Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

CRDI chiptuning

Gast acspeeder

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wij hebben een knaus 560 uit 2001 en die is best aan het gewicht. voor ons de eerste keer met de sorento. we hadden hiervoor een frontera 2.8 tdi. dat was niet snel maar oerrrrrrrrrrrrrrrrrrr sterk.

dus we zijn benieuwd we gaan begin avond veertrekken.

Maar de prijs voor het tunen van de oude en de nieuwe is die verschillend?

gr willem

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Willem,

Heb zelf maar eens voor je gekeken...... yep, op www.dieseltuning.nl

Dat is dus dezelfde prijs :D

Tja, Opel Frontera 2.8 TDI, die had een vriend van ons ook, soort tractor dus. Je ziet ze nog wel eens in gebruik in de agrarische sector :wink:

Dan is de Sorento toch wel even wat anders! Ontkennen is onmogelijk! :wink:

De Frontera heeft 83 KW/113PK met 242N/m. Met de Sorento moet je die Knaus makkelijk kunnen trekken zeker wanneer je 'm nog zou tunen tot 164PK (ipv. 140PK) en veel belangrijker tot 396 N/m (ipv. 343N/m)

Maar als je vanavond nog wil vertrekken zal van dat tunen niet veel meer terechtkomen........

Goede reis! En drive safely! :lol:

Geplaatst

inderdaad dat is appels met peren vergelijken. de frontera is een landbouw voertuig hi hi.. maar in het terrein beter als de S maar inderdaad dit zal veel confortabeler rijden als de frontera. die vond ik te traag hoor. maar wel sterk dus zal dit alleen maar mee vallen.

We gaan veel met de caravan weg dus mogelijk voor de grote vakantie waar hij echt werk moet gaan leveren in de bergen zal ik het wel laten doen.

ik heb ook via caravan trekkers site een berekening gemaakt waaruit blijkt dat het een eitje is met deze combinatie zelfs ongetuned.

so we are pleased.

prettig pasen en we houden het veilig

willem

Geplaatst

Met jouw Sorento (en de mijne :D ) is dat trekken echt een eitje!

Moet lukken en wordt nou niet overmoedig nu je echte SUV hebt :lol:

En de bergen, dat is leuk!

Nogmaals het beste, goed weer en vele veilige kilometers!

Geplaatst

he het blijft een kia he!! hi hi

of moeten we inmiddels het merk serieus nemen. ehhh

maar goed uitleg is op zijn plaats na deze uitlating..

Mijn vrouw is al jaren gek van deze auto en ik vond het altijd een pruts merk. allemaal plastic bah. dus had er geen hoge pet van op. echter me toch over laten halen voor een proefrit en ik was eigenlijk gelijk verkocht dus mijn voor oordeel was geheel onterecht. hoewel er veel klachten cq defekten zo zijn.. die ik met de frontera niet had.

Ok toe gegeven het is een hele knappe auto..

dat doet pijn om toe tegeven maar eerlijk is eerlijk.

maar goed ik kijk de volgende jaren natuurlijk wel met argus ogen naar de auto om te kijken wat onze defekten allemaal worden... hi hi

gr willem

en willem bedankt voor de verkeers info

Geplaatst

Voor wat betreft de tuning ... even op de website gekeken die heriboven is aangegeven ... ho maar het gaat hier om zogenaamde ByPass tuning ... vandaar het bedrag van 313 euro dat ... even te duur is .

Op mijn beide PICs CRDI is deze vorm van tuning ,met name DIGITALE ByPass voor 199 EURO ,voorzien van 16 klikstanden waar zelf de vermogens-en koppeltoename regelbaar is ,dus naar de wens van de bestuurder ... :shock:

Ook wat betreft de montage moet men niet te hoog van de toren blazen ,is gewoon een kliksysteem ,druksensor op de common rail losklikken en de stekkers van het product tussenklikken ,minder dan 1 minuuut werk ... :cool:

Beetje merkwaardig toch dat in het internettijdperk 113 EUR meer wordt betaald voor een minder product ( ik zie nergens op de betreffende site dat het product DIGITAAL functioneert... ) ...

Even de site opzoeken waar ik beide ByPassers heb gekocht ... :!:

Kijk even naar de verkoper zijn Bewertungen ?n aantal leveringen (!) ... http://cgi.benl.ebay.be/Picanto-1-1-CRDI-75-PS-Serie-CRD2-digitale-Powerbox_W0QQitemZ110075271840QQihZ001QQcategoryZ91003QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Keep it on the island ... :wink:

Geplaatst

Er leiden kennelijk heel veel wegen naar Rome op het gebied van tuning zullen we maar zeggen.....

