Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Viva la Vida aka Lique's Sorento anno 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

(verder dan deze buurt kom ik daar niet :))

Ik vond het al zo'n stadse omgeving en begreep het niet.

Proviand inslaan ? :wink:

Geplaatst

Ik vond het al zo'n stadse omgeving en begreep het niet.

Proviand inslaan ? :wink:

IKEA  :roll:

Mennnnn wat een ellende.

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Inmiddels weer zo'n 3000 km verder. Tijd voor een plaatje :)

kia295.jpg

En nog maar eentje...gewoon, omdat het kan :)

kia295a.jpg

Ondertussen weer ruim 3000 km verder, probleemloos. Dus het vervangen van de koelvloeistoftank bleek een prima remedie tegen de vermeende lekke koppakking. 

• Like 3
Geplaatst

Ziet er nog steeds keurig uit!

Die wind schermen aan de zijkant, los van of ik ze mooi vind, helpen die nou tegen windgeruis? Duidelijk verschil? Ook met raam op een kier?

Groet, Sander

Geplaatst

Ja, dat werkt. Zeker bij raam op een kier. Qua ruis en rechtstreeks inwaaien/regenen. Ze zijn/waren er ook in een smallere uitgave, die optisch wat mooier zijn, maar of ze ook nog functioneel zijn weet ik niet. Die smallere kwam ik later pas tegen, anders had ik die gekocht.

Geplaatst

Wat een roestbak! Mag wel een likje verf hebben.

Die zandafgraver...

Sellingerbeetse? Herken het niet als de zandafgraving bij het Hemelriek.

• 6 maanden later...
Geplaatst

En toen was het verhaaltje voorbij. In tegenstelling tot wat ik op pagina 1 van dit topic geschreven over afrijden tot de laatste bout versleten is, heb ik de Sorento vorige week verkocht. 

Met pijn in het hart, dat zeker. Maar hij wordt begin januari 13 jaar en tot nu toe geen grote problemen gehad, maar op deze leeftijd ga je je toch afvragen "whats around the corner". En om het maar even decadent te zeggen...daar heb ik geen zin in.

Ik heb 6,5 jaar met groot plezier in deze auto gereden en nu ik 'm netjes gezegd "dump" voordat er echt ouderdomsklachten komen hou ik 'm ook zo in mijn herinnering...als een hele fijne prettige auto waar ik met plezier aan terug zal denken *einde sentimenteel vrouwengewauwel* 

Gelukkig hebben we de foto's nog :)

En soms wil je gewoon eens wat anders.

En zo zal de Sorento a.s. vrijdag omgeruild worden voor een leuke rooie Dacia Duster 4x4 en gaan we maar hopen dat die een beetje in schoenen van de Sorento zal gaan passen.

Viva la Vida....Leve het leven!

kiazwed.jpg

• Like 2
Geplaatst

Nee...

Van een Sorento naar een Duster. Nou ik hoop inderdaad dat je ervan kan slapen. Je gaat er in meerdere opzichten op achteruit. 

Desondanks veel plezier gewenst met je Duster!

Ik hoop dat Dacia ook zo'n leuk forum heeft als Kia ;)

• Like 1
Geplaatst
53 minuten geleden zei bigwade:

Fraai bericht.

Slaap je nog wel ?

Nee, ik moet nieuwe banden zoeken en dat is altijd weer een leuke studie :)

• Like 1
Geplaatst
4 minuten geleden zei spostma85:

Nee...

Van een Sorento naar een Duster. Nou ik hoop inderdaad dat je ervan kan slapen. Je gaat er in meerdere opzichten op achteruit. 

Desondanks veel plezier gewenst met je Duster!

Ik hoop dat Dacia ook zo'n leuk forum heeft als Kia ;)

Ik blijf gewoon hier kwallen als gedoogd lid :)

• Like 2
Geplaatst

Heeft er op de valreep nog iemand een afscheidsfoto van me gemaakt :rolleyes:

kiaboete2.jpg

Geplaatst
9 uur geleden zei Lique:

kiaboete2.jpg

Berichtje sturen dat je een vergoeding vraagt omdat er copy-right op het

maken van een foto van de Sorry zit. :-). :-)

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden zei Lique:

kiaboete2.jpg

Zo een kreeg ik er ook één in oktober nadat ik de Venga al had ingeruild. Ik denk dat ze daar op staan te wachten :no:

• Like 1
Geplaatst
Ik blijf gewoon hier kwallen als gedoogd lid

Oog nee nog een gedoogd lid.

Ik heb ook wel eens gekeken naar een Duster. Maar ik knapte af op het koekblik effect als je hem dicht gooit. Paar dikke wielen en wielkast verbreders maken hem wel stoer.
Geplaatst

1 ding zal er zeker op vooruit gaan en dat is de portemonnee, de Duster is een stuk lichter !

Dan is er die aflevering van het Duitse GRIP die een Duster off road tegen een veel duurdere Range Rover Sport liet aanteden. En dat deed ie over het algemeen helemaal niet slecht...is alleen ( natuurlijk want stukken goedkoper ) veel spartaanser en eenvoudiger.

De ANWB is er ook positief over, geen auto die in de top 10 van mankement auto's voorkomt.

Maar wel jammer, volgens mij zijn er niet zoveel mensen meer die dit type Sorento rijden en aan een forum deelnemen. Mijn Sorento blijft ook alleen maar net zo lang als ik dat nodig vind ( om een zware caravan te trekken ) maar ik weet wel dat het niet-moderne brandstofverbruik bepalend zal zijn wanneer hij moet vertrekken en niet de technische staat gezien ie amper 115.000 km heeft gereden. Tegenwoordig kun je echt wel 1:10 of beter halen met dat gewicht en veel meer vermogen.

• Like 1
Geplaatst

Beetje zwarte wrapfolie er over en ik zie Lique er zo in wegrijden.

6db7402f886154870cc9510a5bbba7ba.jpg

Geplaatst
48 minuten geleden zei bigwade:

Sterkte morgen ! 

:wink:

Bij gebrek aan knopje....Dank je :cool:

• Like 1
Geplaatst

Een rooie Dacia Duster....................jongens toch a075.gifa075.gifa075.gifa075.gifa075.gif

De rest was wel waarheid s025.gif

Viva la Vida 2.0

15823075_1377394158951909_60350674019474

KIA Sorento 2.2 CRDI 4WD VAN X-clusive

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...