Ga naar inhoud

Blinddopjes in middenconsole verwijderen


Derksen

Aanbevolen Berichten

Ik zou graag de blinddoppen verwijderen in de middenconsole. (Bij het duurdere type zitten hier de stoel verwarming schakelaars in.

Aan blinddopjes heb ik niets en zou de ruimte graag gebruiken om er een klein vakje van de te maken en er evt. bakje voor te printen.

Met wat beschadigen (helaas) kreeg ik er 2 blinddopjes af. (De bovenste lukt helemaal niet)

Helaas lukt het me ook niet om het er onderliggend frame los te trekken.

Er moet dus een andere manier zijn om deze te verwijderen.

Moet daar de hele middenconsole voor losgenomen worden?

En zo ja, hoeveel sloop werk is dat ?

Hoor het graag.

 

Niro 1.6 GDi Hybrid 141pk DCT DynamicLine  Nov 2021

KIA Niro midden console Knipsel.JPG

aangepast door Derksen
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als mijn Picanto een maatstaf mag zijn; ik moest de middenconsole verwijderen om het fram vanaf onder los te schroeven. Kia lijkt bij de verschillende modellen wel veel dezelfde bouwtechniek te gebruiken, dus ik denk dat dat hier ook het geval is.

Misschien kun je online een service manual vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar die parkeerrem is toch ook maar een schakelaar?
Het lijkt mij dat er dan mogelijkheid is in dat frame om daar extra schakelaars in bij te plaatsen. Ik meen me te herinneren dat dat bij mijn Picanto ook zo was en ik DENK dat ik er foto's van heb, maar die staan niet op mijn telefoon momenteel.

Misschien dat ik die maandag kan opzoeken, dan heb ik ws. weer toegang tot mijn iMac. Zelf heb ik overigens andere schakelaartjes geplaatst in de blindplaatjes. 1 nog nutteloos, met de andere kan ik de zelf gemaakte binnenverlichting anders in- en uitschakelen, om zo tijdens een rit de achterbank te kunnen verlichten zonder de binnenspiegel te verblinden of juist de lichtjes achter uit te laten als de deur open gaat zodat het slapend grut op de bank niet wakker wordt...
Maar de knopjes in mijn Picanto lijken me ook kleiner dan deze. IIG te klein voor jouw -IMHO geweldige- bakjes-idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, zei Murcielaygo:

Maar die parkeerrem is toch ook maar een schakelaar?
Het lijkt mij dat er dan mogelijkheid is in dat frame om daar extra schakelaars in bij te plaatsen. Ik meen me te herinneren dat dat bij mijn Picanto ook zo was en ik DENK dat ik er foto's van heb, maar die staan niet op mijn telefoon momenteel.

Misschien dat ik die maandag kan opzoeken, dan heb ik ws. weer toegang tot mijn iMac. Zelf heb ik overigens andere schakelaartjes geplaatst in de blindplaatjes. 1 nog nutteloos, met de andere kan ik de zelf gemaakte binnenverlichting anders in- en uitschakelen, om zo tijdens een rit de achterbank te kunnen verlichten zonder de binnenspiegel te verblinden of juist de lichtjes achter uit te laten als de deur open gaat zodat het slapend grut op de bank niet wakker wordt...
Maar de knopjes in mijn Picanto lijken me ook kleiner dan deze. IIG te klein voor jouw -IMHO geweldige- bakjes-idee...

Tja, dan is de vervolg vraag,

hoe krijg je 'hopelijk simpel die console los.

Als ik in de auto lig weet ik niet waar te beginnen,

bevestigingen zijn allemaal zo mooi weg gewerkt.

Ik kan het gaan vragen bij de dealer, maar ben dat die het zelf willen doen. (€€€)

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, zei Murcielaygo:

Ik ga mijn best doen morgen foto's te zoeken, ook al zijn die van een Picanto.

In de tussentijd kan dit je misschien ook helpen;
http://www.kniro.net/floor_console_assembly_repair_procedures-1465.html
Lijkt er wel op dat echt de HELE console er dan uit moet.

Oww wow da's een goeie omschrijving. Daar ga ik eens over nadenken of ik dit wel ga doen. Veel werk om er een bakje van te maken. Maar wie weet.
Bedankt voor de info Murcielaygo👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is idd redelijk wat werk. Maar het is wel een mooi idee.
Alleen omdat je dat bakje natuurlijk ook niet in een paar minuten klaar hebt is in mijn ogen eigenlijk de vraag; doe je dit twee keer, of rij je in de tussentijd zonder console en met de schakelaar(s) los bungelend in het midden

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Het is idd redelijk wat werk. Maar het is wel een mooi idee.
Alleen omdat je dat bakje natuurlijk ook niet in een paar minuten klaar hebt is in mijn ogen eigenlijk de vraag; doe je dit twee keer, of rij je in de tussentijd zonder console en met de schakelaar(s) los bungelend in het midden emoji6.png

Ik dacht , ik haal die blinde knoppen eruit en sluit de boel weer.

Dan meet ik op wat voor bakje in het ontstane gat past en laat dat door mijn zoon uittekenen en printen :)
Ga het zeker proberen, misschien in de kerst vakantie.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...