Jump to content

trekhaak

Guest schoenmakertje

Recommended Posts

Guest schoenmakertje

hoi, ik ben van plan om een trekhaak op m'n sorento '07 te monteren. Heeft iemand een idee wat zoiets kost? en waar ik t beste terecht kan? kia dealer of kwikfit of iets dergelijks. Hoeft niet per se een demontabele te zijn.

bedankt vast, Frans

Guest schoenmakertje

nou heb ik ff gekeken, en iets gevonden bij de trekhaahshop. (? 250)Alleen zelf monteren, kan dat zo maar, moet ie niet gekeurt worden of zo? of kan je zo een trekhaak aan je auto plaatsen?

• 1 month later...
Guest schoenmakertje

bij trekhaakshop.nl een demonteerbare besteld. ?340,- maar dan moest ik hem er wel zelf opzetten..... godallejezus wat een pokkewerk :evil: hij zit er op, maar NOOIT meer!!

alles moet eraf, bumper, komplete binnenbekleding achter,etc, maar hij zit er op!!

Frans

bij trekhaakshop.nl een demonteerbare besteld. €340,- maar dan moest ik hem er wel zelf opzetten..... godallejezus wat een pokkewerk :evil: hij zit er op, maar NOOIT meer!!

alles moet eraf, bumper, komplete binnenbekleding achter,etc, maar hij zit er op!!

Frans

is de bedrading dan al voorbereid bij een sorento ????

bij sommige auto moet alles nog getrokken worden en dat is echt een onmogelijke klus.

Guest schoenmakertje

nee, dat is prima geregeld. bedrading gewoon in klikken bij achterlichten, en tapgaten voor bevestiging trekhaak zitten er ook al. je moet alleen alles slopen om er bij te komen.

• 3 months later...

Wil je hier een beschrijving van plaatsen? ik heb een vaste trekhaak gekocht (zonder kabelset)

Kan ik beter eerst een kabelset kopen of is deze wel later te monteren zonder alles weer eraf te slopen?????

Wat is er moeilijk aan t monteren? de trekhaak of de kabels?

Ik heb niet zoveel problemen met verwijderen reservewiel/lossschroeven bumper. Alleen die bekleding klinkt een beetje eng.... ik zie al afgebroken plastic plugjes voor me icm. opengehaalde vingers.

Guest schoenmakertje

aan die beschrijving heb je niet veel...staat alleen verwijder bumper. Maar om dat dus te doen moet je de komplete binnenkant slopen om bij alle bevestigingspunten te komen...

bedrading zou je later kunnen doen, maar krijg je dan dus wel minder goed weggewerkt.

• 4 months later...
  • 11 months later...

mensen,

nu we het toch over trekhaken hebben... heeft iemand al de stekkerdoos (13-polig) moeten vervangen omdat de doos vol water is gelopen en is gaan oxideren ?? door de sluiting die ontstaat zijn bij mij o.a. de achteruitrijsensoren uitgevallen. de deksel van de stekkerdoos sluit zo goed af dat ook water niet weg kan en de doos vol loopt. originele trekhaak met originele doos laten monteren bij het motorhuis in den haag (binckhorst), voorheen kia dealer bij aanschaf in sep 2007. daar kon ik vandaag 340 euri afrekenen om bij een 2 jaar 5 maanden oude sorento de doos te vernieuwen !!! dat 'moest', werd gezegd, want alleen de originele stekkerdoos past en alle bekabeling zit er aan vast, dus moest het interieur gesloopt worden om de nieuwe doos aan te sluiten.

iemand ook al deze frustrerende ervaring met zo'n doos of bij het motorhuis .... want, nee... daar kom ik ook niet meer terug (is niet de eerste misser).:x

groeten.

nou heb ik ff gekeken, en iets gevonden bij de trekhaahshop. (? 250)Alleen zelf monteren, kan dat zo maar, moet ie niet gekeurt worden of zo? of kan je zo een trekhaak aan je auto plaatsen?

Volgens mij moet je trekhaak weldegelijk gekeurd worden.

Als je hem laat monteren bij kwikfit of een erkend garage bedrijf

is dat tevens je keuring vanwege het erkend zijn.

Ik heb gekeken op www.rdw.nl maar kon daarover niets vinden.

Of ik moet in de war zijn met de regelgeving van bedrijfswagens.

Voor de zekerheid zou ik de rdw maar even bellen.

mensen,

nu we het toch over trekhaken hebben... heeft iemand al de stekkerdoos (13-polig) moeten vervangen omdat de doos vol water is gelopen en is gaan oxideren ?? door de sluiting die ontstaat zijn bij mij o.a. de achteruitrijsensoren uitgevallen. de deksel van de stekkerdoos sluit zo goed af dat ook water niet weg kan en de doos vol loopt. originele trekhaak met originele doos laten monteren bij het motorhuis in den haag (binckhorst), voorheen kia dealer bij aanschaf in sep 2007. daar kon ik vandaag 340 euri afrekenen om bij een 2 jaar 5 maanden oude sorento de doos te vernieuwen !!! dat 'moest', werd gezegd, want alleen de originele stekkerdoos past en alle bekabeling zit er aan vast, dus moest het interieur gesloopt worden om de nieuwe doos aan te sluiten.

iemand ook al deze frustrerende ervaring met zo'n doos of bij het motorhuis .... want, nee... daar kom ik ook niet meer terug (is niet de eerste misser).:x

groeten.

Allereerst welkom op het forum jeffga,

Mij is hetzelfde overkomen met een 13-polige aansluitdoos van een Brink afneembare trekhaak op mijn Hyundai Tucson. Elk jaar wanneer ik de caravan weer uit de stalling haalde, was het probleem weer aanwezig, want de polen waren gaan oxideren en maakte kortsluiting. Dat heeft bij mij ook veel lampjes gekost van achterlichten, enz. Bij het derde jaar heb ik de garage aansprakelijk gesteld voor elke voorkomende schade die nu nog zou voortvloeien uit deze trekhaakmontage. Uit nood hebben ze een nieuwe aansluitdoos helemaal met siliconenkit dichtgespoten en toen waren de problemen over. Althans, ik heb de auto n