Jump to content

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

willem1

Recommended Posts

Vorig weekend m'n Sorento geparkeerd bij P&R Breukelen. Zondagmorgen vroeg belde de politie mij. Bent u de eigenaar van enz. Yep, dat ben ik. Nu, portierraam ingeslagen en navigatiesysteem dashboard uitgebroken. Oeff! Dat begint lekker, beter: dat is kloten! en nog geen koffie gehad! Politie vraagt nog of er nog wat in de auto ligt waar zij zich over moeten ontfermen? Welkom in de randstad, ja meneer dat is hier in Breukelen aan de orde van de dag. U begrijpt dat is onder de rook van Amsterdam en Utrecht, hieperdepiep! Enne.....de dichtstbijzijnde Carglass is Utrecht/Lage Weide, afslag 6. Stop! Even noteren waar die te vinden, immers geen navigatiesysteem meer. Mij daar gemeld. Die zijn 24 uur per dag geopend, 7 dagen van de week, hoezo ben ik de enige? Een VW Passat eigenaar had het helemaal gehad. Woonachtig in het centrum van Utrecht was het de 5e keer dat z'n systeem af-fabriek uit de auto was gestolen. Kom ik er nog goed van af....Nu had-ie er schoon genoeg van (snap ik niet) en gebruikt in het vervolg z'n TomTommetje. Nog een Alfa 159 eigenaar, idem dito. Nee, geen jongens met blond haar en blauwe ogen zo meldde hij mij. Wilt u niet stigmatiseren! Bij Carglass vonden ze dat de dief bij mij redelijk professioneel te werk was gegaan. Ze zien daar wel eens wat anders wanneer er door een dergelijke crimineel met vooralsnog 2 linker handen het complete dashboard wordt verwoest omdat die de kneepjes van het vak nog niet goed kent en al doende het nog moet leren. Bij Carglass staat overigens een zuil. Yep, daar kan je met de koffie in de ene hand on line (middels internet) je aangifte doen, dat kost ca. 20 min. Die gaat dan vervolgens op de stapel bedenk ik me. Dat is voor de statistiek zullen we maar zeggen, tja. Overigens gaan dergelijke navigatiesystemen, had een piekfijne van Pioneer (4 jaar oude AVIC HD1BT) direct of op internet of richting oosten. Dat meldt dan de monteur bij Carglass. Als ik lieg, lieg ik in commissie zeggen ze wel eens. Of hebben ze misschien bij Carglass nog belangen? 7/7 is toch ook geen kattenpis, just kidding. Prima service daar. Dan nog de aanmelding op maandagmorgen bij de verzekering van de schade. U heeft ongetwijfeld nog de originele nota? Even zien: u heeft nog geluk dat uw auto all risk is verzekerd! Dwz. het eerste jaar bent u 20% kwijt van de aanschafwaarde en daaropvolgend 10%. Eens even kijken wat dat voor u betekent. Ach ja, eigen risico voor het raam is ook 45 euri. Al met al, zet uw auto nooit bij P&R Breukelen gedurende het weekend, vragen om moeilijkheden. Er zullen helaas vast wel meer plaatsen zijn. Maar Breukelen is gewild door het dievengilde. Voor de goede orde: mocht ik die grappenmaker of dergelijke jongens tegenkomen zwaait er wat, ik weet nog niet precies wat er zwaait, dat moge duidelijk zijn. Maar dat mag niet, dat is eigenrichting zoals dat heet. Weet echter niet op dat moment of ik me daar dan rekenschap van geef. Ben dan geemotioneerd o.i.d. Wat telt is dat een gewaarschuwd mens voor twee telt!

Moeilijk te lezen verhaal zo willem..

Maar het is inderdaad verschrikkelijk dat er zoveel uit auto's gejat wordt en de politie er niks tegen kan/wil/mag doen.

