Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
Vering met caravan
door tdm- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Vandaag voor t eerst de caravan( 8mtr& 1700kg) achter de 3.3 gehangen, rijdt goed maar ik vind de vering best nogal inzakken terwijl de auto niet beladen is en de caravan maar gedeeltelijk. Wat zijn jullie ervaring met dit type Sorento???
Laatste antwoord door masimo, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik rijd met een kia sorento 2.4l benzine van 2005 , laatst ging het oranje lichtje branden van de engine chek en viel mijn wagen stil , die wilde nadien ook niet meer starten . Deze naar mijn garage laten slepen net weekend natuurlijk :-( dus wachten tot maandag , uitleg van de garagemedewerker , je wagen start terug en brand geen lampje en kan geen foutcode uitlezen alles is normaal . Vandaag rijd ik ermee en als ik durf optrekken dan sputtert de wagen , ik ben nu wel een tijdje aan het tanken bij een benzinepomp waar het vrij goedkoop is kan het daar misschien aan liggen ik weet het niet , het rare is dat normaal als dat oranje lampje brand dat je toch nog moet k…
Laatste antwoord door Stefan S, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allen, Mijn sorento heeft een probleem met cv. Met de afstandsbedieningen kan ik alle sloten afsluiten. Open gaat soms maar vaak niet. Openen met de sleutel gaat maar alleen het slot dat op dat moment bedient wordt. Wat is de oorzaak en welke oplossing is hiervoor!
Laatste antwoord door Patrick Bergers, -
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb al eerder hier geschreven over de lichte en konstante schokjes die ik al heel lang in de aandrijving voelde. Heel veel dingen gedaan om tot een oplossing te komen, maar eigenlijk nooit helemaal weg. De beste oplossing was op gegeven moment vervanging van de olie van het achterste differentieel. Daar bleek te weinig in te zitten, zonder dat het diff lekte overigens. Daarna waren de schokjes vrijwel weg. Echter, na het wisselen van zomer- naar winterbanden waren de schokjes weer terug. Het leek weer net op slechte balancering en was konstant voelbaar onder alle rij-omstandigheden en snelheden. In 4WD, 2WD, lage en hoge gearing, op asfalt, zachte wegen, autoweg, binn…
Laatste antwoord door Patrick Bergers, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag de dikke pech dat de Sorento niet meer vooruit kwam. Met veel pijn rn moeite de auto thuis gekregen en uitgelezen code P0421 kwam in het scherm. Code gewist en opnieuw gereden. Kwam nog geen 100 meter ver. 0,0 vermogen en bij het gasgeven sloeg de auto af. ANWB laten komen en zijn samen tot de conclusie gekomen dat de uitlaat verstopt zou moeten zitten. Uitlaat bekeken en die was vrij, enige wat nog kon zijn was de katalysator. Dus contact opgenomen met het bedrijf waar de auto gekocht is 3 maanden en 1 week terug om het te melden. Willen helpen en tegemoet komen in de kosten maar zal zelf de onderdelen aan moeten schaffen. Dus een verzwaarde katalysato…
Laatste antwoord door Stefan S, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Is er iemand die mij kan aangeven hoe ik de verlichting in de diverse schakelaars kan vervangen en evt op welke wijze?? Ik hoor het graag. Peter
Laatste antwoord door billboy, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Wie weet hoe je de plastic dorpels kunt de- en monteren. De mijne zit een beetje los en kan niet goed zien hoe die vast zit en en hoe ik hem kan demonteren Iemand enig idee?? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Lique, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Goedemiddag iedereen, Ik heb een sorento 3.5 v6 2006 en ik wil graag -ivm xenon en vergeelde koplampen - er nieuwe koplampen in zetten. Ik vroeg me af of de koplampen van de Sorento I Facelift (!) ook op het oorspronkelijke model passen? Heeft iemand enig idee of dit gaat lukken? Mvg, Pascal!