Zal dezer dagen eens m'n licht opsteken wat nou het meest optimale systeem is (zou dat bestaan) op dit gebied :D

Weet alleen wel dat de dealer in het Zeeuwse http://www.autovermeulen.nl/ van dieseltuning goed bekend staat, al heel veel Kia's in alle soorten en maten onderhanden heeft genomen en last but not least garantie geeft

Wordt vervolgd :wink:

Geplaatst
Er leiden kennelijk heel veel wegen naar Rome op het gebied van tuning zullen we maar zeggen.....

Zal dezer dagen eens m'n licht opsteken wat nou het meest optimale systeem is (zou dat bestaan) op dit gebied :D

Weet alleen wel dat de dealer in het Zeeuwse http://www.autovermeulen.nl/ van dieseltuning goed bekend staat, al heel veel Kia's in alle soorten en maten onderhanden heeft genomen en last but not least garantie geeft

Wordt vervolgd :wink:

Garantie op wat ........ ????? Op motorische protectie in geval van calamiteiten .... ??????? .....

Of garantie op het ByPass onderdeel ... 2 jaar heb ik begrepen ... 3 jaar bij MAC tuning ... :shock:

Dus waarover gaat het hier feitelijk ... feiten betreffende ByPass tuning in het kader van KOSTEN en GARANTIE op motor ... of just wishfull thinking ... :cool:

Neem me vooral niet kwalijk maar enige onduidelijkheid in deze wereld en dit ten koste van de ( goedgelovige ) klant makes me real pissed ... :cry:

En voor alle duidelijkheid ,is "autovermeulen" zelf producent van de tuningboxes ,zoals MAC TUNING met een eigen devellopengineering ,of gewoon "importeur" ... :roll:

Oink ... Oink ... (Philip MARLOW)... :wink:

Geplaatst

Vandaag op de autorai geweest en daar was ook stekkertuning te vinden en waarom viel mij dat op ?? Er stond een Sorento als voorbeeld en die ging naar 170 Pk.

Misschien iemand die weet welk bedrijf dit was ??

Overigens op de KIA stand gemeld dat ik weinig "aparte" uitvoeringen zag of prototypes. Waarom niet Kia World leeggetrokken ? Ja die van Kia World kenden ze wel. En waarom geen Brabus Sorento's ?? Meneer wat zegt u nu ? Brabus ? Dan bent u bij het verkeerde merk, dat is Mercedes.

Nee hoor, ga maar eens kijken bij www.kiaclub.nl de voorzitter heeft er een, nou dat ging hij gelijk eens doen :wink:

Geplaatst

Ik heb het volgende begrepen;

1. het is van het grootste belang dat het bedrijf dat de tuning uitvoert goed te werk gaat en achter het produkt staat en kan refereren aan andere reeds getunede Kia's (!)

2. we hebben het altijd over digitale technologie; analoog al jaren niet van toepassing

3. krijg bij autovermeulen 2 jaar garantie op het onderdeel echter Kia Nederland ondersteunt geen tuning op alle modellen (i.t.t. bv. VW/Audi die dit wel doet en dit ook aanbiedt via de dealer, met behoud van de fabrieksgarantie); voor de goede orde: autovermeulen doet geen lease-auto's

4. bij verwijderen van het zgn. plug&drive systeem kan men niet zien dat-ie er ooit heeft gezeten

5. het systeem herberekent de gegevens en doet niets anders dan het management verbeteren; geen gepruts aan de turbo noch aan het toevoeren van meer brandstof e.d.

6. er wordt niet gesoldeerd noch worden er andere chips gebruikt alleen de instellingen worden geoptimaliseerd

7. ANWB nog even gebeld en ofschoon zij hierin niet specifiek adviseren kan tuning in hun optiek geen kwaad alleen is het extra vermogen in Kw/PK en N/m echter eerder van toepassing in ons vlakke landje dan bv. in het hoogggebergte daar dan surplus van het autovermogen zoals is ontworpen door de fabrikant wordt aangewend

8. bij een automaat zoals bij mij hoeven de schakelmomenten niet worden veranderd bij gebruik van het systeem zoals wordt toegepast door dieseltuning/autovermeulen

9. bij goed gebruik van o.m. de cruise control zou het brandstofverbruik enigermate kunnen afnemen maar vanzelfsprekend geheel afhankelijk van de zware voet van de chauffeur

10. autovermeulen stelt zich op het standpunt dat men er liever meer van verkoopt tegen een lagere prijs dan tegen prijzen die veelal worden gehanteerd (600/700 euri)

Inmiddels is het diesel tuning-systeem besteld (EUR 314 incl. montage en incl. btw)

Wordt vervolgd :D

Geplaatst
Ik heb het volgende begrepen;

1. het is van het grootste belang dat het bedrijf dat de tuning uitvoert goed te werk gaat en achter het produkt staat en kan refereren aan andere reeds getunede Kia's (!)