Dit is de reden waarom bij mij de ramen geblindeerd zijn, ze zien niet of er wat inligt en nemen het risico maar niet.

ik heb ooit een cabrio gehad, die liet ik al express gewoon met de deuren van slot staan (ik weet het is uitlokking volgens de politie!) om maar te zorgen dat als ze me radio wouden hebben ik verder geen schade zou hebben.. sneden ze alsnog me dak kapot.. terwijl je bij zon ford met een schroevendraaier en een hamer binnen 1 minuut de deur open hebt.

Echt vervelend voor je Willem. Heb zelf ook reeds 4 jaar een HD1BT en hoorde laatst dat dit ook het meest populaire systeem is bij het autokrakers-gilde.

Laat mijn HD1BT binnenkort (als mijn nieuwe Sorento eindelijk eens afgeleverd wordt) overbouwen.

Zelf woon ik al 44 jaar in Amsterdam maar er is nog nooit iets uit mijn auto gestolen.

Beste Jantje.2; het was zomaar even een hartekreet, uit de losse pols en in haast geschreven. Er zullen ook nog wel enige taal- of andere fouten te ontdekken zijn. Wat ik wilde zeggen is dat je verrekt goed moet oppassen voor dit type dievengilde. En P&R Breukelen e.o. 's nachts moet mijden-

Aan alle anderen die een ingebouwd navigatiesysteem hebben: probeer 'm te houden en voor alle anderen die er nog eentje willen inbouwen: neem er een met een afneembaar frontje (ofschoon die ook al in China los te verkrijgen zijn.... berichtte mijn leverancier). Good luck!

Beste willem1

De plaats waar jouw auto stond is een berucht stuk, ook de parkeerplaats bij dat valk hotel is ook een beruchte plek van het dievengilde.

Wens je sterkte met je schade, word hoog tijd dat mensen met hun handen van andermans spullen afblijven.

De verzekering zal het wel vergoeden maar je hebt er alleen maar ellende van.

Van der Valk/Hotel Breukelen is inderdaad ook een beruchte plek. Ik kreeg die bevestiging ook onlangs. Enfin, momenteel is de schade weer gerepareerd en van de verzekeringsmaatschappij krijg ik morgen een schrijven. Ben benieuwd wat daar in staat. Waarschijnlijk zal ik m'n verlies moeten nemen. Wat een gedoe allemaal. Maar....nu weten we dat je daar in Breukelen noch bij P&R noch bij Van der Valk 's nachts je auto moet laten staan!

Navraag leert mij dat er al enige tijd sprake is van bendes uit Litouwen die parkeerplaatsen (bij hotels) afstruinen op buit. In de provincie Utrecht zijn ze op dit moment het meest aktief. De politie is druk bezig met het onderzoek.

Guest Gerard K

Tja, wel een vreemde gewaarwording overigens. Beide deuren stonden "aan". Dan kijk je in de auto en ziet 1 grote chaos. 2 gapende gaten waar de airbags zaten en alle spullen uit het handschoenenkastje en het armsteun vakje op de grond. Daarna instappen en tot de conclusie komen dat niets het meer doet, maar dat blijkt dan te komen doordat men de minpool eraf had gehaald. Nadat je boosheid gezakt is, de min weer aansluiten, de zooi opruimen en dan vervolgens een halve dag bezig aangifte, verzekering, dealer etc.

Ik had de volgende dag een lang weekend met de caravan in de planning, en dat leek hierdoor ook nog in duigen te vallen. Weer boos. Je mag tenslotte niet rijden met een auto die standaard airbags heeft maar die er nu even niet inzitten (indien toegerust moet het ook werken o.i.d.). En technisch rijdt het natuurlijk wel, en je kan misschien het risico dat je aangehouden wordt ook nog wel nemen (zou ik niet doen, maar goed) maar als je bij een aanrijding betrokken raakt dan komt er vast wel allerlei gezeur met de verzekering. Gelukkig heeft mijn dealer (Wolters IJsselstein) mij prima geholpen. precies 24 uur later was de auto weer compleet en kon het lange weekend toch beginnen. Hulde.

Kortom een heel gedoe, en heel boos geweest want ik moet hard werken voor mijn centen, en dan zijn er van die minkukels ... (wordt ik bijna weer boos).

