Sorento 1
2003->2010
Alles over de Kia Sorento 1 vind je hier
880 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
beste sorento vrienden ik heeft een misfire aan mijn sorento v6 3.5 liter aan mijn eerste cilinder ! inmideels is alles vernieuwd zoals bougie,s bobine,s bougie,s kabels inlaatspruitstuk inlaatspruikstuk pakkingen ontsteking modulen distributieriem motor is in het geheel gespoeld met additieve enz enz ! wie weet raad voor mijn of kan mijn auto maken ? in december 2016 heeft ik al hiervoor een verzoek gedaan en ik heeft nooit antwoord ontvangen !mvg robertus
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Te koop: 4 x MAK lm velgen, zien er netjes uit. Maat : 9J x 18 R: steek 139,7. Met Met Michelin MS 255x55. Wie heeft interesse ?
-
Inmiddels de Sorento alweer ruim 3 jaar in mijn bezit, met bijna 180.000 km op de teller en vastbesloten 'm af te rijden tot de laatste bout versleten is Tijd genoeg dus om ondertussen rustig te sparen voor een nieuwe Wat zal ik zeggen, het is gewoon een geweldige auto. Dik pak sneeuw en meneer ploegt er doorheen alsof er niks ligt. Meekomen op de Duitse autobahn.....geen probleem. In NL dan ook niet natuurlijk Modderig terrein...even gas geven, modder happen en gewoon doorrijden maar weer. Comfort een 10, het verbruik ook (LOL). Wat ging er kapot in die tijd....1 x de airco, oké, slecht getimed op een lange rit bij ruim 30 graden, maar gelukkig deed de arko h…
-
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Kan iemand hier op J&J niveau aan mij uitleggen hoe ik de hemel in de cabine los krijg? En misschien in dezelfde zucht ook het dasboard
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
beste kia vrienden ! ik heeft een probleem met mijn sorento 3.5 liter v6 . ik heeft een misfire bij cilinder1 meld code 0301 . er is alls inmiddels vernieuwd om het probleem op te lossen zoals inlaat spruitstuk , bougie,s , accukabels ,bobine,s , pakkingen , distributie enz en het probleem blijft ! wie weet raad ? of kan mijn sorento weer goed maken !
Laatste antwoord door robertus, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
NIEUW LID , STANDKACHEL WEBASCO Kia Sorento 2.5 CRDI , Hallo mensen ben nieuw hier ! Ik rij al 3 jaar een Sorento diesel , ben er zeker tevreden over , hij gaat lekker krachtig en stil , zeker is de auto comfortebel, maar mijn vraag is ik heb een stand kachel Webasco erin maar geen afstand bediening , wie heeft er een of heeft er verstand van , of beter weet een oplossing zodat ik de stand kachel kan gebruiken ! groeten Twan en bedankt voor het toevoegen !
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 5,3k weergaven
Momenteel rijd ik, naast een sportage, een Hyundai galloper als trekwagen. Omdat deze (bijna)aan vervanging toe is ben ik aan het rondkijken voor iets anders. Mijn eisen zijn simpel,4x4,wat luxe en minimaal 2500kg trekgewicht. Ook rijdt ik regelmatig offroad puzzelritten, niets extreems maar met soms een flinke modderpoel. De sorento voldoet aan alle eisen, alleen hoe de offroad kwaliteiten zijn weet ik niet. Iemand hier meer ervaring mee? Mijn voorkeur gaat uit naar een benzine versie. Is de 4cilinder sterk genoeg of beter de V6 kiezen? Benzine verbruik maakt me niet zoveel uit.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 1 volger
- 35 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik ben weleens benieuwd welke banden jullie om de Sorento hebben liggen en hoe dat bevalt. Ik vond zelf zo gering mogelijk afrol geluid en relatieve brandstofbesparing belangrijke punten, maar de rol van mijn Sorento is dan ook trekker voor een zware aanhanger. Dus echt banden voor op de gewone asfalt weg. Ik las goede berichten over een type Nokian banden die op Duitse SUV's heel populair zijn ( of waren ) en goed presteren maar die bleken hier nergens verkrijgbaar. Nu heb ik alweer 2 jaar scherp afgeprijsde Pirelli Scorpion Verde eronder liggen ( dat afgeprijsde doet vermoeden dat ze er graag vanaf wilden en waarom ? ) Ik kan niet zeggen dat ik iets positiefs of…
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 18 antwoorden
- 15,5k weergaven
Ik ben op zoek naar een goede trekauto. Er zijn maar weinig betaalbare auto's die 2500 kg of meer kunnen trekken. De Sorento lijkt mij een goede keuze. Graag zou ik van Sorento rijders advies, ervaringen etc. willen hebben.
