Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

CRDI chiptuning

Gast acspeeder

Aanbevolen Berichten

• 3 weken later...
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi mensen,

ben nieuw hier en lees het verhaal van het tunen. heb zelf een 2.5 crdi vgt automaat en heb deze bij dmt in belgie (Oost Malle) laten tunen (zoals ik ook al eerder heb gelezen hier). resultaat is echt geweldig..... het aller lekkerste is dat ze de automaat opnieuw hebben geprogrammeerd waardoor ie meer gebruik maakt van de kracht in de lage toeren (waar het meeste koppel zit) i.p.v. hoog in de toeren te gaan (waar bij een diesel niks meer te halen valt). ook te merken bij de kickdown bv. voor het tunen werd terug geschakeld en doorgetrokken in de toeren. in de praktijk.. je gaat niks sneller, alleen veel meer herrie en brandstof verbruik. nu een latere kickdown, waardoor hij in dezelfde versnelling gewoon doortrekt. dat maakt dat hij relatief rustig en comfortabel vooruit snelt.:-P

groeten !

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb net een mail gekregen van Ziptuning n.a.v een offerte-vraag. Zij willen mijn Sorento CDRI uit 2003 (170.000 km) op de teller NIET tunen. :( De auto zou te oud zijn

Geplaatst
Ik heb net een mail gekregen van Ziptuning n.a.v een offerte-vraag. Zij willen mijn Sorento CDRI uit 2003 (170.000 km) op de teller NIET tunen. :( De auto zou te oud zijn
Geplaatst

ja, eerlijk dat wel, maar ik word er wel een beetje verdrietig van :(

En daar komt bij dat, na een rondje langs verschillende tuners (die overigens ook in prijs mega verschillen!) de meeste geen problemen zien om het wel te doen. En dan nog al die fora over chiptuning! :confused: De een zegt "wel doen, geweldige resultaten", de ander zegt "niet doen, geeft motorschade", de derde zegt: "alleen die tuner is betrouwbaar", de vierde zegt: "allemaal prutsers", etc. Nu lees ik weer dat de ANWB aangeeft dat het allemaal geen kwaad kan..WIE HELPT ME UIT DIT DILEMMA?!?!? Zal ik mijn Sorento, diesel automaat uit 2003 met 175000 km nu wel of niet laten tunen?:roll:

Groet,

Ruurd

Geplaatst

Hey Ruurd, wat verandert onze mening nou in de keuze die jij zelf moet maken?:?

Je praat over een auto met 175.000 km's en van bwj. 2003. Dat betekent dat jij zelf moet besluiten om dat risico te willen lopen. Natuurlijk zijn er zat bedrijven die jouw auto willen tunen, die willen gewoon geld verdienen. En gelukkig zijn er ook bedrijven die dat niet willen doen. Die nemen gelukkig wel hun verantwoordelijkheid.

Je moet jezelf dus de vraag stellen of je het risico wilt nemen om je auto te tunen, niet meer en niet minder.

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...