Guest Gerard K

De Sportage heeft mooie compacte airbags die je zonde enige zichtbare schade uit de auto kan werken. De bestuurders airbag zit met 2 schroeven vast in het stuur (fysiek je claxon), en de bijrijdersairbag zit met 2 schroeven en 2 moeren in het dashboard (dat rechthoekige vlak).

De gestolen airbags schijnen in schade auto's (waar de airbags van zijn geactiveerd geweest) te worden verwerkt.

Nu moet ik zeggen dat als je richting Berlijn rijdt dan staat op vrijwel iedere parkeerplaats wel een auto uit Polen of Tsjechi

Ff doorbijten om je verhaal te lezen, maar begrijp je frustratie heel goed. Maarre, denk niet dat het alleen in de Randstad gebeurt. Kort geleden is bij een vriend in Middelharnis, thuis voor de deur in een woonwijk, het navigatiesysteem uit zijn Honda Accord Hybride gesloopt. En dat was niet op een nette manier gedaan ook, zn hele dashboard was kapot, kijk hier voor de foto's: http://www.flakkeenieuws.nl/nieuws/3271

Joh....... in Middelharnis is dat nog nieuws ?

De krant hier in Utrecht zou niet meer door de deur kunnen met zoveel nieuws.....HAHA!

En de politoe schijnt daar te vragen in deze situatie 112 te bellen....

In de randstad krijg je gewoon te horen dat ze daar geen tijd voor hebben...

Net nog de faktuur ontvangen voor m'n handzender (valt niet onder de autoverzekering!) van de garagedeur, die hadden ze ook maar meegenomen. Dievengilde dacht natuurlijk dat dat de afstandsbediening zou zijn van m'n uitgebroken navigatiesysteem?! Stelletje klojo's! Zodra ik thuiskwam direct de stroomvoorziening verbroken van de garagedeur. Was nml. zo stom om in het dashboardkastje de APK-formulieren te laten liggen en daar staat m'n huisadres op. Ook nooit meer doen: het exacte huisadres invoeren in het 'naar huis' navigatiesysteem zei m'n dealer toen ik informeerde naar een nieuwe. Oef, maar natuurlijk........!

Pioneer nog een berichtje gestuurd met de vraag of er binnenkort een systeem op de markt komt met een afneembaar frontje; als antwoord: Pioneer heeft dit inderdaad niet in het programma. Er wordt wel over gesproken maar of dit in de toekomst ingevuld gaat worden kan ik u helaas geen antwoord over geven. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge

Totdat we massaal bv. overgaan naar JVC dat wel een dergelijk afneembaar frontje heeft zoals dat van Ger W............

Die heeft idd een afneembaar front.

Dat "tje" zou ik maar achterwege laten :wink:

En ook die Brabantse KAK Bea als stem er in (niet te wijzigen) en da's geen feest kan ik je vertellen.

Toch maar een TT'tje ?

• 2 weeks later...

Hallo beste Willem, en forumleden,

Dat is erg fraai, gewoon een ander zijn zuur verdiende spullen jatten.

Erg genoeg heb ik de laatste jaren dat ik nog werkte mijn geld verdiend door dit soort tuig, en ik kan u allen best verklappen, dat er heel wat van dit gajes rondloopt in de avond en de nachtelijke uren.

Ik heb eigenlijk als een geintje al eens een alarminstallatie bij een goede vriend van mij, en heb er een alarmhoorn met 120 DB onder zijn stoel gemonteerd, met een vertraging, er is een hele tijd later dus ingebroken in zijn auto.

En die sirene heeft die inbreker behoorlijk gestoord, hij is onverrichterzake weggegaan, enkel wat braakschade aan het slot.

Verder heeft hij alles ongemoeid gelaten.

Die is zich verrot geschrokken, hahahaha!!

Hij heeft waarschijnlijk een groter probleem gehad, hij heeft volgens mij een aantal dagen gehoord gestoord geweest, gezien dat kabaal.

Kunt u een nog sterkere sirene vinden, neem deze gerust, zorg gewoon dat ze stokdoof worden, en blijven, die laten het stellen wel, want het is erg moeilijk voor dit schorum, om doof aan het werk te gaan aan een ander mans zijn spullen!

