FrankV Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Goedemorgen, Kan iemand mij vertellen of er een lampje hoort te branden in de schakelaars op de middenconsole bij ingeschakelde verlichting. als het donker is is het lastig om de schakelaars te vinden. Ik hoor het graag van een van jullie. Groeten Frank ps. betreft een Sorento 3.5 V6 uit 2004 Quote
Guest Angelique Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Geen idee of het normaal is, maar hier is het ook een vredig donker geheel s'avonds. Of de lampen uberhaupt branden kan ik alleen zien in de ruiten waar die tegenover geparkeerd staat of aan de knipperende tegenliggers. Quote
masimo Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Behoren toch verlicht te zijn. Er zitten van die kleine gloeilampjes in de schakelaars en die gaan nogal eens stuk. Schakelaars uitbouwen. Zitten in de middenkonsole geklikt (lipjes aan boven en onderkant). Het lampje zit in een klein fittinkje. En dat fittinkje zit in de zijkant van de schakelaar. De tweede foto laat de schakelaar zien en de kliks die ik bedoel. Verder zie je op die foto het gat waar de fitting in past. Daar zijn echter een paar weerstanden ingesoldeerd. Dat komt omdat diegene de lampjes heeft vervangen door LED's. De derde foto laat het lampje in de fitting zien (voorbeeld van iemand die er een blauw lampje heeft ingebouwd). Meeste automaterialenzaken zullen die standaard witte lampjes voor je hebben. Zal wel enig priegelwerk zijn, maar verlichte schakelaars is toch fijner. Quote
FrankV Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Behoren toch verlicht te zijn. Er zitten van die kleine gloeilampjes in de schakelaars en die gaan nogal eens stuk. Schakelaars uitbouwen. Zitten in de middenkonsole geklikt (lipjes aan boven en onderkant). Het lampje zit in een klein fittinkje. En dat fittinkje zit in de zijkant van de schakelaar. De tweede foto laat de schakelaar zien en de kliks die ik bedoel. Verder zie je op die foto het gat waar de fitting in past. Daar zijn echter een paar weerstanden ingesoldeerd. Dat komt omdat diegene de lampjes heeft vervangen door LED's. De derde foto laat het lampje in de fitting zien (voorbeeld van iemand die er een blauw lampje heeft ingebouwd). Meeste automaterialenzaken zullen die standaard witte lampjes voor je hebben. Zal wel enig priegelwerk zijn, maar verlichte schakelaars is toch fijner. Masimo, dank voor je antwoord. Ik heb ontdekt dat vier schakelaars aan de linkerzijde alsmede het lampje in de asbak het niet doen/stuk zijn. Ik vermoed dat er iets in het circuit niet goed is. Morgen moet ik toch voor een ander garantiegevalletje (automatische antenne en balanceren/uitlijnen voorwielen) naar de garage. Kunnen ze zelf dat priegelwerk gaan doen. Nogmaals bedankt. Frank Quote
FrankV Posted August 3, 2011 Author Posted August 3, 2011 Masimo, dank voor je antwoord. Ik heb ontdekt dat vier schakelaars aan de linkerzijde alsmede het lampje in de asbak het niet doen/stuk zijn. Ik vermoed dat er iets in het circuit niet goed is. Morgen moet ik toch voor een ander garantiegevalletje (automatische antenne en balanceren/uitlijnen voorwielen) naar de garage. Kunnen ze zelf dat priegelwerk gaan doen. Nogmaals bedankt. Frank Er bleken idd een aantal lampjes stuk te zijn. Kennelijk een sluitinkje geweest. Onder garantie 6 nieuwe lampjes gesoldeerd. Alles werkt weer als het hoort. Quote
Trabby Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 Ook ik heb een aantal lampjes defect in de schakelaars van de middenconsole. Kan iemand mij vertellen hoe ik die schakelaars kan uitbouwen zodat ik de lampjes kan verwisselen? Ik heb al van alle kanten bekeken maar zie nergens hoe e.e.a. te demonteren is. Iemand een tip? Alvast bedankt. Quote
Recommended Posts