Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi ik ben in bezit van een sorento 2005 en wil lpg inbouwen heeft iemand ervaring(kosten van inbouwen) hier mee en heeft lpg veel invloed op de motor.

Posted

Van wat ik zo overal lees niet aan te bevelen.

De 2.4 en de 3.3 V6 zijn niet zonder meer geschikt voor LPG. Als je deze auto's op LPG wil hebben is het zeer aan te raden geharde klepzittingen te laten monteren. Kia levert zelf ook LPG ombouw i.c.m. het GasFX systeem voor extra verzorging van de kleppen. Echter helpt dit systeem niet voldoende om verbrande kleppen te voorkomen.

Mijn dealer heeft het me ernstig afgeraden mijn 3.3 V6 om te bouwen. De installatie zelf, de geharde klepzittingen (+/- 1800 euro) en om de 30.000 km de klepspeling laten controleren (a 323 euro) maken het financieel minder aantrekkelijk. Als de kleppen gesteld moeten worden kost dat 826 euro.

De enige Sorento motor die LPG goed verdraagt is de 3.5 V6. Op het Duitse Sorento-forum zijn een paar gasten die een 3.5 V6 al 115.000 km zonder problemen op LPG hebben lopen.

Een ander heeft bij zijn 3.3 V6 de kleppen verbrand na 60.000 km. Montage van nieuwe kleppen kostte hem rond 4000 euro.

Posted

Hoi ik ben in bezit van een sorento 2005 en wil lpg inbouwen heeft iemand ervaring(kosten van inbouwen) hier mee en heeft lpg veel invloed op de motor.

Het Sorento deel heeft wat minder postings dan andere types, vanwege exclusiviteit.

Daar kun je best even doorheen tijgeren hoor.

Kom je bijv. dit tegen http://www.kiaclub.nl/topic/5432-auto-wil-niet-meer-op-gas-rijden/

Maar ook allerlei andere berichten.

• 3 months later...
Posted

Van wat ik zo overal lees niet aan te bevelen.

De 2.4 en de 3.3 V6 zijn niet zonder meer geschikt voor LPG. Als je deze auto's op LPG wil hebben is het zeer aan te raden geharde klepzittingen te laten monteren. Kia levert zelf ook LPG ombouw i.c.m. het GasFX systeem voor extra verzorging van de kleppen. Echter helpt dit systeem niet voldoende om verbrande kleppen te voorkomen.

Mijn dealer heeft het me ernstig afgeraden mijn 3.3 V6 om te bouwen. De installatie zelf, de geharde klepzittingen (+/- 1800 euro) en om de 30.000 km de klepspeling laten controleren (a 323 euro) maken het financieel minder aantrekkelijk. Als de kleppen gesteld moeten worden kost dat 826 euro.

De enige Sorento motor die LPG goed verdraagt is de 3.5 V6. Op het Duitse Sorento-forum zijn een paar gasten die een 3.5 V6 al 115.000 km zonder problemen op LPG hebben lopen.

Een ander heeft bij zijn 3.3 V6 de kleppen verbrand na 60.000 km. Montage van nieuwe kleppen kostte hem rond 4000 euro.

Hallo,

Ik lees dit nu dus met schok, ik heb gisteren de helft aanbetaald op een Sorrento 3.3 V6 met G3 lpg uit 2008 met 44000km...

Nu lees ik dit verhaal over een extra kosten post bij elke 30000 km...tenzij er geharde kleppen in zitten

Dit is dus mijn eerste SUV en weet niet veel van al deze dingen af, wat kan ik nu het beste doen? Moet ik deze koop opgeven?

Waar kan ik zien of er van die geharde kleppen in zitten? En hoe lang zouden die verharde dingen dan mee gaan?

Alle advies word zeer gewaardeerd

Posted

Dit is niet specifiek voor SUV's, maar geldt voor alle auto's. De meerderheid is geschikt voor LPG, maar niet alle.

Navragen of er andere klepzittingen ingebouwd zijn, want dat is aan de buitenkant niet te zien.

Kleppen kontroleren en/of stellen op LPG moet zowiezo gebeuren. Dit staat ook expliciet vermeld in de Kia onderhoudsbrochure. De 3.3V6 heeft namelijk geen zelfstellende kleppen (hydraulische klepstoters). Dus die kosten blijven.

Let wel, ik spreek niet uit eigen ervaring, maar op basis van adviezen van mijn Kia(!)-dealer en gebruikerservaringen.

Persoonlijk (!) zou ik er niet voor kiezen, maar wellicht kun je nog langere garantie uitonderhandelen. Koop ongedaan maken is niet zo makkelijk vermoed ik.