Jump to content

afstandbediening CV

ikkeozzie

Recommended Posts

Goedemiddag forum vrienden.

Ik heb hoe raar het ook klinkt geen afstandbedinde CV. Zeer onhandig.

Nu heb ik een setje gekocht die ik aan moet sluiten.

Nu heb ik nodig de aansturing van de CV. Heb ergens gelezen dat die boven de zekeringkast zit?

En de aansturing van de knipperlichten. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Vast bedankt voor eventuele reacties!

Goedemiddag forum vrienden.

Ik heb hoe raar het ook klinkt geen afstandbedinde CV. Zeer onhandig.

Nu heb ik een setje gekocht die ik aan moet sluiten.

Nu heb ik nodig de aansturing van de CV. Heb ergens gelezen dat die boven de zekeringkast zit?

En de aansturing van de knipperlichten. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Vast bedankt voor eventuele reacties!

Het gaat om een Sorento 2,5 crdi aut uit 2004

Ik vermoed dat de (minder bedeelde) sorento net als de meeste Japanse of Koreaanse auto's geen servomotor in de linkerdeur heeft. Deze deur wordt immers met de sleutel mechanisch bediend. Dit kun je testen door de auto rechts af te sluiten. Gaat dit wel dan gaat jouw idee wel op. Zo niet dan moet je hiervoor een servomotortje (€10,-) in de linkerdeur bijgezetten die aangestuurd wordt door jouw setje. Dit met een stangetje naar de vergrendeling.

Lijkt prutswerk maar als alles degelijk wordt bevestigd gaat dit een autoleven mee.

Ik vermoed dat ook bij de sorento de voeding van de knipperlichten door de alarmschakelaar naar de stuurkolomhandle gaat en daarna via de zekeringen naar de lichten. Zorg dus dat je met aansluiten na de bedieningshandle zit, anders gaan bij bediening van de richtingaanwijzer alle lampen branden.

Rob

Heb ondetussen wat bedrading gevonden. Werkte op zich prima totdat je idd de richtingaanwijzer gebruikt, dan gaan ze allemaal knipperen. Heb ook maar 1 uitgangsdraad en die op L + R gezet, dus leek me achteraf wel logisch dat ze allemaal gaan branden. Kreeg zo gauw het dashboard niet los dus heb nu maar een geluidsmeldertje gehaald die ik aan ga sluiten. Leek me best handig met 1 en 2 piepjes.

Als je perse toch op die alarmschakelaar wilt aansluiten zet er dan twee diodes tussen van min 10 A (i.v.m. aanhanger). Zet diode richting de schakelaar.

De elektronica van een Sorento is geen can bus en ook geen rocket science. De richtingaanwijzer splitst het signaal naar L of R Vandaar dat je achter de richtingaanwijzer moet aansluiten.

Rob