Laatste antwoord door Wout, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
hoi ik ben jeroen. kan iemand me helpen aan de plek en welke ik nodig heb voor de toerentalsensor. sorento is van juli 2004 en is benzine. met uitlezen geeft hij toerental aan. vr gr jeroen
Laatste antwoord door spostma85, -
Gas ingebouwd
door spostma85- 14 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo allemaal, Voor de geïnteresseerden hierbij mijn informatie over LPG inbouw in mijn Sorento: Datum inbouw: 24-12-2015 Gereden km op LPG: 10.000 km Installatie: Vialle LPI (g3) Tankinhoud: 83 liter (80% vulling, 67L.) Tankplaats: op plaats reservewiel Verbruik: 15-20% meer dan benzine Gewicht voertuig: 1985 kg Wegenbelasting: 162 p.m. Kosten installatie: 2500 Klepsmering: Intec electr. Klepsmering Onderhoud: olie Klepsmering bijvullen LPG prijs: 0,50 Vulnippel: achter benzineklep. Verloopstuk: ja, opschroefbaar. Actieradius: tot 450km bij 67L Vialle LPI spuit het gas vloeibaar in de cilinders. De temperatuur is daardoor lager dus minder slijtage en er…
- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Af en toe rook ik hete olie lucht uit mijn ventilatie openingen. Ik dacht dat dat kwam omdat ik het oliepeil na aankoop in het begin nauwlettend in de gaten hield en steeds een druppeltje knoeide op de motor. Olie verbruikte de motor echter nauwelijks. Dat is een jaar zo gegaan, lange tijd rook ik het helemaal niet en anders heel af en toe een vleugje. Maar nu - uiteraard vlak voor de vakantie - rook het bij het trekken van de caravan heel erg naar hete olie bij stoppen en stilstaan tot het punt dat ik er misselijk van werd. Peilen leerde dat de Sorento in 40 km ook een halve liter olie had laten verdwijnen. Daar kun je dus niet mee op vakantie ! Dat ik dat zo ove…
Scancoverytrail 2017 1 2
door Jaap3.3V6- 1 volger
- 27 antwoorden
- 5k weergaven
Goedenavond, In Januari 2017 ga ik meedoen met mijn kia sorento 3.3 v6 automaat aan de scancoverytrail. Een tocht van 7000 kilometer door zweden finland noorwegen met als eindbestemming de lofoten. Nu kan de temperatuur teruglopen naar -40 graden. Dus vergt deze tocht veel van mens en machine. Nu is mijn vraag heeft er iemand nog tips en trucks zodat de kia het goed gaat doen deze tocht. Ik ga alle olien vervangen voor olie die tot -40 kan, zwaardere accus, goede winterbanden koelvloeistof en ruitenvloeistof vervangen, en extra lampen monteren. Heeft er ook iemand ervaring met standkachel inbouwen? Ik hoor graag van julie.....
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn Sorento (I) heeft vierkante deksels in de bumper onder de lampen. Als ik er aan trek lijkt het geen simpel kunststof klepje te zijn maar alsof er een (hef)mechanisme onder zit. Toch heb ik geen aparte knop om ze te bedienen noch gebeurd er wat als ik mijn ruit sproei. Nu zou het kunnen zijn dat een luxer model dit wel heeft ( koplamp sproeier ) en de mijne niet, maar zover ik weet heb ik een luxe model ( de V6 exclusive, lederen interieur enz ) en deed KIA destijds niet aan uitgebreide optie paketten. Is dit een kwestie van een zekering die niet meer werkt ? Moet er een aparte knop voor zijn ? ( de spiegelverwarming werkt immers ook in combinatie met de stoe…
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
De condensor van mijn Sorento 2007 2.5 CRDI. lekt en moet dus vervangen worden. Iemand een suggestie voor een garage in of rond Rotterdam? Vriendelijke groeten W. Laurs.
