vosje Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 deze week een extra gaspedaal laten inbouwen in de auto, dit gaspedaal zit er zodat ik met mijn linker voet kan gasgeven en remmen. ze hebben bij de verbouwing het originele gas pedaal doorgezaagd en er een scharnier punt op gezet met veer zodat het pedaal naar boven of beneden blijft staan. het rem pedaal is onverandert gebleven links is er een extra pedaal bij gezet dat ook opklapbaar is en via een stang vast zit aan het originele gas pedaal. het stangetje loopt achterlangs het rempedaal en wordt niet geraakt bij het voledig intrappen van de rem. op het stangetje zit een extra veer om het gaspedaal om hoog te laten komen bij gas los, het minimaale verschil is op het rechter pedaal niet waar te nemen. als het ene gas pedaal wordt ingetrapt beweegt het andere pedaal mee, maar daar heb je geen last van omdat dat dan opgeklapt staat alles naar beneden originele naar beneden nieuwe/extra omhoog scharnierpunt originele pedaal scharnier nieuw/extra pedaal origineel pedaal naar boven van buiten af gezien in mijn stand vanaf achter het stuur is er niks van te zien Quote
bigwade Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Da's een mooie verhandeling, keurig.. Maar vanwaar deze actie ? Quote
vosje Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 ik heb een probleem met mijn rechter been, door dit probleem kan ik niet meer gas geven of remmen met mijn rechtervoet. omdat er gewoon geen kracht genoeg is en de besturing niet goed is. ik heb netjes een rijproef gedaan bij het cbr en een aangepast rijbewijs gehalen en door deze aanpassing kan ik gewoon blijven rijden en werken Quote
bigwade Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Geweldig dat dat soort dingen dus gewoon opgelost kunnen worden.. Zelfde bij de (echte auto) Dodge ? Quote
vosje Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 ja zeker weten en in mijn vrachtwagen ook niet de peterbilt want die is niet van mij:cry: maar in een m.a.n tga xlx met aangepaste opstap trede en een extra rem pedaal:mrgreen: Quote
Guest CeedDriver Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Dat ziet er allemaal zeer netjes uit zeg! Toch mooi dat dit op deze manier op te lossen is en je hier door toch kunt blijven rijden! Quote
ger.w. Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Natuurlijk erg vervelend dat je rechterbeen het laat afweten, Maar dit is wel een heel fraaie oplossing en zeker als dit zelfs op de truck kan (en mag) Veel mooie km's met je nieuwe auto. De witte haren op de matten herken ik. Zeker ook een witte labrador aan boord ? Quote
vosje Posted June 30, 2010 Author Posted June 30, 2010 (edited) De witte haren op de matten herken ik. Zeker ook een witte labrador aan boord ? nee een bruin witte griekse vuilnisbak:mrgreen: in de winter nog al eens in de truck te vinden en soms in de zomer bij een lange afstands reisje als de airco niet uit hoeft nu veel te warm en lekker thuis laten dus als je goed kijkt zie je op de 2e foto dat ik 2 pedalen heb aan de linker kant in de truck het is ook een automaat met dus een extra rem en gas pedaal Edited June 30, 2010 by vosje Quote
Recommended Posts