Succes!

O, er zijn een hele legio aan mogelijkheden om een autoalarm uit te schakelen, ik heb een aantal filmpjes gezien dat men gewoon een sterke taser gebruikt, of nog ander materiaal.

Eigenlijk is het zo, dat wanneer de fabrikant een nieuw alarmsyateem produceert dat dit vaak al weer bekend kan zijn bij het dievengilde, de producenten lopen haast achter de feiten aan.

Waardoor, of dit nu lekken is of een andere reden, die is niet bekend.

Maar neem gerust aan, elke electronische beveiliging is te omzeilen, en te kraken!

Een goede raad, gebruik een afstandbediening zo dicht als mogelijk is bij uw auto, er zijn decodeermiddelen op de markt te koop, die uw infrarood of een radiofrequentie kunnen opvangen en opslaan, voor later gebruik door deze criminaliteit en criminelen.

U heeft dan geen braakschade, en uw verzekeraar zal u afschepen, met het mom, u heeft uw auto niet afgesloten, en u bent op deze wijze nalatig geweest!

Met vriendelijke groet,

Ad

Hallo beste Willem, en forumleden,

Een goede raad, gebruik een afstandbediening zo dicht als mogelijk is bij uw auto, er zijn decodeermiddelen op de markt te koop, die uw infrarood of een radiofrequentie kunnen opvangen en opslaan, voor later gebruik door deze criminaliteit en criminelen.

U heeft dan geen braakschade, en uw verzekeraar zal u afschepen, met het mom, u heeft uw auto niet afgesloten, en u bent op deze wijze nalatig geweest!

Met vriendelijke groet,

Ad

En dat hoor je de laatste tijd dus vaker. Hoorde er onlangs meen ik wat over op de radio.

Bendes uit oostblok landen die apparatuur bij zich dragen die op voldoende afstand een signaal uitzend, waardoor jouw afstandbediening niet, of niet lang genoeg werk, waardoor de auto niet zal sluiten. Lijkt mij dat diezelfde apparatuur dan gebruikt kan worden voor het opvangen van een frequentie behorende bij de bedoelde auto?

Om die reden gebruik ik mijn CV sleutelbediening nog maar minimaal. Doorgaans draai ik de auto met de sleutel op slot.

Soms daarna nog via de CV bediening (eigenlijk onzinnig) maargoed..

Helaas word het alleen maar erger met dat tuig. En als je de ene oppakt, komt de volgende ervoor in de plaats met w

Nog erger.. bij bijvoorbeeld volkswagen golf 4,5 en 6 staat het chassisnummer bij de voorruit, dus van buitenaf te lezen.

Schrijf deze op en bestel een sleutel opmaat geslepen bij de vw dealer.. desnoods in duitsland.

Voor 90 euro kan je al een setje op internet kopen om de sleutel via een nood procedure in te leren in de auto en weg is je auto zonder braaksporen!

en geloof mij maar dat dit bij nog veeeeeel meer merken kan!

Hallo beste forum leden,

Er is erg veel mogelijk met electronica, en andere aangelegenheden.

Eigenlijk zou men bij de dealer gewoon moeten zeggen, komt u maar langs met de kenteken documenten, en legitimeer u maar.

Einde van dit verhaal, dat zou eigenlijk gewoon moeten gebeuren.

Maar ik beperk me hier mee, want dit behoort niet meer tot het verhaal van de TS, waarvoor mijn welgemeende excuses.

Met vriendelijke groet,

Ad

ken vele wegen om het dievengilde het moeilijk te maken maar velen zijn niet legitiem, tnant pis! heb echter nu wel een geheim wapen om m'n nav. systeem te beveiligen, helaas blijft geheim, maar kan je wel verklappen dat het redelijk effectief is. Redelijk effectief? Ja, ik kan nog niet voorkomen dat ze m'n hele auto meenemen ofschoon ik eraan denk om die te voorzien van gps. hoop dat die jatters me met rust laten!