Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forum vrienden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar velgen voor me sorento maar kan maar weinig vinden, iemand nog wat liggen of een site waar ze wel wat variatie hebben ?

alvast bedankt voor de reacties !!!

Geplaatst

http://www.carmar.nl/

Hier heb ik ooit 20" en 22" velgen gekocht. Heeft veel blanco velgen, die je dan op steekmaat kunt bestellen.

Althans ..... 4 jaar geleden ....

Ik hoop alleen dat als je voor 20" en groter gaat, je niet dezelfde problemen als ik krijgt.

Ik had best dure en goede banden, maar bleef maar sukkelen met licht gehobbel.

Totaal niet weg te krijgen. Lag aan de banden. Op alle manieren laten balanceren. Niks ...

En dat op beide sets ..... met beide verschillende merk banden.

Heb er toen maar mee leren leven. was ook alleen maar merkbaar tussen 90 - 120kmh. Dus gewoon overal 130 rijden.

Geplaatst

Even hoor, wil me nergens tegenaan bemoeien (ja, doe het toch :)) en over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Maar als je groter gaat dan 17, komen er ook dunnere banden op te liggen. Wat oogt als asfaltprinsje, dit terwijl je gelijkwrtijd bezig bent met de aanschaf van een bullbar/sidestept, wat oogt als stoere modderkoming.

Een 16 of 17 velg met dik stoer bandje zou een veel betere combi zijn met het ijzerwerk wat je eraan wilt hangen. Dit sluit ook beter aan op het hele plaatje. Een 20 inch velg geeft een hele ruime gap en dat is weer leuk bij een stoere band, maar niet bij een "platte" band, die roept dan om verlaging en sorento,s verlagen is vloeken in de kerk natuurlijk :)

Geplaatst

Veel keus is er idd niet meer. Je zou eens het duitse sorentoforum in de gaten moeten houden. Daar worden met enige regelmaat sets grote velgen aangeboden.

Geplaatst

Ik moet mij aansluitten bij de mening van Lique inderdaad :)  Ik zou het gewoon bij 16" laten, max 17" met een dikke band (de orginele velg is helemaal prima)

Anders past het niet bij het karakter van de auto, wat namelijk robuustheid, en stoer uitstraalt.

Ik had hiervoor een alfaromeo GT, en dat is een heel ander soort auto daar past dan 18" / 19" wel heel goed bij!

Geplaatst

De velgmaat hangt een beetje af van de rest van de aankleding, vind ik. Als ie two-tone is qua kleur, en uitgerust is met sidebars en/of front/rear bars, dan past een 16" of 17 inch met een dikke band beter. De stoere offroad-look.

Ik heb een volledig zwarte zonder verdere chromen aanbouwsels. Verder heb ik spoorverbreding en ook de modderschermen verwijderd. Ik heb dus voor de "street-look" gekozen. En dan staat 17 of 18" velg mooier. Ik heb zelf de Dezent M HG in 17", al had ik liever 18" gehad. Maar ik kon die 17ers, destijds 4 stuks nieuw á 350 euro met winterbanden, voor die prijs niet laten liggen.

19 of 20" zou ik niet gaan rijden vanwege het comfort. En bij 19" zijn de banden erg duur.

De originele 16 en 17" velgen zijn overigens bagger qua lakkwaliteit.

Geplaatst

Ik ga binnenkort idd met de orginele velgen voorbij de spuiterij. De laklaag is erg bagger. Erg dof en achter de spaken en in de schroefgaten helemaal gebubbeld. Ik vind de orginele velgen best wel mooi.

Ik laat ze een tint donkerer spuiten met veel metallic en veel blanc, zodat ze echt mooi glimmen.

Probleem wat je ook veel bij grote velgen hebt ( ik heb 20" en 22" gehad ) is dat je geregeld moet balanceren enz.

En ik kreeg snel platte vlakken op de banden, waardoor ze lichtelijk hobbelde. Kreeg ik met geen mogelijkheid weg.

Vriend had 19" op zijn Ford Galaxy. Ook nooit hobbel vrij gekregen. Elke keer bij een bepaalde snelheid ........

Ik vind die ami look ook erg cool, met bulbars én grote velgen, maar ik heb er genoeg van. Maar ik kijk er graag naar ......

Ik hou het nu bij mijn ballonnen !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...