Edwin936 Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 Hallo, Wie zou mij misschien kunnen helpen met het volgende probleem Mijn kia sorento uit 2003 2.5 crdi heeft sinds kort kuren met de airco. Het gaat hier om de handmatige bediening,met gewone draaiknoppen dus geen climate control. De auto is nu ruim 10 jaar in mijn bezit en heb nooit geen onderhoud laten uitvoeren aan de airco. (Dom achteraf) De airco heeft altijd super goed gewerkt maar sinds kort doet hij het niet goed meer. Omdat een systeem in de loop der jaren gas kwijtraakt heb ik gedacht dat daarom de pomp niet zou aanslaan. Het systeem is gevacuümeerd en vervolgens opnieuw gevuld. Er zat nog 350 gram gas in wat 600 gram hoort te zijn. Helaas niets geholpen. Wanneer het erg heet is buiten slaat de de pomp niet aan. Wanneer de temp zo rond de 20 graden zakt slaat de pomp wel aan en werkt de airco ook goed. Kan er ergens een senor kapot zijn in het systeem? Lees wel wat over een ice sensor ergens onder het dashbord? Wie zou mij verder kunnen helpen? Alvast bedankt. Vr grt Edwin Quote
Recommended Posts