2. we hebben het altijd over digitale technologie; analoog al jaren niet van toepassing

3. krijg bij autovermeulen 2 jaar garantie op het onderdeel echter Kia Nederland ondersteunt geen tuning op alle modellen (i.t.t. bv. VW/Audi die dit wel doet en dit ook aanbiedt via de dealer, met behoud van de fabrieksgarantie); voor de goede orde: autovermeulen doet geen lease-auto's

4. bij verwijderen van het zgn. plug&drive systeem kan men niet zien dat-ie er ooit heeft gezeten

5. het systeem herberekent de gegevens en doet niets anders dan het management verbeteren; geen gepruts aan de turbo noch aan het toevoeren van meer brandstof e.d.

6. er wordt niet gesoldeerd noch worden er andere chips gebruikt alleen de instellingen worden geoptimaliseerd

7. ANWB nog even gebeld en ofschoon zij hierin niet specifiek adviseren kan tuning in hun optiek geen kwaad alleen is het extra vermogen in Kw/PK en N/m echter eerder van toepassing in ons vlakke landje dan bv. in het hoogggebergte daar dan surplus van het autovermogen zoals is ontworpen door de fabrikant wordt aangewend

8. bij een automaat zoals bij mij hoeven de schakelmomenten niet worden veranderd bij gebruik van het systeem zoals wordt toegepast door dieseltuning/autovermeulen

9. bij goed gebruik van o.m. de cruise control zou het brandstofverbruik enigermate kunnen afnemen maar vanzelfsprekend geheel afhankelijk van de zware voet van de chauffeur

10. autovermeulen stelt zich op het standpunt dat men er liever meer van verkoopt tegen een lagere prijs dan tegen prijzen die veelal worden gehanteerd (600/700 euri)

Inmiddels is het diesel tuning-systeem besteld (EUR 314 incl. montage en incl. btw)

Wordt vervolgd :D

Bij dit verhaal enkele bemerkingen :

2) analoog is nog steeds van toepassing bij ByPass ( of zoals hier gesteld "stekkertuning" ) ,kijk maar even op de drie grote spelers op eBay Duitsland ,het overgrote aanbod is analoog ,zijnde ongeveer de helft van de prijs van de digitale stekkers ;

5) elk Bypass systeem verlengt het inspuitmoment ,dus wel degelijk meer brandstof ,aan de mapping noch turbodruk wordt hierbij nooit bijgestuurd ,een Bypass systeem waar wordt gesoldeerd dient nog te worden uitgevonden en inderdaad er worden geen (digitale) sporen nagelaten zodat bij onderhoud niets kan worden uitgelezen .

8)het systeem k?n de schakelmomenten van de automaat onmogelijk wijzigen ,waarom dit hier vermeld wordt ...

9)mijn ervaring is dat inderdaad het brandstofverbruik mindert ... nietttegenstaande de prestaties in Nm en pk erop vooruitgaan ... O,3O liter / 1OO k's voor mijn beide PIC CRDI ....

En tenslotte 1) en 10) almost make my eyes tears ... als dat het enige is dat men bij de firma autovermeulen kwijtkan ... Jesus Christ on a Bike ... :cool:

Herleest u even mijn bericht hiervoor ,scheid het kaf van het koren en onthoud dat digitale ByPass tuning zo'n 2OO .- mag kosten ?n dat de montage door iemand met twee linkerhanden kan gebeuren in 1 minuut ?n de garantie de box betreft en NIET welk onderdeel van de auto dan ook... al de rest is ( dure) stemmingmakerij ... :shock:

Who done it ... :wink:

Geplaatst

Een belangrijk (objectief) criterium voor mij is dat de dealer van dieseltuning zijnde autovermeulen al heel veel Kia's heeft gedaan......(zij zijn tevens dealer van Subaru&Kia en dat al heel lang)

Met prima resultaten (heb navraag gedaan) en daarenboven bij mij zowat om de hoek zit-

Heb daar het verschil met de Duitse ebay verkoper (niets mis met ebay overigens, doe daar ook wel eens boodschappen) van EUR 105 (EUR 199 + EUR 10 = EUR 209; systeem dat door autovermeulen wordt aangeboden kost EUR 314) er graag voor over gelet op het bovenstaande

Ook is service voor mij van groot belang en ik kan in voorkomende gevallen te allen tijde op hen terugvallen :lol:

Wat Jesus on a bike en stemmingmakerij heeft te maken met (aanbieders van) tuning is mij een raadsel :roll:

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet, toch?

