Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

HELP electronisch systeem dashboard stuk + garantie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een Kia sorrento van 3 jaar en 2 maanden (met een oorspronkelijke garantie van 3 jaar die nu dus 2 maanden vervallen is). Tijdens de laatste maanden van de garantie krijgt de wagen een electronische storing waarbij soms de kilometerteller alsmede de toerenteller wild op en neer gaan gedurende ongeveer de eerste 10 minuten bij het starten van de wagen. Tijdens de laatste maanden van de garantie wordt dit aan een Kia garage gemeld waar ik het onderhoud doe, maar ze vinden het probleem niet en ik moet later terugkeren als ze eens meer tijd hebben. Vandaag ga ik opnieuw voor een onderhoud naar de kia garage en meldt dit opnieuw dat dit onderzocht moet worden. De garage doet het onderhoud en kijkt gedurende 1 uur naar de wagen maar ze vinden terug niets. De Kia garage wil dit verder onderzoeken maar nu heeft de wagen geen garantie meer. Het onderzoeken kan dagen duren, maar ik moet rekening houdende dat er een kostprijs is van 50 euro per uur en drie dagen onderzoek mij dus meer dan 1000 euro zal kosten. Na deze drie dagen weet ik dan nog niet of het probleem gevonden is en wat de totale kostprijs zal zijn. De garage stelt dat het gemakkelijk 5000 euro zal kosten (in de garage groeit het geld aan de bomen denk ik). Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat gedaan. Kan iemand mij HELPEN ?

bedankt

Paola

Geplaatst

Zit er een trekhaak op de sorento?

Controleer de 7/13 polige stekker eens aan de binnenkant (3boutjes m5 los schroeven en kijken of hij geoxideerd is) deze kan voor de meest rare storingen zorgen.

Van auto's die niet meer uit willen tot dashboard kuren...

Geplaatst

Als je het probleem binnen de garantie termijn hebt gemeld moet dit gewoon onder garantie opgelost worden door de dealer.

Is je garage een offici

Geplaatst

de dealer mag en kan zich niet verschuilen achter de praatjes van een medewerker.

als je de dealer al eerder op de gebreken hebt gewezen, en dat heb je volgens jou verhaal gedaan, dan kan hij dit makelijk terug zoeken in zijn computer. laat je niet afschepen met dreigementen dat het erg duur gaat worden. volgens de nederlandse wet heb je consumenten bescherming. daar de economische levensduur van een auto meer is als 3 jaar, en de gebreken niet door jou toedoen zijn ontstaan, moet de dealer er alles aan doen om je te helpen en of een redelijke oplossing bieden.

als ik jouw was ging ik even googlen op consumenten bescherming of garantie. zoek wat op bij postbus 54 en andere sites. blijf wel altijd positief en word niet kwaad. dat werkt altijd averechts op mensen. dring eropaan dat ze het regelen met de importeur. het kan misschien wat lang duren maar dit moet goedkomen. veel succes.

mvg Hank

Geplaatst

Dan kun je je probleem voorleggen aan de importeur (dealer haakt tenslotte af)

Het lijkt me niet meer dan redelijk dat er een oplossing komt waar jij niet de dupe van wordt.

Geplaatst

bestaat de mogelijkheid rechtstreeks te communiceren met de importeur en de wagen te laten nakijken door de importeur ? Heeft iemand coordinaten ?

Geplaatst

Ik zou als het contact met Vianen niet het gewenste resultaat oplevert (kosteloze reparatie) wel de verdere communicatie via de rechtsbijstand laten verlopen. Deze kunnen rechtstreeks met de dealer op juridische basis het geschil beslechten.

Geplaatst
Ik zou als het contact met Vianen niet het gewenste resultaat oplevert (kosteloze reparatie) wel de verdere communicatie via de rechtsbijstand laten verlopen. Deze kunnen rechtstreeks met de dealer op juridische basis het geschil beslechten.

Dat is een laatste optie.

Als je dit http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=43561&postcount=19 nu leest

komt er een aftersales man van Kia meeplakken met de sierstripjes van Ger.

Zo'n aftersales meneer kan ook prima overweg met het probleem van Paola denk ik.

Geplaatst

Ik ben het met je eens dat het een laatste stap is, maar het verschil is wel dat bij Ger er geen discussie was of de auto zelf wel of niet in de garantie viel. Dat is hier wel het geval en dan komen er al snel juridische aspecten waarbij je misschien als leek per ongeluk uitspraken doet die je wellicht beter niet had kunnen doen.

Geplaatst

In april koop ik tweedehands een sportage uit 2006 ( van een particulier). Eind mei ga ik op vakantie naar het zuiden van het land en daar viel mijn radio uit en de zekering was kapot, nieuwe erin en contact aan zetten en weer defect. Ik ga langs de plaatselijke dealer en die kijkt ernaar, ik geef aan dat er veel water uit de stekkerdoos van de trekhaak komt. Daar maken ze deze open en isoleren de permanente stroomdraden. Ik vraag of er een nieuwe op kan, maar daar hadden ze geen tijd voor. Radio doet het weer, afrekenen en weg. Op de camping aangekomen auto uitgezet en spullen ingeladen, ik start de auto weer en ja hoor radio doet het weer niet, zekering weer kapot. Ik bel de dealer en leg eea uit, krijg als antwoord volgende week heb ik tijd voor je, maar ja dan ben ik al weer thuis. Ik zeg tegen hem ik ben nu net zover als vanochtend, alleen xx euro armer. Antwoord ja we hebben er toch naar gekeken. Bij thuis komst probleem bij de KIA importeur voor gelegd, met de wetenschap dat er een vriend naar de auto heeft gekeken, de radio er uit haalde alle draden goed gelegt en hier en daar even samen gebonden, probleem opgelost, de radio doet het nog steeds en nooit geen problemen meer gehad. Dit ook gemeld aan de KIA importeur. Na een aantal weken krijg ik via de KIA importeur de melding, dat de dealer mij het geld retour stort. Dat is ook gebeurt, en met excuses van de dealer.

Dus het probleem melden bij de KIA importeur werkt wel.

veel suc6

gr Gert

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...