Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb recentelijk een brief gehad van mijn dealer Nooteboom waarin werd verzocht om terug te komen voor een modificatie aan mijn zekeringkast. Weet iemand wat er mis mee is?

Posted

't Zal vermoedelijk een slechte zekering zijn waardoor electronica niet werkt.

Gewoon gaan, de reparatie is gratis en Nootenboom doet het gewoon goed (wij zijn er ook klant)

Guest Multiplatje
Posted

Ik ben geweest voor die recall actie. Het gaat hier om de zekeringkast (1 van de 3) die links in de A-stijl zit (aan de bestuurderskant).

Hieromheen zit een zwart plastic afschermbakje en die blijkt te lekken, waardoor de zekeringen kast kan oxyderen met alle gevolgen van dien.

Op zich goed, maar toch een beetje gezocht,.....Al met al een uurtje werk geweest. Standaard moet de KIA werkplaats de zekeringenkast ook open maken om op corrosie te checken. If so,....dan wordt ook deze geheel vervangen..... :shock:

Guest Two Plugs
Posted

De mijne gaat volgend weekeinde terug voor dezelfde recall. Kleine ingreep volgens de dealer, maar tot op heden geen problemen gehad. Beter voorkomen als genezen...

• 3 years later...
Posted

Wat ben ik blij dat ik dit tegenkom.

In januari 2010 ging ineens de Kia van mn vriend stuk. Brandlucht, startte op een gegeven moment niet meer.

Reparatie bij de dealer: eerst startmotor en contactslot vervangen.

Daarna weer doorgemeten ... nog niet goed.

Bleek dat de zekeringkast geoxideerd was.

Kosten totaal: 1098 euro :S

Volgens de dealer niks aan te doen.

Kan mijn vriend dit nog verhalen bij Kia??

De recall actie is toch nog te achterhalen??

Het gaat om hetzelfde type Sorento.

Sinds gisteren start de auto weer niet ... tikkend geluid .. lampjes dashboard, verwarming gaat wel aan.

Pfff :roll:

Posted

Denk niet dat de rekening te verhalen is..... wel raar verhaal dat de dealer van niets weet.... Weet niet of de Sorento gebruikt gekocht is en of de recall wel of niet uitgevoerd is.

Posted
Denk niet dat de rekening te verhalen is..... wel raar verhaal dat de dealer van niets weet.... Weet niet of de Sorento gebruikt gekocht is en of de recall wel of niet uitgevoerd is.

Als deze dealer een offici