Jump to content

centrale deurvergrendeling

theo van der wal

Recommended Posts

Hallo KIA fans,

In mijn oude sorento model 03 gingen de deuren automatisch op slot bij 40km/u en weer van slot zodra ik de sleutel uit het contact nam.

Nu bij mijn nieuwe model 05 gaat dat volgens het boekje dus niet heb alles naar mijn idee geprobeerd maar tot nu toe geen resultaat aangezien mijn vrouwtje vaak met de auto rijd vind ik het een prettig en fijn idee als dit automatisch gaat.

De meeste zullen zeggen druk gewoon op de knop went vanzelf maar das iets wat vergeten wordt.

En in deze tijd en zeker in de stad rotterdam moet de auto gewoon op slot wezen :twisted:

Groeten Theo

Kunnen overvallers zo hard rennen dan? De meesten zijn junks....

Ik snap niet echt het voordeel van die voorziening. Volgens mij gaan de deuren bij een bepaalde langzame snelheid op slot. Ze zullen toch zeker niet eerst van het slot gaan zonder dat het contact off is? Tenzij je te allen tijde de auto van binnenuit open kunt doen.

Eerst dacht ik ook van.. Wat moeten we daarmee!! Maar afgelopen week heeft deze zijn dienst als meer bewezen..

Het verhaal is nl. zo: Dyana moest wat dingetjes versturen via het postkantoor hier in ons dorp. Ze stopte voor de stoplichten vlak voor het politieburo. Er ontsnapt een niet gearresteerde drugsverkoper en probeert Dyana achter het stuur te halen. GELUKKIG voor Dyana en helaas voor deze gast hebben we deze carjacking functie op de cee'd.. De politie heeft hem in zijn kraag kunnen vatten en hem afgevoerd naar de cel op het buro..

Dus je hebt gelijk! Wat is het nut van zo'n voorziening?

Ik hoop dat het ook nooit meer gebeurd... Maar ben meer dan blij dat het er op zit..

Het is alleen raar dat deze pas automatisch op slot gaat als je langer dan 1 sec. 40km/h rijdt. Het moet eigenlijk bij 5 km/h al op slot gaan. Ik weet niet of de dealer dit kan wijzigen?

Peterrr, Nonkelsimon!! Weten jullie raad?

Het moet te programeren zijn. Je moet alleen iemand vinden die het kan.. Vroeger kon ik nog wel dingen bij een ander merk (SEAT) middels de canbus aansluiting in de auto en mijn laptop.. Alleen heb ik het programma voor KIA niet.

Of ze dit bij de dealer kunnen instellen, durf ik niet te garanderen...

Een automatisch aanspringende airco bij bepaalde ventilatiestand kunnen ze ook niets aan omprogrammeren.

Maar ben er wel van overtuigd dat het (in het ergste geval via een extra module) mogelijk moet zijn.

Smart heeft dergelijke systemen ook, al jaren.

Ben destijds testrijder geweest en al bij het in beweging komen van het voertuig vallen de portieren voor de buitenzijde in het slot.

Met andere woorden, van buiten NIET te openen, van binnen WEL. Na het afschakelen van het contact ontgrendelde de boel dan weer automatisch.

Mooi systeem, jammer dat het niet op mijn Rio zit.

Terugkomende op jouw vraag Theo, het zal dus zeker wel mogelijk moeten zijn, desnoods via een extra te plaatsen module, indien het niet programmeerbaar is. Maar of dat zo makkelijk te krijgen is, heb ik geen idee van.

Of de dealer het even kan doen vraag ik me af, gezien het feit dat ze aan die airco dus ook niks zeggen te kunnen programmeren..

Stuur anders even een PB naar 16V. Die is Kia monteur en heeft de beschikking over boeken. Wellicht dat hij er iets in kan betekenen?

Groetjes,

Peter

Nou aan of uit zetten was er nooit van gekomen het heeft vanaf de aankoop toen gewoon zo gewerkt en daarna nooit meer aan gekomen.

En dat was zo goed bevallen dat we het nu weer terug willen.

Ik heb in de boekjes zitten kijken en niets wijzer geworden.

De oude sorento uit 03 hebben we toen laten importeren uit Korea omdat deze vele male meer opties had dan een 03 uit europa.

Maar van die deurvergrendeling vind ik een beetje raar dat het op de nieuwere dan niet zou zitten met die functie igg.