Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo allemaal,is er iemand op dit forum die weet of je een handgeschakelde 6 bak van een diesel .kan monteren op een 2.4 blok??????

alle reacties hieromtrent zijn van harte welkom.

alvast bedankt.

Posted

nee ik bedoel van het"oude" dus het facelift model,wellicht dat die dieselbak of een benzine 6 bak past(weet niet of er een benzine 6 bak was)

Posted

en wellicht een bak van een 2.5 diesel????

heb nl zelf een 2.4 en vind hem echt een boel toeren maken,heb vroeger eens een dieselbak op een benzineblok gezet met als gevolg dat hij minder toeren maakte.en je trok de straatstenen ermee uit.

hopend op jullie meedenken.

gr chris

Posted

Wat wil je eigenlijk doen? Sprintjes trekken, 4x4 rijden enz.? Zomaar even een bak overzetten, oeff! Het moge duidelijk zijn dat dat niet 1,2,3 gaat....

Is er trouwens zo'n groot verschil in overbrenging?

Denk aan 't exact (aan)passen van de assen anders zijn die zo aan gort of flinke speling op lagers en problemen met differentieel en dat geeft weer problemen met pignon en afbreken van tanden. Eea. moet echt exact passen en heb m'n twijfels daarover omdat iedere bak anders is; schakelstanden zullen wel hetzelfde zijn immers 5-bak-

Zou eerst maar eens langs een Kia-dealer gaan en gesprekje aangaan met de chefmonteur-

Succes!

• 4 months later...
Posted

ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb sinds kort ook een Sorento en ik vind zelf soms ook dat ik een versnelling te kort kom. Vooral op de snelweg zit je bij 120 km/h al haast op 3500 toeren. Dit geeft lawaai en is volgens mij ook niet echt zuinig.