Laatste antwoord door xtra40, -
Portierlijsten
door Stefan S- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo sinds kort ben ik ook een Sorento rijden en man wat rijdt dat lekker met de sneeuw. Nu zag ik dat de sierlijsten van mijn achterpoertier aan de binnenkant aan het doorroesten zijn. Hebben hier meer mensen last van en wat is jullie oplossing hiervoor.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Kennelijk is dit voor alle Sorento's 2004-2009 een flink probleem. Zout en water kan blijven staan in de vierkante van open bevestigingen van de draagarmen van de achteras. Die er vervolgens compleet af rotten. Zowiezo is de bodem van de Sorento JC slecht beschermd tegen roest, en bij de meeste Sorento JC's ook een en al roest. In Amerika wordt dit euvel veel vermeld in staten waar ze veel met zout strooien om besneeuwde wegen open te houden. Laat ze dat in Nederland in de winter maanden nou ook doen.... De eerste 2 foto's laten zien wat er gebeurd als zout en water hun werk ongestoord kunnen doen. Kennelijk heeft Kia nooit een officiele terugroep actie uitgevoerd…
Laatste antwoord door NIKOE1960, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste Kia liefhebbers, Ik heb nu een half jaar mijn Sorento 2.4 uit 2003 en eigenlijk alleen maar problemen helaas. Auto ging vorige week van het een op het andere moment opeens niet meer harder dan 50km/h na 1 km niet meer harder dan 30km/h en hierna viel hij constant uit na 10 meter te rijden. Na lang zoeken en uitmeten erachter gekomen dat het de katalysator was. Deze heb ik gister laten vervangen. Nu heb ik de auto terug gekregen en is de display opeens weg van mijn airco/verwarming de blazers doen ook helemaal niets meer, aangezien ik de auto ook nog heb gekocht met een lek bij het voorraam beslaat de boel natuurlijk zo heftig dat ik geen steek meer zie. …
Ik twijfel bij het aanschaffen vn een gebruikte sorento tussen een uitschakelbare 4wd tussenbak en een automatische t.o.d. tussenbak. En ook vraag ik mij af of het brandstofgebruik tussen een 2.4 en een 3.3 groot is Alvast dank voor eventuele reacties groetjes Hunter
Nieuwe aanwinst
door tdm- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Na de sportage 2.7 toch weer een kia gekozen maar nu de sorento 3.3..met best veel opties omdat het toen een demo auto was..zijn er nog aandachts punten voor deze wagen?? sorento1
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste Sorento rijders, sta ik hier in Zweden ver van alles en heb ik me buitengesloten. Iemand een mogelijkheid om alsnog in m'n auto te komen? Ik had m'n auto geopend, blijkbaar per ongeluk weer op "op slot" gedrukt terwijl de portier nog open was. De auto gestart en daarna de portier dicht gedaan om vervolgens de auto sneeuwvrij te maken. De motor loopt en toen ik klaar was kon ik niet meer in de wagen. Resultaat, een lopende auto waar ik niet in kan!! Iemand to the rescue??
Laatste antwoord door Maximus, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Goede middag, ik wil mijn remblokken van mijn handrem vervangen. Weet iemand van jullie hoe ik de remschijf met trommel los krijg? ik heb reeds de remklauwen gedemonteerd maar nu weet ik niet hoe ik de remschijf los krijg. Het is voor een Kia Sorento uit 2005 vr.gr. Jan
Laatste antwoord door xtra40, -
Sorento 2.5 CRDI
door epox- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Bij mijn sorento blijft het voorgloei lampje branden en hij blijft ook voorgloeien, ik vermoed dat de controle unit de geest heeft gegeven maar deze kan ik (fysiek) niet vinden. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Laatste antwoord door epox, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik begrijp dat deze discussie voor de nu "stokoude" Sorento is achterhaald maar ik ben wel benieuwd naar hoe die de gebruikers bevalt die er nu nog in rijden. Maar het is ook van toepassing op nieuwere Sorento's met minder of vergelijkbaar vermogen en koppel. Mijn punt is dat 195 PK en 300 NM koppel danwel heel redelijk zijn maar de Sorento in praktijk toch even ~2.2 ton weegt. Op zeeniveau ( dus in Nederland ) lijkt dat voldoende om heel wat te kunnen. Want de Sorento JC is gemaakt om meer te kunnen dan passagiers vervoeren, een blik op het enorm zware en dikke ladderframe is voldoende. Het is letterlijk een lichte vrachtwagen qua constructie. Maar ervaring le…
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Beste allemaal, Op e-bay ben ik op zoek naar een brandstof pomp voor mijn Kia Sorento 3.5 uit 2005. Nu zie ik brandstofpompen te koop waarbij staat 3.5 modellen 2003 - 2004. Is er een verschil in brandstofpompen van de 3.5 vanaf 2005 ? Ik wil een hele nieuwe unit kopen zodat het meteen allemaal weer nieuw is. Ik weet niet wat deze bij Kia Dealer in NL kost maar ik denk veel meer als op e-bay. Groeten Van Richard
Laatste antwoord door spostma85, -
- 11 antwoorden
- 6,5k weergaven
Foutcode P0171 blijft terugkomen, Ik vond deze info: P0171 KIA - Bank 1 System Too Lean Repair Importance Level: 3/3 Repair Difficulty Level: 3/3 Possible causes Intake air leaks Faulty front heated oxygen sensor Ignition misfiring Faulty fuel injectors Exhaust gas leaks Incorrect fuel pressure Lack of fuel Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection What does this mean? Tech notes If the P0171 is combined with the P0174 code, it's very likely that the problem is caused by an intake leak. If there are no intake leaks, the next step is to replace the air filter and clean the air flow meter. If the problem pe…
- 7 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo beste kia sorento rijders Ik zat al tijden uit te kijken naar een mooie stoere SUV, en heb onlangs een sorento uit 2006 aangeschaft met de 3.5 v6 moter en met 130k op de teller. Heerlijke auto om mee te cruisen, hij rijd "amerikaans" wat ik zelf fijn vind Nu was ik benieuwd wat nou die typische dingen zijn waar je op moet letten met zo'n auto, zijn er zaken die extra aandacht nodig hebben, zoals bijv. de automaat, oliegebruik, etc Ik hoor graag van de ervaren sorento rijders!
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de schok na remmen voor een rotonde en dan weer gasgeven heb ik de tccs zekering eruit gehaald......en wat rijdt dat lekker !! Kennelijk is de koppeling in de tussenbak - in ieder geval in mijn exemplaar - toch altijd in enige mate ingeschakeld gezien hoe hij tegenwerkt rotonde's rond te sturen. Hij wringt zich een beetje de bocht door als het ware. Ik vind dat ik helemaal geen awd nodig heb tot ik mijn caravan uit nat gras moet slepen dus ik laat het zo of ik ga proberen nog zo'n superlocker te bemachtigen. Ik heb alleen begrepen dat je wel wat voorzichter moet zijn bij gladheid met een achterwielaandrijver. Maar daa…
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
In de OBD poort onder de stuur kolom ( en boven het rempedaal ) kun je een scanner pluggen die codes uitleest. Handig als het waarschuwingslampje oplicht en je wilt weten of er sensors stuk zijn of er wat anders aan de hand is en waar je moet beginnen te zoeken. Maar er kan dus ook een OBD2 ELM327 adapter in die met blutooth data verzend naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon. ( kost ongeveer een tientje, zelfs Nederlandse online winkels als BOL.com hebben die ) Waarop er tegenwoordig meerdere apps te krijgen zijn die live data omzetten in interessante metertjes. De Sorento JC is nog niet heel geavanceerd maar geeft toch al veel data over een veelheid van functies. …
Krukas poelie
door RichRor- 4 antwoorden
- 5,6k weergaven
Beste Mede Kia Rijders, Ik heb een Kia 3.5 uit 2006 met 204000 km op de teller. Vanmorgen wou ik mijn auto starten en met succes maar toen hoorde ik een ratel geluid onder de kap. Ik dus de kap open gedaan en nu blijkt dat de krukas poelie niet draait maar de motor loop wel gewoon. de poelie zit er iets of wat schuin in maar alles staat stil. ANWB gebeld en die draaiden de krukasbout wat vast en weer gestart. Auto loopt goed alleen draaide nog niet de krukas poelie en de rest dus nog steeds niet zoals stuurbkrachtiging, dynamo etc wat er allemaal aangestuurd wordt door de riemen via die poelie. Heel langzaam en dan heel soms. als de auto uit staat kun je deze riemen …
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Om mijn vrouw iets voor te bereiden op BE rijbewijs lessen en examen heb ik de Sorento gebruikt met een huurkarretje de beginselen van de bijzondere verrichtingen met aanhanger aan te leren. Zij wil de spiegels afstellen en tot mijn verbazing klappen die geheel in. Ze had op een knopje gedrukt die mij geheel ontgaan was. Jaren lang niet geweten dat de Sorento dat ook kan, ik dacht dat dat puur iets was voor modernere of luxere auto's ! Een vriend van mij zei jaren geleden al dat dat vooral een eigenschap van vrouwen is, per ongeluk op iets drukken waarna er iets gebeurd waarvan je niet wist dat het aanwezig was
Laatste antwoord door Lique, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi allen, Voor ieder die een Pioneer Avic D3 navigatie in hun Sorento 1 hebben, met iPod aansluiting, waarbij de iPod niet oplaad maar slechts muziek afspeeld totdat accu iPod leeg is, heb ik een handige oplossing gevonden. Werkt ook voor andere radio's die de iPod niet opladen. Voor de duidelijkheid, de Avic D3 is simpelweg niet in staat om de iPod zelf te voeden, dus die hoop kun je opgeven. Heeft niet te maken met oude en nieuwere aansluiting, aantal pinnen, van iPod. http://cablejive.com/dockstubz/ Het gaat om de' Dockstubz+' of plus. Het beste zoek je op Ebay of Amazon voor een goede prijs. 25 euro incl. verzenden is haalbaar. …
Laatste antwoord door spostma85,