RenéKrook Geplaatst 14 Augustus, 2016 Geplaatst 14 Augustus, 2016 Heela mede Kia liefhebbers, Na het oplossen van de electrische stoelbediening (dank voor de ebaylink) vond ik vandaag bij een schoonmaakbeurt zwarte olie in de middenconsole. (2004 2,5 diesel 200k) Het gedeelte bij de handremhandle heeft links en rechts een notenprint strook tussen de grijze plastic bak. Aan beide zijden vind ik zwarte motorolie. Onder de wagen en aan het schutbord zie ik geen natte delen. RARARA wie kent dit misterieuze verschijnsel?? Groet, René Krook Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Augustus, 2016 Geplaatst 14 Augustus, 2016 Is het wel olie? Hoe weet je dat? Ik zou eerder aan (gesmolten) lijm of ander vocht denken, aangezien ik me niet kan bedenken hoe er olie in je interieur komt. Naar mijn weten loopt er niks aan olie-leidingen IN de cabine... Quote
ArjanS Geplaatst 20 Augustus, 2016 Geplaatst 20 Augustus, 2016 Ik denk ook niet dat het motorolie kan zijn. Er is geen deel van de motor daar in de buurt. Wel een deel van de versnellingbak, een tussenbak en de as naar het voorste differentieel, maar allemaal onder de auto. Punt daarvan is dat de smeermiddelen daarin aanwezig en eventueel naar buiten gekomen door een eventuele ontluchtings mogelijkheid na overvulling niet per definitie zwart zijn. En moeten daar dan terechtgekomen zijn door een eventueel gat waar de handremkabel door de bodem gaat. Als je smeervet tussen de aslagers perst komt er zwart oud vet uit als het goed is. Als die as snel gaat ronddraaien kan dat eraf geslingerd worden tegen de bodem aan. Of als dat op een plek terecht komt met een handremkabelgat misschien erdoorheen kruipen ? Wat ook weleens gebeurd is dat men zich vergist in smeervet voor de assen : smeervet voor schanierpunten ( fuseekogels e.d. ) heeft andere eigenschappen dan voor sneldraaiende assen. Voor die laatste toepassing moet het erg plakkerig zijn en niet makkelijk van de draaiende as afgeslingerd worden. Gebruik je het verkeerde spul spuit dat dus zo eraf. En misschien door het gat van de handremkabel ? Als daar een gat voor een kabel aanwezig is want dat weet ik niet. Eigenlijk is het misschien logischer dat iemand de handremmechaniek iets te enthousiast heeft gesmeerd omdat ie knarste of zoiets.. Of uit makkelijkheid dacht dat het wel met oude motorolie kon ? Of misschien heeft iemand met werkzaamheden heel dom uitgerekend daar iets neergelegd en is het ertussen gelekt. Wie zal het zeggen ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.