Laatste antwoord door w. laurs, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb gelezen dat veel Sorento JC's van self leveling schokdempers waren voorzien, en vraag me af of de mijne dat ook heeft. Omdat op een ribbelige klinkerweg de achterkant helemaal wegzwiept aan ~ 60 km/u wat een heel raar gevoel is voor een auto van 2 ton gewicht wilde ik die schokdempers vervangen maar dan liefst tegen Koni FSD als dat iets comfortabeler rijdt. Maar..... Tijdens de vakantie viel wel op dat de auto en caravan helemaal recht lag en er toch 100 kg koppeldruk op stond plus veel baggage achterin. Ik zou bijna zweren dat dat (passieve, demper pomp zichzelf op bij op en neer bewegen ) systeem er ook op zit. Dan zou het waarschijnlijk een blunder zijn…
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Heela mede Kia liefhebbers, Na het oplossen van de electrische stoelbediening (dank voor de ebaylink) vond ik vandaag bij een schoonmaakbeurt zwarte olie in de middenconsole. (2004 2,5 diesel 200k) Het gedeelte bij de handremhandle heeft links en rechts een notenprint strook tussen de grijze plastic bak. Aan beide zijden vind ik zwarte motorolie. Onder de wagen en aan het schutbord zie ik geen natte delen. RARARA wie kent dit misterieuze verschijnsel?? Groet, René Krook
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Op de assen die van de tussenbak naar de differentieels gaan zitten smeernippeltjes, en daar moet met enige regelmaat smeervet in. Bij de achteras kun je de smeernippeltjes goed bereiken, de kruiskoppelingen hebben een fors formaat. Maar in de as naar het differentieel voor is wel een smeernippeltje in de kruiskoppeling maar die is een stuk kleiner van formaat. Daar krijg je geen standaard koppelstuk van de vetspuit slang tussen. Toch moet dat ding wel gesmeerd, ik heb hem omdat ik er niet bijkon al 7000 km niet gesmeerd ( en wie weet de vorige eigenaar nog veel langer niet ) Vandaag ( dag voor mijn vakantie rit ) heb ik nog even geprobeerd die as eraf te halen, …
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Het is me vaker opgevallen dat het bij mijn 2005 Sorento in het donker net lijkt alsof je je koplampen niet aan hebt staan. Toch branden ze wel degelijk. ( geen stads/parkeerlicht ) en staan ook voldoende naar beneden gericht. Is dat een min of meer bekend iets bij deze koplampen ( zitten ook vrij hoog in het voertuig ) of moet ik eens kritisch kijken naar de lampjes die er in zitten ? En het valt me op dat deze (kunststof?) koplampen een beetje verweerd zijn van krasjes. Kan dat oorzaak zijn, ik had gezien dat je die krasjes eraf kan poetsen met een heel licht schuurmiddel ? Of een combinatie van alles bij elkaar ( zou wel logisch zijn )
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hallo heb een Kia Sorento van 2005 en heb er nu een Becker Navigatie radio ingezet, echter ben een pulse draad nodig voor de navigatie. Wie weet welke draad ik daarvoor moet hebben en waar ik hem kan vinden. Alvast bedankt
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Zoals de titel zegt, Ik ben op zoek naar een onderdeel of nummer, sorento 2004, 3.5 v6 G6CU motor. Op de linkse cilinderkop zit een aluminium koelbuisje met flens. Nu is het onderste oog afgescheurd. Waarschijnlijk is dit bij een vorige reparatie (nog voor de wagen in bezit was) want er zat flink wat pakking en dergelijke aangeplakt. Ik kan er dus niets over vinden en in GDS vindt ik mijn weg niet. Of iemand dit weet je vinden is ook al perfect. Bedankt alvast ! Gr, Den
Laatste antwoord door Lique, -
- 7 antwoorden
- 4,4k weergaven
Beste allen, Ik ging vandaag langs de lpg boer vanwege iets moeizaam starten op lpg. Op benzine geen probleem. De lpg boer constateerde een defect aan inlaatspruitstuk. Deze zuigt valse lucht door een defecte klep? Hij toonde dit door bij draaiende motor wat wd40 of remmenreiniger langs het spruiktstuk te spuiten en de motor sloeg vervolgens af. Trekt valse lucht was de boodschap.. dat valt niet onder de garantie van lpg installatie dus ik moet dit zelf regelen/bekostigen. De lpg monteur zei dat dit vaker een euvel is bij de Kia Sorento.. komt dit iemand bekend voor? En belangrijker, is een dergelijk spruiktstuk te reviseren, bijv. de klep vervangen, omdat een nieuw s…
- 1 volger
- 25 antwoorden
- 8,1k weergaven
Hoi allen, voor diegene die het interesseert.. Ik ben net in het bezit van een achteruitrijcamera voor de Kia Sorento I, 2002-2006*. Deze is geschikt om in de plaats van de kentekenverlichting te plaatsen. Kentekenverlichting uitsparing zit erin verwerkt dus dat blijft behouden. Persoonlijk vind ik dit de mooiste versie van achteruitrijcamera aangezien die redelijk onopvallend is weggewerkt en je geen gaten voor bedrading hoeft te maken. (alternatief is de kentekenplaathouder met ingebouwde camera, ook een goede optie, maar iets minder praktisch met bedrading) * voor deze camera moet je natuurlijk wel beschikken over een audio navigatiesysteem met aansluiting, of TFT…
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Aangezien ze per model op een verschillende plaats kunnen zitten : Wie weet er zo uit zijn/haar hoofd waar de thermostaat zit van een Kia Sorento EX 2.4 uit 2004? Google helpt me niet echt (of ik zoek verkeerd ).
Laatste antwoord door Sosofie, -
- 19 antwoorden
- 6,3k weergaven
Heb nu sinds kort een licht piepgeluid rechts achter nadat mijn auto een grote beurt heeft gehad. dacht eerst van erg toevallig.. Garage heeft mijn handrem minder strak afgesteld maar aanlopend geluid is er nog steeds. Het is ook niet continu dat geluid alsof er een remblok aanloopt. De velg word wel warmer als de rest van de velgen. Nu word er gezegd remklauw loopt aan iemand hier een idee over wat te doen.
Laatste antwoord door spostma85,