Fijne Paasdagen!

Geplaatst
Een belangrijk (objectief) criterium voor mij is dat de dealer van dieseltuning zijnde autovermeulen al heel veel Kia's heeft gedaan......(zij zijn tevens dealer van Subaru&Kia en dat al heel lang)

Met prima resultaten (heb navraag gedaan) en daarenboven bij mij zowat om de hoek zit-

Heb daar het verschil met de Duitse ebay verkoper (niets mis met ebay overigens, doe daar ook wel eens boodschappen) van EUR 105 (EUR 199 + EUR 10 = EUR 209; systeem dat door autovermeulen wordt aangeboden kost EUR 314) er graag voor over gelet op het bovenstaande

Ook is service voor mij van groot belang en ik kan in voorkomende gevallen te allen tijde op hen terugvallen :lol:

Wat Jesus on a bike en stemmingmakerij heeft te maken met (aanbieders van) tuning is mij een raadsel :roll:

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet, toch?

Fijne Paasdagen!

Dearest W.,ik heb je duidelijk mijn visie weergegeven ,ik kan aannemen dat om de hoek standby de nodige gemoedsrust geeft ... en uiteindelijik de prijs die jij ervoor wenst in te caculeren is volstrekt accoord jouw zaak ... so what's up ... :cool:

• 3 weken later...
Geplaatst

Jij nog bedankt Andre voor het plaatsen van de foto's!

Had de Sorento mee en yep verschil is overduidelijk; ai!:lol:

We zullen zien wat-ie doet wanneer de KIP eraan hangt en last but not least wat-ie doet in het terrein! :wink:

Heb alle vertrouwen! Met al dat koppel :lol: kan je de Mount Everest op!

Geplaatst

Afgelopen weekend nog een rondje NL en klein gedeelte Duitsland ca. 780 km

Nu met de getunende Sorento op stap-

Woeps, dat rijdt lekker! Bijzonder soepel en onwaarschijnlijk veel vermogen :wink:

Brandstofgebruik vrijwel hetzelfde maar nog niet zuiver kunnen meten-

Voor de dieselrijders onder ons beslist het overwegen waard :wink:

Geplaatst

Dat is goed te lezen willem want ik moet mijn vrouw nog overtuigen van de noodzaak hi hi voor de caravan .. ze vind dat hij het best zo doet.. mmmm.

Alle beetjes helpen zo he

willem

Geplaatst
Dat is goed te lezen willem want ik moet mijn vrouw nog overtuigen van de noodzaak hi hi voor de caravan .. ze vind dat hij het best zo doet.. mmmm.

Alle beetjes helpen zo he

willem

"... ?e que femme veut ... Dieu le veut ... " ... :mrgreen:

Geplaatst

Willem, met alle respect, gewoon doen.....!

Al zou het haar auto zijn; juist dan te meer een reden!

De Sorento knapt er behoorlijk van op. En niet onbelangrijk je rijdt bijzonder soepel :lol:

't Is net dat extra, toegevoegde waarde noemen ze dat wel eens geloof ik, dat je net wat meer ontspannen rijdt. Je krijgt er geen spijt van!

En zeker niet met die sleurhut van jullie........... :wink: En zij blij.......!

Succes!

• 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb net een Sorento aangeschaft (2.5 CRD automaat EX, 2003) en zit er ook over te denken om 'm te laten chiptunen. Ik wil niet harder rijden, niet als eerste weg zijn bij het stoplicht, (want ik vind het juist zo lekker om vanaf mijn "troon" :-P rustig 100 -120 te rijden en de wereld te overzien..) maar chiptunen om iets zuiniger en nog relaxter te rijden. Tips voor betrouwbare chiptune-bedrijven in Noord-holland zijn zeer welkom!

Geplaatst

www.ziptuning.nl is een goede chiptuner... Net als www.rica.nl en http://www.chippoint.com/index.html

Tip van Flip: Als je doet chippen altijd je wagen voor en na op de rollenbank laten testen en meten.. Want meten is weten.. De opgaves op website enz. kwa meer koppel en PK is een gemiddelde.. Het werkelijk te behalen meer of minder koppel en pk is nooit wat vermeld wordt...

Als er meer mensen zijn die interesse hebben om te chiptunen, kunnen we misschien als groep bij een goede terecht en groepskorting bedingen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...