Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

olieverbruik en kleppen??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo kan iemand ons vertellen of er tussen de kleppen vaneen sorento2.4 ex

plaatjes zitten. en wie heeft ervaring met extra harde kleppen i.v.m. gas.

onze sorento verbruikt olie en verbruikt ong. 1 liter op 6 km (gas)

Ook blijft het lampje van de motorcheck branden. We hebben hem al twee keer uit laten lezen. Volgens de garage is het de katalisator.:roll:

Deze vervangen heeft volgens hen weinig zin want door het olieverbruik zou de nieuwe kat. zo weer verstopt raken. Alleen als de auto niet meer zou trekken dan moest ie vervangen worden.:?

Wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst (aangepast)

Hoi,

Wij hebben een Magentis 2.0 met lpg (G3) en onze sensor van het motormanagement brandt al ca 40.000 km.) Af en toe is het lampje uit (als de gastank vol is. We hebben verder geen olieverbruik, dus ik denk dat hier geen direct verband mee is.

Gr Ben

aangepast door Ben
groet vergeten
Geplaatst
Hallo kan iemand ons vertellen of er tussen de kleppen vaneen sorento2.4 ex

plaatjes zitten. en wie heeft ervaring met extra harde kleppen i.v.m. gas.

onze sorento verbruikt olie en verbruikt ong. 1 liter op 6 km (gas)

Ook blijft het lampje van de motorcheck branden. We hebben hem al twee keer uit laten lezen. Volgens de garage is het de katalisator.:roll:

Deze vervangen heeft volgens hen weinig zin want door het olieverbruik zou de nieuwe kat. zo weer verstopt raken. Alleen als de auto niet meer zou trekken dan moest ie vervangen worden.:?

Wie heeft hier ervaring mee?

Het verhaal over het olie verbruik en kapot gaan van de nieuwe katalysator dat klopt.

Het olie vebruik kan van veel plaatsen afkomen. Ga er vanuit dat klep stellen dit probleem niet zal verhelpen. Denk eerder aan de klepseals, zuigerveer of een koppakking lekkage.

Geplaatst (aangepast)

kun je de kleppen stellen met boutjes of is het een bovenliggende nokkenas met plaatjes. Wat is de afstelling ???

compressie hebben we nog niet laten meten. hij lekt ook een beetje.

groetjes

aangepast door ladyfly
vraagje vergeten
Geplaatst
kun je de kleppen stellen met boutjes of is het een bovenliggende nokkenas met plaatjes. Wat is de afstelling ???

compressie hebben we nog niet laten meten. hij lekt ook een beetje.

groetjes

hallo,

Ik heb eeb sorento 3.3 6 cylinder met 111000 op de teller.

toen ik de wagen kocht niets aan de hand 7 maanden geleden.

na 2 weken motetmanagement gaat branden. ik slim (nog fabrieks garantie)ga naar de dealer. motor uitgelezen en wat blijkt de kleppen in gesleten. dat was bij 106000 km.

de kop moest gereviseerd worden. het probleem was opgelost. volgens de dealer heeft

eerste eigenaar de wagen, je mag de eerste 300km niet op gas rijden, niet goed ingereden. daardoor zijn de kleppen versneld in gesleten. volgens de dealer kan het dus daaraan liggen dat de kleppen bij 106000 km al ingesleten zijn. moeten eigenlijk langer meegaan. heb ook nu flash lube als toevoeging. de wagen rijd weer als nieuw.

mvg Hank

Geplaatst

kun je me vertellen wat flash lube is en hoe je dat gebruikt?

onze Sorento is van januari 2004 en heeft 104000 gelopen .

bij 65000 is er gas ingebouwd.

Als de kop er toch af moet kunnen we hem denk ik net zo goed laten reviseren

toch ?:|

Geplaatst

De Flashlube Lubrication Kit is de manier om eenvoudig en doeltreffend Flashlube Valve Saver Fluid (vloeistof) automatisch en direct in het brandstofsysteem van de motor te injecteren. De kleppen worden beschermd, de cilinderkop wordt gesmeerd en blijft schoon.

