chris Posted October 31, 2009 Posted October 31, 2009 hallo allemaal,is er iemand op dit forum die weet of je een handgeschakelde 6 bak van een diesel .kan monteren op een 2.4 blok?????? alle reacties hieromtrent zijn van harte welkom. alvast bedankt. Quote
NonkelSimon Posted October 31, 2009 Posted October 31, 2009 Als je het hebt over de nieuwe 6 bak van de nieuwe sorento, dan moet ik je teleurstellen Alles van aandrijving is veranderd bij de nieuwe sorento. Lijkt nu enorm hard op de sportage. Quote
chris Posted November 1, 2009 Author Posted November 1, 2009 nee ik bedoel van het"oude" dus het facelift model,wellicht dat die dieselbak of een benzine 6 bak past(weet niet of er een benzine 6 bak was) Quote
NonkelSimon Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Naar mijn wete is er geen 6 bak van de oude sorento Quote
chris Posted November 2, 2009 Author Posted November 2, 2009 en wellicht een bak van een 2.5 diesel???? heb nl zelf een 2.4 en vind hem echt een boel toeren maken,heb vroeger eens een dieselbak op een benzineblok gezet met als gevolg dat hij minder toeren maakte.en je trok de straatstenen ermee uit. hopend op jullie meedenken. gr chris Quote
willem1 Posted November 5, 2009 Posted November 5, 2009 dat is ook een 5-bak (of een automaat, ook niet verkeerd) Succes! Quote
chris Posted November 7, 2009 Author Posted November 7, 2009 maar zou een vijfbak van een diesel ook op een benzineblok passen dan? scheelt enorm in toeren. Quote
willem1 Posted November 7, 2009 Posted November 7, 2009 Wat wil je eigenlijk doen? Sprintjes trekken, 4x4 rijden enz.? Zomaar even een bak overzetten, oeff! Het moge duidelijk zijn dat dat niet 1,2,3 gaat.... Is er trouwens zo'n groot verschil in overbrenging? Denk aan 't exact (aan)passen van de assen anders zijn die zo aan gort of flinke speling op lagers en problemen met differentieel en dat geeft weer problemen met pignon en afbreken van tanden. Eea. moet echt exact passen en heb m'n twijfels daarover omdat iedere bak anders is; schakelstanden zullen wel hetzelfde zijn immers 5-bak- Zou eerst maar eens langs een Kia-dealer gaan en gesprekje aangaan met de chefmonteur- Succes! Quote
Paaltje Posted March 12, 2010 Posted March 12, 2010 ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb sinds kort ook een Sorento en ik vind zelf soms ook dat ik een versnelling te kort kom. Vooral op de snelweg zit je bij 120 km/h al haast op 3500 toeren. Dit geeft lawaai en is volgens mij ook niet echt zuinig. Quote
Recommended Posts