jeroen4me Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hallo allemaal ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het gaat om het volgende Mijn sorento schakeld van 1 tot 5 zonder problemen Maar terug van 3 naar 2 is niet goed gaat er heel slecht in behalve als de motor warm is ( veel weerstand) maar dan is het nog niet helemaal lekker de rest is wel goed met terug schakelen hoe kan dit en heeft iemand het zelfde probleem mijn auto heeft nu 41000 gelopen. groeten jeroen:???: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hoi Jeroen, Heb je de auto nieuw gekocht? Anders heeft misschien de vorige eigenaar de bak niet correct behandeld. Heb je hem van nieuw dan heb je misschien nog garantie en zou ik de garage er even naar laten kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hoi Jeroen, lees deze ook eens: http://www.kiaclub.nl/algemeen/3341-tsl-olie-toevoeging.html#post21087 Ik heb hetzelfde met mijn Sportage en zeker met deze kou. Het duurt minimaal een half uur eer de bak soepeler in zijn 2 gaat. Bij de laatste beurt (15.000km) heeft de garage het mechaniek iets anders afgesteld maar dat heeft niet echt geholpen. Die ATF toevoeging zou misschien wel kunnen helpen. Suc6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Hoi bigwade en Aart s Bedankt voor de snelle reactie De sorento is al 3 keer weg geweest alles is garantie tot okt 2010 toevoeging bij de olie/ Koppeling is vernieuwd maar dat heeft wel iets geholpen maar voor de andere versnellingen niet van 3 naar 2 nu moet ik gewoon door rijden maar ja het rijd niet zo lekker En nu word er gezegt door rijden als er wat stuk is komt het er wel uit Nu heb ik ook gekeken met 6 graden boven 0 maar dan het zelde zeker een half uur dat probleem groeten jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 (edited) Hallo Bedankt voor de snelle reactie,s hoop nog meer te horen groeten jeroen alvast bedankt Edited January 26, 2010 by jeroen4me Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hoi Jeroen. Van 3 naar 2 is, vooral in de stad, een veel gebruikte handeling Ik heb met mijn sportage geen probleem, maar die staat binnen. Het is nu wel heel extreem koud natuurlijk maar misschien helpt het als je wat rustig schakelt. Ik kan natuurlijk je rijwijze niet maar... Sommige bakken zijn daar gevoelig voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Hoi Aart Mijn stijl is : een rustigge rijder en niet met alle geweld er in gooien van de versnelling tegen aan houden en doortrekken dus echt voorzichtig schakelen. Maar terug schakelen gaat niet anders dan door trekken met geweld van 3 naar 2 dat duurt zeker een half uur ook met 6 graden boven nul Dus hoe warm moet het zijn denk ik dan Maar gelukkig heb ik nog garantie en zegt de garage doortrekken dan zien we wel wat er gebeurt maar ben wel zuinig op mijn auto en heb hem liever hier dan dat hij iedere keer bij de garage is vriendelijke groeten jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hoi Jeroen.Van 3 naar 2 is, vooral in de stad, een veel gebruikte handeling Ik heb met mijn sportage geen probleem, maar die staat binnen. Het is nu wel heel extreem koud natuurlijk maar misschien helpt het als je wat rustig schakelt. Ik kan natuurlijk je rijwijze niet maar... Sommige bakken zijn daar gevoelig voor. Nou Aart, dan kom ik gouw eens een bakkie bij je doen en dan mag je in mijn auto rijden en mij vertellen wat je er van vind.. Ik vind het helemaal niks met schakelen, de 2 is krrrrrrrr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Nou Aart, dan kom ik gouw eens een bakkie bij je doen en dan mag je in mijn auto rijden en mij vertellen wat je er van vind..Ik vind het helemaal niks met schakelen, de 2 is krrrrrrrr. Dan drink ik ook wel een bakkie dan mag je ook met de mijne rijden ha ha word druk daar groeten jeroen:grin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hallo, Iedereen is bij ons van harte welkom. En een koekje kan er ook wel vanaf. Alleen dat verhaal van die dealer............... Heb ik ook eens gehad, rijden maar we zien wel. Tot de krukas brak bij 120 km pu, gelukkig garantie Maar met nog maar 8 maanden garantie zou ik zo niet blijven rijden. Kun je niet eens naar een andere dealer om te laten onderzoeken wat zij er van vinden??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 lijkt mij synchromesh toe, ringen laten vervangen....ik heb er geen last van want......rij automaat wanneer garantie is er geen pijn- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Hoi aart ik denk dat ik dat is doe even een andere dealer denk dat dat het beste is kijken wat die zeggen je hoort nog van me zal niet eerder worden dan maandag alvast bedankt groeten jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Hoi Willem ik denk zelf ook de synchromesh ringen alles schakeld goed behalve terug van 3 naar 2 de rest is perfekt ik ga even naar een andere dealer kijken wat die zeggen bedankt voor het reageren groeten jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 succes enne.....laat het ons even weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen4me Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 (edited) Aan iedereen die gereageerd heeft, Het is weer zover hij gaat 18 febuari voor een grondig onderzoek en tevens ook maken dus nog even 3 weken wachten De garage was niet moelijk en gaan het oplossen zijn altyd goed geholpen en hoop dat dat ook blijft dan zullen we daar altyd blijven je hoort van mij hoe het af loopt vriendelijke groeten jeroen Edited January 29, 2010 by jeroen4me Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts