hjboven Geplaatst 2 Juli, 2012 Geplaatst 2 Juli, 2012 Na en tijdje lezen dacht ik toch al iets te weten over de Sorri maar wat me nog niet echt duidelijk is hoeveel km je ongeveer mag verwachten. Ik heb het oog op een Sorri van 2009 2.5CRDI automaat, het facelift model dus met 200.000 op de teller. Mijn enige diesel ervaring bestaat uit een Toyota Corolla 2.2 die na 440.000 km nog steeds gaat op zich maakt een hoge stand me niet bang bij een jonge leeftijd. Een warme motor slijt relatief weinig dacht ik. Ik zie op marktplaats etc wel eens een stand boven de 200.000 standen maar dat zijn er echt weinig. Wat zijn de ervaringen hier met betrekking tot het aantal km dat de diesel doet?. Groet, Henk Quote
masimo Geplaatst 2 Juli, 2012 Geplaatst 2 Juli, 2012 Is natuurlijk moeilijk te zeggen. Een diesel hoort normaal toch minimaal 300.000 km (en nog veel meer) mee moeten gaan Zwak punt bij de Sorento Diesel is de turbo (+intercooler). Belangrijk, zoals overigens met alle auto's, is de onderhoudshistorie. Als alle beurten op tijd en goed zijn uitgevoerd, dan spreekt niks tegen een hoge km-stand. En met goed bedoel ik dan inclusief onderhoud van diffs, bak + verdeelbak, cardanassen, etc. Quote
bigwade Geplaatst 2 Juli, 2012 Geplaatst 2 Juli, 2012 Fijn om te lezen dat er vlot op dit soort vragen wordt gereageerd. Het Sorento deel is niet zo actief buiten enkele bikkels die steevast helpen. Dank daar voor. @Henk Zoals masimo al aan geeft is het vanwege 4WD een complexe auto waarbij de (OH) historie van belang is. Sommigen hebben een leven van paardentrailer trekken achter de rug en een volgende ruikt naar de Amsterdamse PCHooft met enkel parkeerdeukjes Suc6 met het achterhalen van de historie ! Na aankoop zien we hier graag een leuk verslag met foto's Quote
xychix Geplaatst 3 Juli, 2012 Geplaatst 3 Juli, 2012 Ik heb ondertussen 222.333 op de klok, wel al een krukas keerring voor aan 't blok vervangen, nu een lekkende achter, tussen blok en bak. Wat problemen met coating in tank, zeefje vol (en als gevolg een verstopt brandstof filter). Mijn wagen leek toen ik m in 2008 kocht (bouwjaar 2005) een nieuwe TOD te hebben. (destijds 119.00 Km) Verder lijken de D4CB 2.5 CRDi motoren wel aardig te werken (lees hier wel her en der wat over gebroken krukas, dat is natuurlijk ronduit #$%) Andere shizzle was voornamelijk eigen schuld, rijden door diep water; hard de vangrail in rijden etc. Zorg dat je bij een proefrit even goed luistert of je geen tussenbak hoort 'gieren' daarnaast zou ik meteen 160 Euro reserveren voor de superlocker van Dirk (duitsland) of zelf zoiets fabriceren. Zie een eerder topic over TOD's en Superlockers op dit forum. Quote
hjboven Geplaatst 4 Juli, 2012 Topic Starter Geplaatst 4 Juli, 2012 Heb inmiddels er 4 gezien en in 2 gereden. 1) een Ur Sori uit 2006 140 pk diesel automaat. Reed lekker maar mag geen 3500 kg trekken. 2) een Facelift 170pk handgeschakeld uit 2007, die reed niet lekker veel te schokkend met een soort van alles of niets koppeling. De boot die ik met enige regelmaat trekken wil weegt samen met trailer toch 3200kg. En daarmee valt de Ur Sori af. Ik weet niet wat die in Nederland mag trekken maar in Zwitserland waar ik dus woon heeft alleen het facelift model een 3500KG toelating. Het wordt dus definitief een automaat facelift model. Nu nog 1 vinden waarvan de uiterlijke staat en ook de stoelen etc in orde zijn. Wat een slechte kwaliteit Leer heb ik tot nu gezien zeg. Ik denk ik ga beter voor Stof bekleding. @xychix, over die Superlocker heb ik inmiddels ook het een en ander gelezen dus die komt er tzt zeker in. Ik heb nog wel een beetje huiver voor de lopende kosten van onderhoud van dit bakbeest. Maar ik neem aan dat de probleem verhalen op de diverse fora maar 1 kant van het verhaal zijn. Groetjes, HJ Quote
Edwin936 Geplaatst 4 September, 2012 Geplaatst 4 September, 2012 Hallo, Ben het goed eens met wat voor onderhoud historie de sorento te maken heeft. De mijne heeft nu 216.000 km gemaakt en is van 2004. Weinig problemen mee gehad tot nu toe,alleen wat bekende kwalen zoals coating van de dieseltank en een lekkende verstuiver. Waar ik zelf wel heel secuur aanben is aan het vervangen van het dieselfilter en de rest van het onderhoud zoals olie verversen van alle lopende delen. Ververs dieselfilter elke 10.000 km. Gr Edwin Quote
parketteur Geplaatst 4 September, 2012 Geplaatst 4 September, 2012 Wij hebben een sorento uit 2002 en werkelijk waar hij gebruikt niks geen olie,start altijd en 2 ton op de teller. 2.5 cdri motor, ik denk dat de 3 ton makkelijk haalbaar is, en wel meer ook. We hebben hem nu een jaar en rijden relax er mee. Quote
xychix Geplaatst 9 September, 2012 Geplaatst 9 September, 2012 Gezien de beperkte restwaarde doe ik m ook nog niet weg met 230.000 op de teller Onderdelen zijn duur, dealer monteurs nog meer. Ik heb er nu een transit naast en doe bijna alle onderhoud zelf. Na 2 maanden stilstaan is de accu overleden, ondertussen een nieuwe en hij loopt weer mooi. De sorrie wordt waarschijnlijk naar Frankrijk geexporteerd om daar als werkpaard nog wat jaren dienst te doen (en om dat ze daar in de 2e hands markt wat minder op uiterlijke schade kijken en 4x4 nog wel waarderen) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.