Jump to content

Viva la Vida aka Lique's Sorento anno 2013

Lique

Recommended Posts

Inmiddels de Sorento alweer ruim 3 jaar in mijn bezit, met bijna 180.000 km op de teller en vastbesloten 'm af te rijden tot de laatste bout versleten is :-)  Tijd genoeg dus om ondertussen rustig te sparen voor een nieuwe :-)

Wat zal ik zeggen, het is gewoon een geweldige auto. Dik pak sneeuw en meneer ploegt er doorheen alsof er niks ligt. Meekomen op de Duitse autobahn.....geen probleem. In NL dan ook niet natuurlijk :-) Modderig terrein...even gas geven, modder happen en gewoon doorrijden maar weer. Comfort een 10, het verbruik ook (LOL).

Wat ging er kapot in die tijd....1 x de airco, oké, slecht getimed op een lange rit bij ruim 30 graden, maar gelukkig deed de arko het nog wel, 1 x een accu en 1 injector die de geest had gegeven wat zorgde voor wat minder spectaculaire wegsjeesacties. Maar dat was met een nieuwe injector weer allemaal snel opgelost.

Ondertussen heeft hij wel een facelift gehad. Niet omdat ik mijn (zijn) retro-ijzerwerk zat was, maar als rechtgeaarde Ollander kon ik de sterk afgeprijsde bodykitonderdelen natuurlijk ook niet in de winkel laten liggen. En ach, een mens wil een keer wat anders.

De grijze onderkant was me wel van meet af aan een doorn in het oog en die is nu mat zwart gespoten. Voor de rest spreekt de foto voor zich denk ik.

kiabattle1.jpg

• Like 5

• 4 months later...

Dank u :)  En het was idd lekker in de modder spelen, want deze zag ik door de lens niet aankomen c.q. ik dacht dat het wel los zou lopen, maar het was dus een voltreffer  :)

kia9112013b.jpg

• Like 4

• 1 month later...
  • 4 weeks later...