Flashlube Valve Saver Fluid verlengt de levensduur van de kleppen en klepzittingen, het zorgt ervoor dat slijtage aan de kleppen wordt geminimaliseerd. De krachtig reinigende additieven zorgen er voor dat de afzetting op de kleppen wordt gereguleerd, hiermee wordt de kans op voor-ontsteking, door hete afzetting in de verbrandingskamer verkleind. Het smeermiddel zorgt ervoor dat de motor een langere levensduur heeft en optimaal blijft presteren

De kit kan binnen 20 minuten worden ge

Geplaatst
De Flashlube Lubrication Kit is de manier om eenvoudig en doeltreffend Flashlube Valve Saver Fluid (vloeistof) automatisch en direct in het brandstofsysteem van de motor te injecteren. De kleppen worden beschermd, de cilinderkop wordt gesmeerd en blijft schoon.

Flashlube Valve Saver Fluid verlengt de levensduur van de kleppen en klepzittingen, het zorgt ervoor dat slijtage aan de kleppen wordt geminimaliseerd. De krachtig reinigende additieven zorgen er voor dat de afzetting op de kleppen wordt gereguleerd, hiermee wordt de kans op voor-ontsteking, door hete afzetting in de verbrandingskamer verkleind. Het smeermiddel zorgt ervoor dat de motor een langere levensduur heeft en optimaal blijft presteren

De kit kan binnen 20 minuten worden ge

Geplaatst (aangepast)

.

oke. nu weet ik wat flash lube is (. Bedankt voor de duidelijke uitleg.) maar nog steeds niet of je de kleppen kunt stellen met boutjes of dat het een bovenliggende nokkenas is met plaatjes.

ben benieuwd groetjes Ladyfly;-)

aangepast door ladyfly
bedankje vergeten
Geplaatst
.

oke. nu weet ik wat flash lube is (. Bedankt voor de duidelijke uitleg.) maar nog steeds niet of je de kleppen kunt stellen met boutjes of dat het een bovenliggende nokkenas is met plaatjes.

ben benieuwd groetjes Ladyfly;-)

ja sorry ik ben geen kia monteur. Maar het lijkt mij dat er in een moderne auto toch wel hydraulische klepstoters zitten en die zijn niet te stellen.

Geplaatst
ja sorry ik ben geen kia monteur. Maar het lijkt mij dat er in een moderne auto toch wel hydraulische klepstoters zitten en die zijn niet te stellen.

HaHa, dat dacht ik ook, maar de Sportage (en ook andere Kia's) heeft een tractor motor uit

Geplaatst
HaHa, dat dacht ik ook, maar de Sportage (en ook andere Kia's) heeft een tractor motor uit
Geplaatst

tegenwoordig gaat steeds meer auto fabrikanten weer terug naar mechanisch bediende kleppen (dus geen hydraulische stoters), hier zijn verschillende redenen voor te noemen.

Op cursus heb ik wel eens begrepen dat alle kia motoren met CVVT geen hydraulische stoters heeft, maar in de praktijk ben ik een keer een auto tegen gekomen die het dus wel had.

Verder heeft dacht ik enkel een picanto tuimelaars waarmee je de klepspeling kan stellen met boutjes, de rest van de modellen hebben -als ze niet hydraulisch zijn- een systeem met vulplaatjes (sportage 2.0) of complete kommen (carens 2.0, nieuwe sorento 2.4) om te vervangen

Geplaatst

zelf dit probleem ook gehad, hoog olie verbruik en lampje van mototmanagement ging branden. Teug gegaan naar de dealer en deze heeft hem uitgelezen. De oorzaak was, defecte bobine, lekke klepdekselpakking, olie in de bougiegaten en versleten bougiekabels. Deze zijn allemaal vervangen en probleem was opgelost. Ook olie verbruik is nu minder.

De dealer zei wel dat de cat wel kapot kon gaan en dat dit een dure reparatie is. Voorcat kost ongeveer

Geplaatst

ladyfly de sorento heeft en bekend euvel zeker de 2.4 op gas of zonder gas.

je hoog olieverbruik is je onderblok die is verkeerd gehoont daardoor verbruikt de auto olie en 1liter op 6km heb je ook als je op benzine rijdt.

de kat gaat ook kapot omdat gas warmer is als benzine met ontbranden en uitlaatgassen. wat ik al een paar keer heb gedaan is de eerste kat eruitghaald werkt goed en je hebt geen probleemen bij apk.

kleppen stellen heeft geen gin bij sorento 2.4 heeft hydraulische stoters.

Geplaatst

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties !!!!

Het heeft ons zeker geholpen.:-)

We weten nu wat we er eventueel aan doen kunnen.

Als het werkt doen we zeker bericht!:D

Nogmaals dank en hartelijke groeten Ladyfly

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...