord door patje sorento, -
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
Beste forum vrienden, Ik ben al een tijdje opzoek naar velgen voor me sorento maar kan maar weinig vinden, iemand nog wat liggen of een site waar ze wel wat variatie hebben ? alvast bedankt voor de reacties !!!
Laatste antwoord door marcofr, -
- 18 antwoorden
- 5,2k weergaven
vandaag maar eens de superlocker in de Sorento ingebouwd. al met al was het geen werk. beschrijving was goed en duidelijk. totale tijd zo'n 2 uur op m'n ooie dooie tempo. eerst maar eens begonnen met de demontage van de dash delen bestuurders kant: bijrijders kant: orginele schakelaar er uithalen: en toen kwam het tweede deel, de bekabeling: beetje kabels strippen: verder in de volgende post .....
Laatste antwoord door marcofr, -
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
dit weekend de trekhaak op mijn sorento geknutseld. ik moet zeggen dat het niet lijkt dat je aan een personen auto aan het sleutelen bent, maar meer aan een vrachtwagen ik heb een rondje met mijn tandem asser gereden achter de sorento, en ik kan me nu al verheugen om de sleurhut er achter te hangen en op vakantie te gaan. ik ergerde me kapot aan de klep achter in de kofferbak op de vloer, die doorgezakt was en aan de voorkant gewoon omhoog stond. dus maar een nieuwe gemaakt: en met de stof er weer om heen: alleen nog ff een x schoon maken en het ziet er weer als nieuw uit!
Laatste antwoord door patje sorento, -
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Afgelopen weekend is mijn Sorento voor een tectyl behandeling weg geweest. Het frame en subframe is hierbij onderhanden genomen. Behandeling bestond uit, schoonmaken, ontroesten, tectyl Ik was 500 euro kwijt. Het is een arbeidsintensieve klus, er is een emmer vol rotzooi onder vandaan gehaald. En in mijn geval was het ook echt nodig, Maarr hij kan er weer een poos tegenaan!
Laatste antwoord door bigwade, -
privacy shades
door Theo1964- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Omdat ik mijn sorento verkocht heb heb ik nog zgan privacyshades liggen voor de 2.5crdi uit 2004. Niet alle clipjes zitten er meer bij maar ik heb ze altijd zo ingeklikt. Voor de achterramen zitten de clipjes er wel bij Doe een leuk bod
Laatste antwoord door Theo1964, -
- 27 antwoorden
- 6,3k weergaven
Gisteren maakte ik een inschattingsfoutje met dit als resultaat: Ik zakte weg in de blub en er was geen beweging meer in te krijgen. Gisteren geen hulptroep te vinden en nadat de Sorie dus vannacht heeft mogen overnachten in het weiland vond ik vandaag een ridder op een wit geel paard en die sleurde me eruit. Zo....uitgelachen, dan nu mijn probleem Nou goed, probleem opgelost zou je denken, maar helaas. Toen ik van dit pad af was en weer op de gewone weg aangekomen was kon de schakelaar van 4wd/low weer terug naar Auto. En toen bleef die op 4wd/low staan Dus met 30 km p/u naar huis gehobbeld. Wat zou dit kunn…
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste forum vrienden, Ik heb 2 maanden terug een kia sorento gekocht bevalt perfect hiervoor altijd duitse auto's gereden doet dit niks voor onder. Nu heb ik me is wat ingelezen over het probleem met de tussenbak en om dat voor te zijn wil ik graag is weten welke opties ik heb. Superlock kopen ? Zekering 13 eruit halen wat geeft dit voor gevolgen ? Zijn er nog andere opties ?? mijn wagen is nog in nieuwstaat met 75000 km en gelukkig 4 nieuwe banden dus zal nog wel even voorruit kunnen. heb van mijn vrouw al gehoord dat ik er lang mee moet doen dus vandaar toch opzoek naar fouten die ik voor kan zijn. Bij voorbaat dank.
- 5 antwoorden
- 4,6k weergaven
Dag mede sorento rijders; Ik heb het volgende "ongemak" maar wellicht heeft het meer te maken dat ik nog moet wennen aan de sorento Ik heb namekijk wanneer ik vanuit stilstand, de automaat in Drive of Reverse zet voel ik een lchte duw/bonk. Nu weet ik niet goed wat ik hier mee aan moet? Verder schakelt die prima. Wat voelen jullie (diegene met een automaat) wanneer je hem in drive of reverse zet? Volgens mij is het normaal dat je dan niks voelt. en oja zeer recent nog rijdens onderhoudsbeurt is automaatbak olie ververst. Thanks!
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal, Morgen ga ik samen met mijn vrouw kijken en rijden in een sorento ex 2.4 van 2005, de auto ziet er supernetjes uit! ,een zwarte met lederen bekleding dvd in de hoofdsteunen bullbar en sidebars, netjes schoon dus niet versmeert. er zit geen trekhaak onder dus lijkt me geen afgebeuld ding. ben er vanmidag ff alleen geweest en in , onder en tussen de auto gekeken. mijn vraag is (omdat ik niet bekend ben met de sorento) ; de versnelingspook komt overeen met onze soeplepel? is dit normaal of een bekend euvel? voor lag een beetje olie, onder blok was vettig, was rood achtig dus lijkt mij atf? stuurbekrachtiging? of gaan bij jullie de …
Laatste antwoord door patje sorento,