ikkeozzie Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Goedemiddag forum vrienden. Ik heb hoe raar het ook klinkt geen afstandbedinde CV. Zeer onhandig. Nu heb ik een setje gekocht die ik aan moet sluiten. Nu heb ik nodig de aansturing van de CV. Heb ergens gelezen dat die boven de zekeringkast zit? En de aansturing van de knipperlichten. Weet iemand waar ik die kan vinden? Vast bedankt voor eventuele reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkeozzie Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 Goedemiddag forum vrienden.Ik heb hoe raar het ook klinkt geen afstandbedinde CV. Zeer onhandig. Nu heb ik een setje gekocht die ik aan moet sluiten. Nu heb ik nodig de aansturing van de CV. Heb ergens gelezen dat die boven de zekeringkast zit? En de aansturing van de knipperlichten. Weet iemand waar ik die kan vinden? Vast bedankt voor eventuele reacties! Het gaat om een Sorento 2,5 crdi aut uit 2004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob4b4 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ik vermoed dat de (minder bedeelde) sorento net als de meeste Japanse of Koreaanse auto's geen servomotor in de linkerdeur heeft. Deze deur wordt immers met de sleutel mechanisch bediend. Dit kun je testen door de auto rechts af te sluiten. Gaat dit wel dan gaat jouw idee wel op. Zo niet dan moet je hiervoor een servomotortje (€10,-) in de linkerdeur bijgezetten die aangestuurd wordt door jouw setje. Dit met een stangetje naar de vergrendeling. Lijkt prutswerk maar als alles degelijk wordt bevestigd gaat dit een autoleven mee. Ik vermoed dat ook bij de sorento de voeding van de knipperlichten door de alarmschakelaar naar de stuurkolomhandle gaat en daarna via de zekeringen naar de lichten. Zorg dus dat je met aansluiten na de bedieningshandle zit, anders gaan bij bediening van de richtingaanwijzer alle lampen branden. Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkeozzie Posted December 22, 2009 Author Share Posted December 22, 2009 Heb ondertussen de euren via de AB werkend. Nu nog de knipperlicht aansturing. Heb het relais gevonden maar hierop werkt het niet. Beter naar de schakelaar vd alarmlichten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 idd, gewoon van de alarmschakelaar halen. worden ze direct allebei aangestuurd. (heb namelijk ook al eens gezien op knipperlichtbediening aan het stuurwiel en is dus extra werk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob4b4 Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Niet op de alarmschakelaar! Als je dan linksaf gaat, gaat rechts mee knipperen. Zoek onder de stuurkolom een zwart-groene en een zwart-witte kabel op met een priklampje die knipperen met de alarmlichten aan. Eenmaal gevonden controleer je of er Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 dat is dus niet waar. als je het kastje aansluit schakelt de alarmlichten alleen aan als je de knop van de ab indrukt of de knop van het dashboard. niet als je richting aangeeft. maar ff testen voordat je het dashboard terug bouwt he. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkeozzie Posted December 23, 2009 Author Share Posted December 23, 2009 Heb ondetussen wat bedrading gevonden. Werkte op zich prima totdat je idd de richtingaanwijzer gebruikt, dan gaan ze allemaal knipperen. Heb ook maar 1 uitgangsdraad en die op L + R gezet, dus leek me achteraf wel logisch dat ze allemaal gaan branden. Kreeg zo gauw het dashboard niet los dus heb nu maar een geluidsmeldertje gehaald die ik aan ga sluiten. Leek me best handig met 1 en 2 piepjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob4b4 Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 Als je perse toch op die alarmschakelaar wilt aansluiten zet er dan twee diodes tussen van min 10 A (i.v.m. aanhanger). Zet diode richting de schakelaar. De elektronica van een Sorento is geen can bus en ook geen rocket science. De richtingaanwijzer splitst het signaal naar L of R Vandaar dat je achter de richtingaanwijzer moet aansluiten. Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts