Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben een trotse bezitter van een Kia Srrento 2.5CRDI 170PK van 2006.

wat mij overkomen is lijkt wel een sprookje te zijn!

s'morgens heb ik mijn auto 1 meter vooruit laten rollen zonder deze te starten dit d.mv. de koppeling in te trappen terwijl deze in de versnelling stond,heb de koppeling los gelaten om de auto te laten stoppen.

Toen ik hem wilde starten,deed de startmotor zijn werk maar dat was ook alles.Wat er daarna gebeurde is, is dat de distributie ketting van plaats versprong met als gevolg dat alle tuimelaars van 1 v/d 2 nokkenassen gebroken zijn. waarschijnlijk is er nog meer schade ontstaan aan de kleppen en aan de zuigers, dit is nog niet bekend.

Hoe dit alles kon gebeuren is een raadsel.

graag zou ik een reactie ontvangen indien er iemand is die ook zoiets aan de hand heeft gehad, of dat er iemand is die mij kan uitleggen waardoor deze ellende is ontstaan.

Was dik tevreden over deze auto, nu kan ik wel janken !!

Groeten

Enzo

Guest Jantje
Posted

als het goed is zijn de tuimelaars het zwakste punt in de motor. Zodra iets als dit gebeurt gaan dan de tuimelaars kapot en blijven de kleppen enzo meestal wel heel.

Dit kan gebeurd zijn doordat de distributie riem al wat losser heeft gezeten.

Posted

Vroeger of later was dit toch op korte termijn gebeurt. Kleine troost is dat het niet voor de deur gebeurde en niet ergens ver weg op de snelweg.

Rob