Jump to content

Voorruitverwarming

Guest Toine

Recommended Posts

Guest Toine

Mijn Sorento die ik enkele weken in bezit heb is uitgevoerd met voorruitverwarming. In het middenconsole is inderdaad een knop geplaatst.

Ik heb tijdens mijn vakantie deze verwarming gebruikt, echter merkte ik hier weinig van. Nu is het volgens mij zo dat een vooruitverwarming is te herkennen aan de helle dunne draadjes in het glas. Ik heb eens goed gekeken maar zie in mijn voorruit geen draadjes.

Kan iemand mij zeggen of dit klopt? Of is de ruit wellicht een keer vervangen door een ruit zonder verwarming.

Ik hoor graag van iemand.

Groeten,

Toine

Mijn Sorento die ik enkele weken in bezit heb is uitgevoerd met voorruitverwarming. In het middenconsole is inderdaad een knop geplaatst.

Ik heb tijdens mijn vakantie deze verwarming gebruikt, echter merkte ik hier weinig van. Nu is het volgens mij zo dat een vooruitverwarming is te herkennen aan de helle dunne draadjes in het glas. Ik heb eens goed gekeken maar zie in mijn voorruit geen draadjes.

Kan iemand mij zeggen of dit klopt? Of is de ruit wellicht een keer vervangen door een ruit zonder verwarming.

Ik hoor graag van iemand.

Groeten,

Toine

hallo ,

Toeval bestaat niet!!!

ben vandaag even bij de kia dealer geweest.

met wat vragen over onze nieuwe aanschaf een PICANTO.

maar dat terzijde.

ik heb ook een sorento en zat met dezelfde vraag.

uitleg van de dealer is.

Het is een ruitenwisser ontdooier.

als je goed kijkt zie je onder de voorruit(bij de ruitenwisser) een dun verwarmingselement.

het zorgt dat de ruitenwissers als ze vast gevroren zitten snel los zijn

dus s'winters bij het wegrijden een paarminuten dat knopje in schakelen en je

ruitenwissers zitten niet meer vast

handig he.

zo vind je elke keer weer iets nieuws in een sorento

groetjes Hank

Guest Toine

Hank,

Hartstikke bedankt voor je reactie, heb net even gekeken en er zit inderdaad een verwarmingselement onder de ruitenwissers. Meteen even geprobeerd want de ruiten waren bevroren, werkt als een speer.

Ook weer opgelost!

Groeten,

Toine